Hallo iedereen,
Ik heb een vraag betreffende de werking van de PLC adapters. Even de situatie schetsen: ik ben een extra decoder gaan halen om ook in de keuken digitale tv te hebben. In de salon had ik reeds een decoder staan die met een PLC adapter verbonden is. De werking hiervan verloopt prima.
De decoder in de keuken wil ik nu ook via een PLC adapter aansluiten, echter is dit geen PLC van Proximus zelf, maar van een setje dat ik al had (Devolo 200 av duo). Wanneer ik deze aansluit ontvang ik in eerste instantie beeld voor ca. 1 minuut en dan valt het beeld weg en krijg ik 'geen signaal'. Ik heb dan de optie om op OK te drukken om de verbinding te testen en deze geeft aan dat er wel degelijk verbinding is.
Een opmerking, wanneer ik de PLC (van Proximus) in de salon uittrek, ontvangt de andere PLC in de keuken plots wel signaal en is het beeld perfect in orde. Dus in die richting werkt het wel. Echter wanneer ik met 2 PLC's van Proximus werk en hierbij een extra PLC (niet van Proximus) toevoeg, dan werkt deze niet, maar blijven de andere 2 wel werken.
Ik heb hiervoor al naar de klantendienst gebeld en deze zeggen dan dat ze de werking niet garanderen. Een antwoord dat ik al wel verwachtte, want dan spreken ze tegen hun eigen winkel natuurlijk. Ik zou toch denken dat het zou moeten werken aangezien het ook van hetzelfde merk is. Via de software van Devolo 'Cockpit' heb ik ook al geprobeerd maar ook dit haalt niets uit.
Tips en/of bemerkingen hierover zijn van harte welkom!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.