Extern ip adres en pppoe niet hetzelfde

  • 24 December 2014
  • 99 reacties
  • 2451 Bekeken


Toon eerste bericht

99 reacties

Is ook maar louter ter info , niet echt bedoelt om je er hoofdpijn te doen van krijgen knipoog
Reputatie 2
Badge +1
Opgelost ondertussen?

Indien niet, zie ik graag de screenshots, kan je misschien dan wel verder op de goede weg helpen.
Dag Axs


Nee nog niet opgelost, via via ben ik binnen geraakt en gaat een Ict'r van Proximus voor 35 Euro de klant proberen te helpen, die zal me op de hoogte houden. Kan geen Screenshots nemen gezien dat ik voorlopig niet daar moet zijn. Bij jouw zal wellicht het extern ip adres hetzelfde zijn als het pppoe van de bbox, Probeer eens die pppoe eens zelf te wijzigen, lukt je dat?


Wij zetten onze recorder steeds direct achter bbox/telenet modem, van zodra Proximus de oorzaak gevonden en opgelost heeft dan zal de klant van buitenaf de beelden kunnen bekijken.


Weet er iemand hoe je kan zien dat een bbox/telenet modem een Pro versie is, d.w.z. dat alle poorten open staan en dat er steeds een router dient worden voorzien gezien er anders geen port forwarding mogelijk is?



Probeer eens die pppoe eens zelf te wijzigen, lukt je dat?



Denk dat Proximus zeker niet zou content zijn moest je dat lukken lach
BBOX3 voor de professionele markt heeft 2 FXS poorten


zie ► bbox3 modem specificaties


BBOX3 versies :





* BBOX3 voor de professionele markt met 2 FXS poorten, dit is de volledige versie


-De professionele


  • Bbox3 heeft wel VoIP aan boord, en heeft 2 FSX poorten,
  • waarop analoge toestellen kunnen aangesloten worden
  • In deze Bbox3 moet je dus inderdaad de VoIP settings invoeren/beheren op de BBox3 (vb i-Talk, snow ...) enz.....
iemand al opgemerkt dat 'onze medewerkers' spoorloos zijn?


voor simpele situaties komen ze met veel tam-tam melding maken in dit forum om in een persoonlijke mail te situatie te schetsen,maar bij dit, toch wel serieus probleem, heerst er enkel doodse stilte..
Uit wat besluit je dat dit nog niet op gelost is van TS ?

want ze gingen van Proximus uit toch contact opnemen als ik het goed begrepen heb.
@Elsa,


ik besluit helemaal niets, enkel valt het me op dat in de 80 reacties bij dit probleem er geen enkele maal een reactie van 'onze medewerkers' in voorkomt, en hier mag iedereen zijn eigen conclusies uit trekken..........................of het probleem al dan niet is opgelost doet hier niet ter zake


en als het zou opgelost zijn, wat ik hoop voor Raf, ga ik er eigenlijk van uit dat hij dat zelf dan ook wel al zou laten weten hebben,.........................

ga ik er eigenlijk van uit dat hij dat zelf dan ook wel al zou laten weten hebben,.........................



Ik zal zeker niet beweren dat RAF zo is, maar uit ervaring heb ik geleerd dat dit dikwijls niet het geval is soit je wilde hier iets anders duidelijk maken over de medewerkers, maar dat heb ik hier toch nog nooit niet anders geweten hoor ! spijtig genoeg inderdaad !
Nee tot op heden nog niet opgelost. De feestdagen zijn bijna voorbij, hopelijk maken er ze er komende week werk van.


De vrijdag bel ik de klant, ben benieuwd.
Je zou toch mogen verwachten dat ze zoiets kunnen oplossen in ieder geval !
ik heb het opgelost door er een sitecom achter te hangen PPPoE ingesteld.


de bbox 3 ppp uitgezet wifi uit tv's blijven werken alle 3.


in de sitecom mijn dvr beveiligingscam recorder portforward ingesteld, en klaar.


mijn dvr bewakings recorder static ip x.x.2.xxx gegeven, sitecom router ook met x.x.2.1


ik heb no-ip gebruikt met de DUC app op pc ook te gebruiken voor tablet.


meschien helpt dit ?


PS. als je netflix dan wil kijken op de digicorder van proximus moet wel de ppp (waar je login en pasw moet ingeven aan blijven.


Dat heb ik hier al voorgesteld met aparte router een eigen pppoe op te starten aangezien de bbox3 pppoe pass trough is ,maar ik denk dat Raf wilt dat dit bij de klant het met de bbox3 werkt en ik kan hem geen ongelijk geven Proximus moet zoiets kunnen oplossen.
inderdaad Elsa, maar de bbox 3 is al in wifi beter dan telenet maar mijne sitecom is nog beter dan bbox 3 op wifi en natuurlijk full control.lach


Ja dat is inderdaad zo maar dat zullen we aan Raf (of zijn klant) best overlaten, hij is nu voor de tweede maal op de hoogte gezet , dus deze mogelijkheid zal hij nu nu nog eens kunne overwegen lach


Opmerking: Je Fon op de bbox3 werkt die dan nog want je zet de wifi ook uit
thuis heb ik geen fon maar thuis heb ik het niet nodig, andere plaatsen wel.


Hopelijk redeneert iedereen zo niet frons
als proximus het probleem oplost in de bbox 3 modems, zouden mensen er geen router achterhangen.


hou het ook liever bij 1 modem, maar verlopig is het zo
Maar daarom moet je toch je wifi niet uitzetten van je bbox3 omdat je wifi-router een wifi-signaal uitzendt de meesten verander totaal niks aan hun bbox3 en starten gewoon een tweede pppoe sessie op met hun bijkomende wifi-router, maar ik zeg niet dat je dit moet doen hé je bent totaal vrij hé en je moet het ook niet te ernstig opnemen als ik zeg best dat iedereen het zo niet doet, gewon omdat ik wil zeggen dat fon dan in het water valt en daarom hebben ze ook voorzien waarschijnlijk dat je fon niet kunt uit zetten op de bbox3 en ben je verplicht om je ppp uit te zetten want anders komt fon altijd weer opduiken in de bbox3.
natuurlijk neem ik je dat niet kwalijk hoor.


je hebt eigenlijk wel gelijk met de FON.


hier heb ik info gevonden http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2metaangeslotenrouter" target="_blank


voor bbox 3 werkt dat ook.


maar het hoeft niet maar kan wel andere wifi signaal storen van andere router, maar dat ga ik nog wel testen.


maar normaal zou dat toch moeten opgelost worden met een firmware update voor bbox 3, niet ?


Bedankt voor de reacties


Het probleem is nog niet opgelost, klant had nog geen tijd om daar werk van te maken. Wat is een sitecom?


het merk van zijn router die hij achter zijn bbox hangt en die gebruikt voor internet en wifi in de plaats van zijn bbox die hij alleen voor TV gebruikt en zo van alle problemen of bugs van de bbox af is.
Andy,


dat het moet opgelost worden voor de bbox3 is een waarheid als een koe, maar blijkbaar zijn er met de laatste software weer bugs bijgekomen bv DHCP problemen , blijkbaar zijn we nog een tijdje zoet ;-)

Maar in het begin van de bbox2 was het ook niet veel beter hoor en het probleem van routed mode / VOD / nPVR dat heeft toch heel , heel lang een probleem geweest, enfin we zien wel wat het wordt met de bbox3!!


ik kijk nog de kat uit de boom en houd mijn bbox2 voorlopig met mijn 70/10 Mbps wat niet slecht is hé en waar ik nog volledige control over heb via zijn web interface en dat wifi wat trager is, is voor mij persoonlijk totaal geen probleem, aan 21 Mbps heb ik meer dan genoeg, maar ieder moet dit voor zich uitmaken natuurlijk.
die 70/10 mbps is zeker niet slecht, inderdaad 21 mbps is genoeg voor wifi.


ik heb het verlopig opgelost met mijn sitecom router er achter te hangen allebei de wifi's staan open zonder stooringen werk eigelijk nu met 2.routers.


en de bewakings cams werken en updaten, ext ip met no-ip software.


ja

Reageer