Skip to main content
Ooit was er alleen Pay & Go Easy

Al een paar keer met Pay & Go Smart uitgegleden, daar beltegoed na 1 maand zondermeer gewist wordt.

Nooit een woord van uitleg gekregen waarom ik in tariefplan Smart zat, dus iedere laadbeurt na 1 maand bye bye belkrediet, terwijl echtgenote wel 1 jaar krediet had. Dus met vallen en opstaan ondervonden hoe weinig transparant dit alles is.

Nu naar Belgacom winkel gegaan, en voor zoon internet optie gekocht , blijkbaar heb ik nu een pay & go MAX formule gekoppeld aan dit nieuw telefoonnummer voor 15 euro. Echter ik zie nu na aanschaf dat ik mogelijk slecht geadviseerd ben en voor Pay & GO+ had kunnen kiezen.

Mijjns inziens is Max voor 15 euro interessant als je veel belt, je krijgt 90 minuten extra, doch alles vervalt na 1 maand.

GO+ daarentegen slechts 20 minuten gratis, doch data 500MB, en belkrediet voor 1 jaar ?????

Het is altijd hetzelfde het is zo onduidelijk opgesteld.

Mijn vragen

V1: Is het zo dat Pay & Go + minder belminuten extra heeft, daarentegen, zijn belkrediet niet vervalt ?

V2: Aan welk tarief surf je als je datavolume is opgesoepeerd ?

V3: Blijft je datavolume net als belkrediet 1 jaar geldig of slechts 1 maand ?

V4: Word je verwittigd als je datavolume opgebruikt is of surf je duurder door ?

V5: Stel je koopt een prepaid max kaart, kan ik die nog na activatie omschakelen, en voor gebruik , of enkel voor het herladen, welk nummer dien ik te bellen nog voor ik de SIM in het apparaat stop ?

v6: worden de initiele belminuten verminderd als je enkel surft (MB omgerekend naar belminuten) of gaan de MB direct van je datavolume ?

v7: Is pokemon go actie ook van toepassing op prepaid kaarten ?

Noot : Na 1 week Pokemon 1 uur per dag, blijkbaar slechts 2,5MB dataverbruik (heel laag)
op de site van proximus vind ik het volgende om je ideaal abonnement samen te stellen maar daarmee zullen al je vragen nog niet beantwoord zijn vrees ik ;-)

http://www.proximus.be/nl/id_ar_mshaker/particulieren/producten/het-aanbod/je-ideale-gsm-abonnement.html
voor pokemon staat er Van 4 augustus tot en met 31 oktober hebben alle mobiele Proximus klanten (abonnees & prepaid) recht op gratis data (in België) om Pokémon GO te spelen. zie voor meer uitleg ook :

https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224
Misschien vind je hier ook wat meer informatie:

www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/het-aanbod/prepaidkaarten-.html

Een gelijkaardig onderwerp:

nl.forum.proximus.be/nieuws-3/pay-and-go-ipv-pay-and-go-easy-smart-max-34668

Informatie over het wijzigen van je tariefplan, ook voor pay and go, als je dat zou willen:

www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_change_call_price_plan/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/abonnement-wijzigen-pay-and-go-kaart-wijzigen.html

Reageer