Beantwoord

Eurosport 1 HD



Toon eerste bericht

33 reacties

Vorige week werd bekendgemaakt in HLN dat Eurosport de overgrote meerderheid van de wielerrechten (waaronder exclusief de Italiaanse rondes en wedstrijden) had verworven. Sporza zal ook wat uitzenden, maar heeft veel rechten verloren. Eveneens werd door Eurosport gezegd dat "de Vlaamse wielerfans welkom zijn op Eurosport 1 en Eurosport 2 die beide bij Telenet en Proximus in het basisaanbod steken". We weten dat enkel Eurosport 1 in zwakke SD beschikbaar is bij Proximus in het basisaanbod (HD is betalend) en Eurosport 2 SD betalend is. Bij Telenet geniet je van de HD-versies van Eurosport 1 én 2 in het basisaanbod.

Ik vind het jammer dat je voor Eurosport 1 HD extra moet betalen en Eurosport 2 HD zelfs helemaal niet beschikbaar is bij Proximus. Hoe staat Proximus hier tegenover aangezien Proximus wel voor de Superprestige vocht én uitzond in HD (!) met de slogan #dichtbijdekoers? Kan Proximus niet de HD-versie van Eurosport 1 in het basisaanbod steken en de HD-versie van Eurosport 2 desnoods in het betaalaanbod? Graag een antwoord hierop.

Alvast bedankt.

Het verschil tussen sd en hd is inderdaad groot, als je dan bedenkt dat proximus en telenet elkaars concurrenten zijn begrijp ik niet dat proximus dit niet in zijn basisaanbod heeft zitten. Dit is immers wielerminnend vlaanderen "de koers is van ons"...
Hopelijk zal proximus snel eurosport in hd aanbieden, anders denk ik er sterk over toch maar eens over te stappen naar telenet!
Reputatie 7
Badge +1
Vorige week werd bekendgemaakt in HLN dat Eurosport de overgrote meerderheid van de wielerrechten (waaronder exclusief de Italiaanse rondes en wedstrijden) had verworven. Sporza zal ook wat uitzenden, maar heeft veel rechten verloren. Eveneens werd door Eurosport gezegd dat "de Vlaamse wielerfans welkom zijn op Eurosport 1 en Eurosport 2 die beide bij Telenet en Proximus in het basisaanbod steken". We weten dat enkel Eurosport 1 in zwakke SD beschikbaar is bij Proximus in het basisaanbod (HD is betalend) en Eurosport 2 SD betalend is. Bij Telenet geniet je van de HD-versies van Eurosport 1 én 2 in het basisaanbod.

Ik vind het jammer dat je voor Eurosport 1 HD extra moet betalen en Eurosport 2 HD zelfs helemaal niet beschikbaar is bij Proximus. Hoe staat Proximus hier tegenover aangezien Proximus wel voor de Superprestige vocht én uitzond in HD (!) met de slogan #dichtbijdekoers? Kan Proximus niet de HD-versie van Eurosport 1 in het basisaanbod steken en de HD-versie van Eurosport 2 desnoods in het betaalaanbod? Graag een antwoord hierop.

Alvast bedankt.

Het verschil tussen sd en hd is inderdaad groot, als je dan bedenkt dat proximus en telenet elkaars concurrenten zijn begrijp ik niet dat proximus dit niet in zijn basisaanbod heeft zitten. Dit is immers wielerminnend vlaanderen "de koers is van ons"...
Hopelijk zal proximus snel eurosport in hd aanbieden, anders denk ik er sterk over toch maar eens over te stappen naar telenet!

Zou dit ook wel willen. Maar PX heeft het probleem dat veel aansluitingen in Belgie nog ADSL is en waar geen HD zenders mogelijk zijn. Vandaar ook het grote aanbod dubbele zenders SD/HD. Maar hoop toch wel dat er meer HD zenders in het basispakket bijkomen en dit hebben ze ook bevestigd. Want als je zag Eurosport1 had Parijs-Nice en Eurosport2 had Tireno Adriatico. Maar om daarvoor over te stappen zou ik toch eerst de minnen en plussen langs mekaar te zetten voor je deze beslissing neemt.
Reputatie 4
Badge +1
Dag Tien,

Hierbij het antwoord van de bevoegde dienst:

For the moment we don’t plan to modify the basis TV subscription offer. However, customers may enjoy the best of sport via the following TV bundle : football belge (9,95€/month), international Sports (9,95€/month) or All Sports which (14,95€/month).

Moreover, these option can be included in Tuttimus/familus packs if the customers wants to benefits from them.

This is the current situation but the market evolves continuously. So reality of today may be different in the (near) future.

Groetjes,

Antonella


Dag Antonella,

Bedankt voor je antwoord. Spijtig dat Proximus zijn beleid inzake (sport)zenders in HD niet wil veranderen nav de rechtenverschuiving van het wielrennen. Eurosport 2 HD is zelfs nog niet betalend aanwezig bij Proximus. Eurosport bezit ook de Olympische uitzendrechten, maar dit zullen we dus enkel tegen betaling in HD kunnen bekijken op Eurosport 1. Persoonlijk ga ik geen 10 euro per maand extra betalen voor een sportpakket voor een HD-versie van basiszender.

Mvg


Ik vind persoonlijk 10€ geen overbrugbaar bedrag als je weet dat anderen veel meer uitgeven aan nutteloze dingen per dag. Nu heb je tenminste slechts maandelijks maar 10€ uit te geven.;)
Reputatie 7
Badge +1
Over bedrag gesproken het is nu 23.56 Uur. En Eurosport1, in het basispakket ligt eruit. Hebben meer mensen hier last van ?
Reputatie 4
Badge +1
Hier gaat die nog. nu welrennen.
Hoe zit het met Eurosport 1 in Hd?
Reputatie 4
Badge +1
Proximus, als halve staatszender, stopt liever geld, ons geld dan nog, in een voetbalploeg, dan dat ze het in kwaliteit steekt.
Reputatie 7
Badge +1
Beste,
Eurosport 1 HD is vandaag reeds beschikbaar in het sportsboeket.
Naar de toekomst toe wordt bekeken of dat overgeheveld kan worden naar het basisaanbod. Meer nieuws volgt later nog.
Vriendelijke groeten,
Tina

Hallo Tina,
Bedankt voor het antwoord. Is er al iets bekend over de NPO zenders naar HD.
Mvg, Antoon

Reageer