Skip to main content
Hier ben ik terug na enkele maanden geen problemen te hebben ondervonden.

Mijn Ethernet-verbinding werkt niet meer.

Tot gisteren was er geen probleem.

Ik heb een reset van de modem gedaan en de kabel op een andere LAN-poort aangesloten maar ik krijg geen internetverbinding meer.

Kunt u nagaan wat het probleem is?
Jan



Ik zie dat je sinds 20.09 normaal terug verbinding hebt
Neen hoor, maakt verbinding (lees groen lichtje gaat branden) maar verbreekt onmiddellijk daarna de verbinding.
Internet met WiFi werkt normaal.

Lichtje van LAN-poort is nu uit met bijgevolg geen verbinding.
heb je dit al even getest op een andere lan poort of met een andere kabel?



je verbinding tot en met de modem blijft immers stabiel
Ja, al in andere LAN-poort gestoken, blijft hetzelfde.

Raar maar zou dan bijna aan de UTP-kabel moeten liggen, nochtans is er daar niks mee gebeurd/aan gewijzigd.
het lijkt inderdaad vreemd maar je verbinding lijkt me toch in orde

je kan eventueel wel eens je modem resetten om zeker te zijn dat er zo niet geblokkeerd wordt, al lijkt de kans dat dit het geval is me klein
Zal dit morgen eens uitproberen, bedankt.
Zou de verbinding niet kunnen wegvallen omdat Proximus TV en 2 laptops met WiFi verbonden zijn?
dit zou zeker niet het geval mogen zijn

je lijn moeten zeker tv en 2 laptops aankunnen, je kan eventueel even proberen om je laptops even uit te zetten, maar dit zal vermoedelijk geen verschil maken
OK, ik breng morgen het resultaat...
Werkt terug. Heb de UTP-kabel uit modem en PC gedeconnecteerd en beiden opnieuw opgestart. Daarna de UTP-kabel opnieuw geconnecteerd in modem en PC waarop opnieuw probleemloze verbinding werd gemaakt.

Reageer