eventuele installatie 2de TV via telefoonkabelaansluiting

  • 21 November 2011
  • 6 reacties
  • 2281 Bekeken

SInds een jaar heb ik BGC-tv via PLC aangesloten. (werkt nu heel goed na vele problemen die opgelost werden door techniekers van BGC en overschakelen naar VDSL.

Nu zou ik in een nieuwe andere woonruimte (veranda) een 2de TV willen aansluiten, waar ik de telefoonkabel van BGC heb laten aansluiten.

Mijn modem staat echter op de eerste verdieping waar mijn PC is aangesloten.

Ik zou voor mijn 2de TV niet graag meer werken met PLC, liefst via direkte kabel maar heb ik dan een bijkomende modem nodig.

Moet die dan geplaatst worden bij het 2de TV toestel in de veranda of in de kelder waar de aansluiting van BGC binnen komt.

Dus ter verduidelijking :

BGC aansluiting in kelder.

1 nu aangesloten TV op gelijkvloer via PLC (aangezien kabel leggen onmogelijk was)

2de TV zou komen in veranda waar een BGC telefoonleiding werd geplaatst vanuit de binnenkomende BGC aansluiting in de kelder.

Wat moet er dus eigenlijk allemaal gebeuren of wat heb ik allemaal nodig om een 2de TV-toestel aan te sluiten via de kabel van Belgacom ?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Met een 2e modem werken zal niet gaan denk ik, Belgacom registreert maar één modem per lijn vlgs. mij Waarom niet met een 3e PLC (kost 50€) werken, tenzij de stopcontacten in de veranda niet op dezelfde stroomkring staan, alhoewel dat ook niet altijd problemen moet geven ? of desnoods met Ruckusadapters die je aansluit op de 2e TV-uitgang van de modem..
Reputatie 5
Badge +3
Modem op eerste verdieping? Hoe is die verbonden met je aansluitingspunt BGC in de kelder?

Je PC kan je draadloos verbinden met de bbox2, ik denk dat je de modem beter zou verplaatsen naar de veranda en daar

je decorder voor de tweede TV met kabel verbinden, dus rechtstreeks, de eerste decorder voor de TV op het gelijkvloers

verbinden met de plc. (of, indien mogelijk met kabel)

Mvg.

eenvoudigste oplossing is een plc adapter bijkopen inderdaad. zelfde stroomkring is niet vereist hoor, maar natuurlijk hoe langer de weg die de stroom moet afleggen hoe groter de kans dat magnetische velden voor storing kunnen zorgen.

ik zou in eerste instantie eens proberen met een plc adapter, indien het niet goed werkt kan je deze nog altijd terug brengen... andere oplossing is kabel trekken van modem naar de decoder. evt kan je overwegen om de modem te verplaatsen, dan kan je misschien gemakkelijker één decoder met kabel verbinden met de modem.

mvg
Ik kan mijn vaste PC boven niet verplaatsen, dus die moet daar blijven waar de modem rechtstreeks staat op aangesloten en bijgevolg kan ik de modem niet verhuizen naar de veranda.

Mijn modem op de eerste verdieping is verbonden met een kabel voor VDSL2 die geplaatst werd door techniekers van BGC wegens de vele problemen die ik in het verleden had met BGC-TV met ADSL. (toen was BGC-TV bij mij totaal onmogelijk te ontvangen)

Juist omdat het veel beter zou zijn met rechtstreekse kabelverbinding te werken heb ik een BGC-telefoonlijn laten plaatsen vanuit het installatiepunt in de kelder waar BGC binnen komt.

Ik werk niet graag opnieuw met PLC omdat die soms ook wel eens een slechte verbinding geven of soms zelfs volledig wegvallen, vandaar mijn vraag naar een betere oplossing die misschien mogelijk zou zijn.

Een kabel leggen vanuit de eerste verdieping waar de modem staat naar de veranda is helaas compleet onmogelijk vandaar dat ik een telefoonlijnkabel in de veranda liet plaatsen vanuit de kelder.

Misschien is er toch nog een oplossing mogelijk via de nieuwe telefoonkabel die ik liet plaatsen in de veranda ???
Reputatie 5
Badge +3
Kan je vaste PC niet draadloos via een wi-fi verbinding met de modem werken?

OK, de modem op de eerste verdieping verbonden met de PC

Kan je geen utp-kabel trekken van modem naar veranda? de andere decorder met plc...

Je kan of moet voor meerdere TV's steeds vertrekken vanuit één modem met kabels ofwel met plc of ruckus zenders.

Mvg

Oei, dan gaat het moeilijk worden. Ik kan geen utp-kabel trekken van modem naar veranda. Echt onmogelijk.

Reageer