Er komt een nieuwe zender...

  • 14 August 2011
  • 11 reacties
  • 1925 Bekeken

Jawel, er komt een nieuwe zender naar BelgacomTV. Alleen... vrees ik dat de doelgroep wat klein gaat zijn..


http://digitaletv.wordpress.com/2011/08/10/nieuwe-zender-horse-lifestyle-start-dit-najaar/" rel="bookmark
Geplaatst door dtvfan op 10 augustus 2011

Horse LifestyleVanaf het vierde kwartaal van 2011 start de gloednieuwe Nederlandstalige zender Horse Lifestyle, die 24 uur per dag programma’s uitzendt over alles wat met paarden en pony’s te maken. Dat meldt Horse Lifestyle Network in een persbericht. De nieuwe digitale tv-zender is een initiatief van Horse Lifestyle Network en RFD TV uit Amerika.

Horse Lifestyle wil een all-round familiezender zijn die de kijker inzicht geeft in hoe men hun eigen prestaties en interactie met paarden kan verbeteren. Op de zender zullen er ook wekelijkse series zijn van enkele toptrainers, zoals van Pat Parelli, maar ook verschillende reis-, entertainment-, en kookprogramma’s.

“De zender is opgedragen aan paarden en paardenliefhebbers. We hopen door middel van onze programmering de kijker te inspireren om op verantwoorde wijze met hun dieren om te gaan. Horse Lifestyle legt de nadruk op plezier hebben met je paard en wil deze bijzondere manier van leven delen met de hele familie “, zegt Vanessa Somers, algemeen directeur van Horse Lifestyle.

Meer info over deze nieuwe zender kan u ontdekken op de website (horselifestyle.tv). Horse Lifestyle zal vanaf het vierde kwartaal van 2011 in België en Nederland beschikbaar zijn bij verschillende digitale tv-providers. Horse Lifestyle Network meldt ons dat Horse Lifestyle in België zal beschikbaar zijn bij Belgacom TV en Telenet Digital TV.

------------------------------

Alweer weten we dit dus via andere sites dan van Belgacom zelf.

Goed nieuws is wellicht dat dit een Nederlandstalige zender wordt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoe meer zenders, hoe beter. Ik vermoed dat Horse Lifestyle in een boeket zal komen. Jammer dat Eva, die ons op de hoogte ging houden, niks gezegd of gemeld heeft daarover.

Alleen mag ik hopen dat Belgacom of Eva gedurende X aantal maanden/jaren niet elke keer gaat uitpakken van "ja, maar jullie hebben toch 'recent' 1 Nederlandstalige zender erbij gekregen: Horse Lifestyle". Ik hoop verder ook dat dit niet de enige nieuwe zender gaat zijn dit najaar. WDR, CNBC Europe, RTL Television, FOXLife, Actua TV, Nederland 1/2/3 HD, 192 TV,...allemaal welkom.

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Fox Live en 192 TV zijn aan het onderhandelen met Belgacom om nog dit jaar deel uit te maken van het basisaanbod wist iemand van Belgacom (research and devolopment) me vandaag te vertellen.
Reputatie 6
Badge +1
Hopelijk gaat dit dan ook door.
Nederland 1, 2 en 3 in HD hoeft voor mij niet. Geef me maar nieuwe Nederlandse zenders (de commerciële, zoals RTL groep). Op de 3 NL zenders is toch niet veel soeps te zien. Graag RTL 4 en 5 en SBS 6, Veronica en Net 5. Dan kunnen we in onze eigen taal naar TV kijken.

Kijk voor de programma's maar eens op www.filmtotaal.nl

Reputatie 2
Badge +1
Dit zijn commerciele zenders en zullen dus vermoedelijk nooit mogen uitzenden in BE.
ik heb je dit precies al eens gezegd Mickey, maar .....





de nederlandse commerciële zenders gaan waarschijnlijk nooit te zien zijn in vlaanderen, heeft te maken met de auteursrechten : die worden berekend per land en het aantal inwoners dat naar een bepaalde uitzending/film... kan kijken. de nederlandse commerciële zenders betalen enkel de rechten voor nederland en zijn dus verboden in vlaanderen getoond te worden, het omgekeerde is ook waar

mvg



Badge
Dan toch liever Fox Life en 192 TV ipv die Horse Lifstyle, zo een stom zender Verstomd ( mijn mening )



xxx
Badge
Dat is natuurlijk voor iedereen appart.Ik ben nu ook geen paardenliefhebber maar dit wilt nu weer niet zeggen dat ik een paardenbeul of nog erger slager ben.Ik zou zeggen laat ons gewoon zien hoe het er uit ziet en laat ons dan oordelen en zoals Tien zegt hoe meer zenders des te beter.
Vergeet niet dat ze ook (naast paardenprogramma's), ook andere kook- en reisprogramma's gaan uitzenden.

Maar inderdaad, in het algemeen klinkt "Horse" niet echt aantrekkelijk :p


Ik hoop verder nog steeds op FoxLife...
Badge
Daarom als het wat gemengd is wat op die zender komt kan het nog allemaal meevallen dan dat het enkel bv.over paarden racen en paarden focerijen gaat.
Reputatie 5
Badge +2
Als FOXLife en 192TV in het basisaanbod komen, is dat zeker goed. Alleen zou er ook eens gekeken moeten worden naar andere zenders: WDR, CNBC Europe, RTL Television, Radio Nostalgie NL, Nederland 1 HD, BBC One HD,...helaas blijft het muisstil daarover.

Mvg

Reageer