ethernet heeft geen geldige ip-configuratie windows 8.1


Ik krijg regelmatig s'morgens de mededeling dat mijn desktop die verbonden is met een kabeltje dat rechtstreeks naar de bbox loopt dat ik geen netwerkverbinding heb.


Ik moet dan dat kabeltje uit trekken en terug in steken vooralleer ik internetverbinding heb.


Of ik heb ook al eens de probleemoplosser geklikt en dan krijg ik het bericht dat het gevonden probleem is dat mijn pc geen geldige ip configuratie heeft.


Wat kan ik doen om dit probleem in de toekomst te vermijden ?

12 reacties

Bij mijn laptop heb ik dit bericht noch nooit gezien.Ik gebruik .soms zulke verbinding als ik problemen heb met mijn wifi.Dus zou ik eerder zeggen dat er problemen zijn teuusen dektop en die ethernetkabel modem..want windows 8, 8.1 bestaat al langer dan vandaag en ik gebruik ook al jaren een laptop.Niet dat ik dagelijks die ethernethkabel gebruik,maar toch soms.
alain,


heb je nog een andere laptop of pc om eens te testen of je dit ook op deze voorhebt


misschien eens proberen of het je nog voorhebt door aan je desktop een vast ip adres toe te kennen : 192.168.1.130
Sorry,maar ik heb slechts één laptop.
Desktop is ook goed knipoog
Is dat tegen mij elsa?Ik gebruik geen desktop meer,Ben overgeschakeld naar laptop.Veel handiger.
Ik heb wel nog een desktop staan, die ik eigenlijk de laatste jaren niet meer gebruik en werk ook liever op de laptop.


Ik vind desktop ouderwets.Al is dat precies weer aan het opkomen.Heb er een in het blaadje van Aldi gezien.Scherm 21' 119€.63 cm scherm geloof ik.




Ik ben weg geweest en juist toen ik thuis kwam had ik het weer. het is als ik de pc op start dat ik het heb als ik dan op het icoon klik van internettoegang en op netwerken dan zegt hij onbekend netwerk beperkt ik heb juist naar proximus gebeld en ze hebben gezegd dat ik de modem moest resetten dat heb ik gedaan en toen werd ik wel verbonden.


Maar ik vrees als ik de pc uit zet en als ik hem morgen weer aan zet dat ik hetzelfde probleem heb. Als ik dan op verbindingsproblemen oplossen klik dan verschijnt er probleemoplossing voltooit bij gevonden problemen staat dan bij Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie en dan kan ik er ook op.
a:3:{s:3:"url";s:24:"/files/fd219bfd89/02.JPG";s:4:"name";s:6:"02.JPG";s:4:"size";s:5:"3.3MB";}
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/4c9a15e53d/IMG_1620.JPG";s:4:"name";s:12:"IMG_1620.JPG";s:4:"size";s:5:"1.4MB";}
Aan Elsa hoe doe ik dat ?


alain,


heb je nog een andere laptop of pc om eens te testen of je dit ook op deze voorhebt


misschien eens proberen of het je nog voorhebt door aan je desktop een vast ip adres toe te kennen : 192.168.1.130




  1. Open Netwerkverbindingen door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ adapter in het zoekvak en klik vervolgens op Netwerkverbindingen weergeven onder Netwerkcentrum.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt wijzigen en klik vervolgens op Eigenschappen. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

  • [list=1]
  • Klik op de tab Netwerk. Klik onder Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) en klik vervolgens op Eigenschappen.


Afbeelding van het dialoogvenster Eigenschappen van netwerkverbinding



[/list]


  • Als u handmatig een IP-adres wilt toewijzen, klikt u op Het volgende IP-adres gebruiken en typt u vervolgens in de vakken IP-adres, Subnetmasker en Standaardgateway de instellingen voor het IP-adres.



  • IP adres 192.168.1.130



  • Subnetmasker 255.255.255.0



  • standard gateway 192.168.1.1











  • Primary DNS Server
    195.238.2.21










  • Secundary DNS Server
    195.238.2.22


    [/list]
    je kan ook die van google gebruiken werkt dikwijls beter


    • Primary DNS Server 8.8.8.8
    • Secundary DNS Server 8.8.4.4

Reageer