Ervaring met nieuw TV - Menu

  • 9 March 2016
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

1. Ik wacht al 2 maanden op een antwoord waarom het nieuwe MENU zo tergend traag is. (per Email aan Klantendienst en Techn.Service) ?
?? Slecht geprogrammeerd of.... ?? moet er een andere processor in de Digi-recorder .

2. Hoe kan ik de irritante Informatie-balk onderaan het scherm UIT zetten..
Zeer irritant, bedekt de tekst (vertaling) die onderaan het scherm staat voor meer dan 15 seconden.

3. Zeer omslachtig om je weg te banen doorheen het menu.
Moet soms 5-6 keer toets indrukken om bij een bepaald programma / opname / informatie te komen EN DAN WEER TERUG hetzelfde.

6 reacties

Over welke type decoder spreek je, want ik heb een v5-compact en de nieuwe menu/interface gaat zeker niet tergend traag.
Heb je uw decoder al eens 5 seconden volledig spanningsloos gezet en terug laten opstarten.
Reputatie 4
Badge +2
2. Hoe kan ik de irritante Informatie-balk onderaan het scherm UIT zetten..
Zeer irritant, bedekt de tekst (vertaling) die onderaan het scherm staat voor meer dan 15 seconden.

Volledig akkoord met punt 2 is zeer vervelend.
Aan Elsa, Ik heb een B-Box-3 en een TV decoder V5 (cisco 116).
In vergelijking met het oude (eenvoudige) menu gaat het scrollen door het menu zeeeer langzaam.
Je zou verwachten (als oud programmeur) dat zo'n nieuwe versie-Menu dan FLITSEND snel zou zijn. Nee dus.
Bovendien wat heb ik aan al die overbodige plaatjes en tierelantijnen, je moet er nu op wachten en dan nog meerdere keren toetsen om iets te activeren.
Troost u Jan wij klagen al maanden daar over met die balk die te groot is en te lang blijf staan. Blijkbaar willen ze het niet veranderen.

PX moet eens gaan kijken bij Netflix tiptop in orde daar maal 2 kan je mooi de tekst blijven lezen omdat de balk onder aan staat schat op 5% en die balk is klaar en duidelijk leesbaar. Bij PX denken ze blijkbaar dat die balk op 25% van het scherm moet staan en 15 sec. Zuchtttttttttttttttttttttttttttttt
Reputatie 7
Badge +6
@Jan, die balk onderaan kan je voor live TV uitschakelen in je instellingen. Bij het doorspoelen gaat dat dus niet. Ik dacht hier gelezen te hebben, dat die ook niet kleiner ging worden, helaas. Wat men dan zou kunnen doen, bij live TV, is daar het vorige en het volgende programma inzetten, zodat je niet altijd naar de TV-gids moet gaan, om dat te zien. Plaats genoeg.
Ja Frank, ze willen waarschijnlijk een zelf uitziende interface voor de decoder en de mobiele app op de mobiele toestellen, en kan er waarschijnlijk wel nog aan de snelheid gesleuteld worden, maar je ziet hoe relatief alles is, de één vindt het tergend traag, de andere traag en weer anderen vinden het normaal.
Maar het is wel goed dat iedereen zijn bevindingen aan PX duidelijk maakt zodat er tenslotte een conclusie kan getrokken worden wat de meerderheid wilt verbeterd zien.
Ik heb wel al voorgehad dat de alles begint trager te reageren, maar met eens te rebooten komt het dan wel weer goed, met de NTE...116 nu wel nog niet voorgehad.

Reageer