bij het opvragen van een film kwam op het scherm de melding dat deze dienst tijdelijk onbeschikbaar was.
Nu krijg ik error 300 op scherm en werkt er niks meer. Resetten ( stekker uittrekken, 15 sec wachten en terug insteken ) helpt niet.
Wat nu ?
Waltertje
Bladzijde 1 / 1
Errtor 300 betekent : geen verbinding meer met het TV-netwerk. Je kan het volgende doen:
check eerst de configuratiesite van je modem:
http://192.168.1.1/
als je onder advanced settings/status naar onder scrollt kijk dan of je VLAN10;VLAN20 en eventueel VLAN30 een IP adres hebben. Zoniet:
1) zet je modem 15 seconden uit, en start hem dan terug op.
2) als dat niet helpt doe een factory reset van de modem onder advanced settings/maintenance
als alle lichtjes op je modem normaal terug branden (dat kan even duren), doe nog eens een herstart van de decoder.
Niet vergeten je wireless terug in te stellen (beveiligen) als je hem gebruikt, of uit te schakelen als je hem niet gebruikt.
check eerst de configuratiesite van je modem:
http://192.168.1.1/
als je onder advanced settings/status naar onder scrollt kijk dan of je VLAN10;VLAN20 en eventueel VLAN30 een IP adres hebben. Zoniet:
1) zet je modem 15 seconden uit, en start hem dan terug op.
2) als dat niet helpt doe een factory reset van de modem onder advanced settings/maintenance
als alle lichtjes op je modem normaal terug branden (dat kan even duren), doe nog eens een herstart van de decoder.
Niet vergeten je wireless terug in te stellen (beveiligen) als je hem gebruikt, of uit te schakelen als je hem niet gebruikt.
heb dat gisteren ook gehad...
Wat ik gedaan heb?
Niets... een bad gaan nemen.
Toen ik in bad zat hoorde ik plots de tv weer spelen.
Wat ik gedaan heb?
Niets... een bad gaan nemen.
Toen ik in bad zat hoorde ik plots de tv weer spelen.
Ja dat kan soms. Heeft niks met dat bad te maken.... Soms is het zelfs voldoende om op de digTV knop te drukken.
sinjoor: "....eventueel VLAN30 een IP adres hebben"
Hoe zit dat nu weer, wanneer krijg je daar VLAN30 te zien, is dat enkel als je TVoveral geactiveerd hebt ?
Hoe zit dat nu weer, wanneer krijg je daar VLAN30 te zien, is dat enkel als je TVoveral geactiveerd hebt ?
ik ben wel sinjoor niet , maar.......
VLAN 10 = internet, VLAN 20 = Update van bbox2 software + VoIP telefonie (Italk), VLAN 30 = digitale tv
de VLAN30 zie je enkel als TV on PC (rip) geacitveerd werd, op dat moment wordt de modem ook fully routed en krijgt uw decoder een IP adres dat eruit ziet als 192.168.x.x ipv 10.x.x.x
tv overal heeft niks te maken met de VLAN's
mvg
VLAN 10 = internet, VLAN 20 = Update van bbox2 software + VoIP telefonie (Italk), VLAN 30 = digitale tv
de VLAN30 zie je enkel als TV on PC (rip) geacitveerd werd, op dat moment wordt de modem ook fully routed en krijgt uw decoder een IP adres dat eruit ziet als 192.168.x.x ipv 10.x.x.x
tv overal heeft niks te maken met de VLAN's
mvg
Ok en bedankt xenne, die nog gene sinjoor is
"op dat moment wordt de modem ook fully routed "
Dit houdt dan waarschijnlijk ook in dat je de 4 uitgangen (2 x pc en 2 x tv) van de modem zowel moogt gebruiken voor tv als voor pc door elkaar ?
"op dat moment wordt de modem ook fully routed "
Dit houdt dan waarschijnlijk ook in dat je de 4 uitgangen (2 x pc en 2 x tv) van de modem zowel moogt gebruiken voor tv als voor pc door elkaar ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.