Skip to main content
Beantwoord

Enorm traag internet met kabel


Ik heb sinds kort een belachelijk trage internetsnelheid via lan kabel, en heb geen idee waarom.
Het downloaden gaat erg traag en zelfs gamen wordt vrijwel onmogelijk, het internet zelf was vroeger ook al vrij belachelijk traag maar sinds kort is het bijna lachwekkend om te denken dat ik uiteindelijk zoveel betaal voor een verbinding van om en bij de 3-4 Mbp/s

[img]http://beta.speedtest.net/result/6750430478.png[/img]

Beste antwoord door RobrechtB

Wiemelz, je lijn staat op een veel hoger profiel maar ik zie dat je nog op een bbox2 zit en werkt via wifi. Als je de echte snelheid wil weten kan je best eens proberen via kabel.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

15 reacties

Martin
  • 33373 reacties
  • 30 oktober 2017
je internet volume is toch niet opgebruikt hé dan wordt je op een trage internetsnelheid gezet kijk eens op http://proximus.be/myproximus or je nog voldoende internet volume hebt

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 30 oktober 2017
Heb je al naar helpdesk gebeld om de lijn uit te meten ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 30 oktober 2017
Martin schreef:
je internet volume is toch niet opgebruikt hé dan wordt je op een trage internetsnelheid gezet kijk eens op http://proximus.be/myproximus or je nog voldoende internet volume hebt


Ik heb ongelimiteerd internet, dus zou mij enorm verbazen dat ik op smallband zit, het is al enkel weken erg traag en terwijl het vroeger nog doenbaar was is het nu echt abominabel traag.
De Myproximus site werkt btw al de hele dag niet meer voor mij.

Martin
  • 33373 reacties
  • 30 oktober 2017
opgepast ik weet nu niet wel abonnement je hebt maar ongelimiteerd wilt ook zeggen dat je gratis volume kunt bestellen/opladen en dit is een andere interpretatie van ongelimiteerd.

vraag het anders voor alle zekerheid eens aan de helpdesk 0800 22 800 kan je nu nog opbellen of ander door een privéberict te sturen met je vraag en klantgegevens

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 30 oktober 2017
Heb al enkele malen een privébericht gestuurd, komt echter nooit antwoord op. Zelfs al via Twitter geprobeerd en hetzelfde resultaat, spijtig genoeg.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 30 oktober 2017
Hey Wiemelz, je lijn is, zoals Martin al suggereerde, momenteel inderdaad gelimiteerd. Je kan steeds een volume pack via MyProximus toevoegen, waardoor je je oorspronkelijke snelheid terug kan behalen. Je zou een email en/of een SMS moeten hebben ontvangen met de reden van de snelheidsbeperking. Ik stuurde je alvast een mail toe met de te ondernemen stappen.

De zelfde info vind je ook hier:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bundle_used_up/particulieren/support/klantenzone/kosten-controleren/verbruik-opvolgen/uw-internetvolume-overschreden.html

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 30 oktober 2017
Welke snelheid is voorspelbaar op uw adres ??? omdat je zegt dat het anders ook niet zo vlug gaat

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 30 oktober 2017
Moest er nu nog iets werken op de MyProximus site...

  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 30 oktober 2017
RedsFan schreef:
Welke snelheid is voorspelbaar op uw adres ??? omdat je zegt dat het anders ook niet zo vlug gaat

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input


Hoger dan 12-16Mbps heb ik het nooit zien gaan, wat volgens mij toch niet echt klopt

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 30 oktober 2017
Misschien eens proberen zoals hierboven aangeduid optie op adres op als nieuwe klant
Vdsl2 en/of WiFi met Bbox2 eventueel?

Martin
  • 33373 reacties
  • 30 oktober 2017
Normaal zou op telefoonnummer moeten correcter zijn.
daarom voer ik beide testen altijd eens uit.

Ook is het zo dat TS nog niet op vectoring zit aan zijn resultaten te zien.
mss zelf zone5!

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 30 oktober 2017
Martin schreef:
Normaal zou op telefoonnummer moeten correcter zijn.
daarom voer ik beide testen altijd eens uit.

Ook is het zo dat TS nog niet op vectoring zit aan zijn resultaten te zien.

Kan ook ver van de ROP zitten, maar hij haalt wel 9 a 10 Mbps up dus ik vermoed wel vectoring ? 🤔
Of nog met een Bbox 2 die geen vectoring ondersteund.

Martin
  • 33373 reacties
  • 30 oktober 2017
dan vermoed ik eerder zone 4 zonder vectoring, maar alleen PX kan ons vermoeden bevestigen 😉

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 792 reacties
  • Antwoord
  • 31 oktober 2017
Wiemelz, je lijn staat op een veel hoger profiel maar ik zie dat je nog op een bbox2 zit en werkt via wifi. Als je de echte snelheid wil weten kan je best eens proberen via kabel.

Martin
  • 33373 reacties
  • 31 oktober 2017
@Wiemelz, Ja dan zal het inderdaad nog geen vectoring snelheid zijn waarvan je kan profiteren als het nog een bbox2 is!