Beantwoord

Ethernet verbinding

  • 28 February 2017
  • 20 reacties
  • 574 Bekeken

Ik heb een webradio en stream in het weekend tussen 10 en 21 uur. Vorige zondag is de verbinding weggevallen omstreeks 17:30 - 17:40. Weet er iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Dit is de eerste keer dat dit voorvalt in 4 maanden.
icon

Beste antwoord door SamuelD 1 March 2017, 09:13

Bekijk origineel

20 reacties

Is je webradio rechtstreeks verbonden via een netwerkkabel aan de b-box3
Ja, Martin. Met Ethernet-kabel en optimale verbindingssnelheid.
Heb je dan ook uitval als je pc met de bbox verbonden is.
Martin, wat bedoel je met "heb je dan ook uitval"?
De PC is verbonden met een UTP-kabel (Ethernet) rechtstreeks naar de bbox (geen WiFi dus).

Hieronder een fragment van de logfile van de radio-server:

[dest: 78.129.224.17] server unavailable, disconnecting

Het rare is dat ik sedert de start nog geen problemen heb gehad. Misschien ligt het aan de server, zij adviseerden me om eens van serverlocatie te wisselen (mijn account is ook een gratis versie...). Ook is het niet normaal dat mijn radio- automatiseringssoftware spontaan gestopt is met spelen op het tijdstip van disconnectie.
Om te weten of de verbinding ook met je pc uivalt dan zou het eerder iets kunnen te maken gehad hebben met de bbox of verder op?
Dat kan ik niet zeggen omdat ik de deconnectie pas gezien heb toen ik thuiskwam, en op dat moment had ik gewone internetverbinding (kan zich dus automatisch weer verbonden hebben na de deconnectie). Kan Proximus dit niet zien in een logfile?
Via Proximus.be/Myproximus kan je ook de verbindingstijden opvragen zo kan je zien of de verbinding met de bbox al dan niet onderbroken werd op bepaalde tijden, en dat kunnen de mensen proximus zelf ook opvragen.

PS de directe link daar naatoe is als volgt:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myBillAndUsage/myConnectionTimes
daar kies je bv "februari" en "alleen vast internet"

Als er geen onderbrekingen geweest zijn zal je per dag ongeveer 24 uur zien staan.
Reputatie 7
Badge +4
Jan,

Ik heb even gekeken op je connectie tijden en zie geen onderbrekingen op je lijn de voorbije maand, met andere woorden komt het signaal goed toe tot op je modem. De oorzaak zal dus vermoedelijk tussen de modem en de webradio zitten. Zolang dit slechts éénmalig is zou ik mij geen zorgen maken , als het echter blijft duren kan je best eens kijken of je op dat momentnog internet verbinding hebt op andere toestellen zoals Martin reeds heeft gepost. Je mag natuurlijk hier ook iets laten weten, dan geven we je met plezier advies.
Vandaag om 19 uur was het weer zover. De volledige verbinding weg en na een aantal minuten wordt er automatisch opnieuw verbinding gemaakt. Geen internet (en dus geen stream), TV of wat dan ook tijdens de uitval. Dit is nu toch wel heel eigenaardig dat dit gebeurt... Ik zie graag een antwoord van jullie diensten tegemoet want op zo'n manier webradio maken is nutteloos. Upload februari 2017: 12 GB. Download februari 2017: 61 GB. Als je weet dat ik recht heb op 750 GB per maand lijkt mijn verbruik verwaarloosbaar om enig nadelig effect te hebben op de werking van de server bij Proximus. Nogmaals, ik vind dit heel bizar dat dit, na 6 weken zonder problemen te streamen, nu plots voorvalt... Met dank voor u antwoord.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Jan,

Heb je om 19.10 zelf ook nog alles herstart. Daarmee bedoel ik de modem zonder stroom gezet? Wan ik zie 1 verbreking maar wil even weten als je zelf de modem hebt herstart.
Hallo Jimmy,

Heb de modem niet zonder stroom gezet of gereset, heeft zich vanzelf opnieuw opgestart.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zie dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt. Hou het even in de gaten de komende week
OK zal ik doen.
Bedankt voor antwoord.
Hallo Jimmy O,

Heb geen problemen meer ondervonden, hopelijk blijft het zo.
Enig idee wat de oorzaak zou kunnen geweest zijn? Hacking mogelijk?
Reputatie 7
Badge +4
de oorzaak is momenteel moeilijk te bepalen
als zou ik me geen zorgen maken over hacking
Half uurtje terug valt mijn ethernet-verbinding om onverklaarbare reden weg. Een paar maanden terug kaartte ik reeds hetzelfde probleem aan en dat heeft zich toen vanzelf opgelost (lees geen problemen meer). Kunt u mij meedelen wat de reden van dit probleem is? Een probleem die ervoor gezorgd heeft dat mijn webradio geen luisteraars meer had... Ik ben het in feite kotsbeu, hoe kan een ethernet-verbinding nu in Godsnaam wegvallen?!
Reputatie 5
Badge +4
Dag Jan1968, meestal is de modem de boosdoener. Je modem is al ruime tijd niet meer correct herstart geweest. Ik raad je om om de modem uit te zetten via de schakelaar die je achteraan kan terugvinden. Wacht 5 sec en herstart de modem. Kan wel een paar minuten duren voor hij volledig opgestart is. Je zou nadien geen problemen meer moeten hebben. Mvg, AM
OK AndyM, doe ik maar vandaag niet meer. Hopelijk geen problemen meer dan. Anders perfecte en stabiele internetverbinding met Proximus, vandaar de ontgoocheling... Webradio nog altijd in testfase...
Reputatie 5
Badge +4
Awel laat ons zeker iets weten indien je nog problemen zou ondervinden maar hem af en toe herstarten kan geen kwaad he 🙂 Mvg, AndyM
OK 👍🏼

Reageer