Enkele wijzigingen in ons zenderaanbod

  • 16 September 2011
  • 41 reacties
  • 5754 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste TV-klanten,


Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van enkele (beperkte) aanpassingen in ons zenderaanbod.

  • Vanaf 3 oktober [list]
  • Discovery Travel & Living wordt vervangen door Investigation Discovery (boeket "Entertainment NL")
  • Vanaf 4 oktober
    • MTV en Nickelodeon worden twee volwaardige zenders. Nickelodeon zal terug te vinden zijn op kanaal 134 (Vlaanderen en Brussel). MTV op kanaal 189 (Brussel) of 162 (Vlaanderen)
    • MTV Brand New wordt vervangen door VH1 Classic (impact voor klanten met het boeket "Music & Culture")
  • Vanaf 1 november
    • Eurosport 2 (boeket "Sport & Pleasure NL") zal in het Nederlands uitzenden
    [/list] Voor een volledig overzicht van de zenders (huidige situatie) kunt u terecht op internet:

    Ook via de blauwe knop op uw afstandsbediening kunt u een menu openen met het volledige zenderaanbod.


    Over andere zenders of wijzigingen heb ik geen verdere informatie. Van zodra ik meer verneem, deel ik de informatie met jullie.


    Met vriendelijke groeten,
    Eva van Belgacom

  • 41 reacties

    Reputatie 5
    Badge +2
    Hartelijk bedankt om de zenderwijzigingen te melden, Eva !

    Wel tof dat Eurosport 2 in het Nederlands gaat uitzenden. Komt er ook de HD-versie ervan later ? Eurosport 2 NL HD ?

    Ook goed is VH1 Classic, want dit was al langer bij de concurrenten beschikbaar en is ook een prachtige muziekzender. Wel jammer dat de hitzender MTV Brand New ervoor moet verdwijnen en er geen andere hitzender in de plaats komt bv MTV Rocks of MTV Hits.
    Ben ook benieuwd hoelang TMF Dance blijft bestaan en welke zender de opvolger wordt.

    Investigation Discovery is al langer gekomen, maar ik vraag me af of ID beter ook beschikbaar kan komen in het pakket Nature & Discovery ? Tenslotte heeft ID niets te maken met cultuur, muziek of films.

    Hopelijk komen er nog dit najaar nieuwe zenders. WDR, CNBC Europe, RTL Television, Radio Nostalgie NL, FOXLife, Nederland 1/2/3 HD, Life!TV, Actua TV,...

    Mvg


    Badge
    Ik zie hier ook niet echt de echte zenders verschijnen die zoveel gevraagd worden en waar dus door zo velen van ons aandachtig word naar uit gekeken.Hier mee bedoel ik de duitse zenders fox life en nog zo vele anderen.Ik zit nu al ruim 3 maanden naar telenet te kijken en als je dit ziet wat de decoder kan en de zenders daar heb je die duitse fox life en voor voetbal zit je vanaf volgend jaar ook goed.Een plus paket kost een 12 euro voor 32 zenders.Als het nog lang gaat duren eer er eens serieuze zenders kwamen bij belgacom zou men op den duur beginnen twijfelen om er te blijven.
    Reputatie 6
    Badge +1
    Dank voor de info EVA, VH1 Classic is wel het tegenovergestelde van MTV Brandnew. Is een beetje hetzelfde dat als men bv TMF Dance zou vervangen door MTV hardrock. Hopelijk blijft dit een dance zender.

    En ja, nog maar eens waar blijven bv de Duitse zenders en Fox Life. Ik kan Axana alleen maar bijtreden het zenderaanbod ban telenet is veel intressanter. Ik kan niet overschakelen wegens Telenet niet beschikbaar anders zou ik het wel doen.
    Als ik het goed begrijp, komt Investigation Discovery in het Entertainment boeket? Dit wordt dus de vervanger van MGM.

    Past inderdaad bij 13th Street bijvoorbeeld, dus voor mij wel ok :)

    Alleen was FoxLife misschien meer 'entertainend' :p
    beste

    dank voor de info, nog een goed weekend gewenst

    mvg
    Reputatie 7
    Badge +1
    Buiten Eurosport2 in het NL verandert er niet zoveel voor mij. En die duitse zenders....daar wacht ik ook al lang tevergeefs op. En Bellens die blijft maar doorgaan, ook zonder Fagard....is allicht voor de aanhechting bij Frankrijk....
    Badge
    Die duitse zenders zullen er bij belgacom maar moeizaam bij komen hopelijk hebben we toch wat meer geluk met fox life.Eerlijk gezegd heb ik weer geen zin om over te stappen maar een mens word bijna gedwongen omdat het zender aanbod nogal wijnig aangepast wordt.Het enige goede vind ik dan wel is hun vele hd zenders.
    Reputatie 5
    Badge +2
    ID in Entertainment-boeket ? Is dat geen vergissing ?

    @Axana: inderdaad, Telenet heeft meer en meer een aantrekkelijker zenderaanbod. WDR, RTL, ProSieben, Sat.1, CNBC Europe, TRT, Life! TV, Actua TV, Foxlife zijn nochtans wel zenders die Belgacom kan toevoegen, maar gewoon weigert om die toe te voegen. Nochtans onderschat Belgacom de toegevoegde waarde van elk van deze zenders.
    Telenet voegt meer en meer zenders toe aan zijn basisaanbod, terwijl Belgacom alleen zenders kan vervangen door andere ipv uit te breiden (zie maar bv naar MTV Brand New, dat VH1 Classic als opvolger krijgt). Nog even, tot volgend jaar met het volledige voetbal (alle wedstrijden), en vele mensen zullen overschakelen naar Telenet, Numericable of VOO. Voor het HD-aanbod moet je het niet laten, want dat stelt niet veel voor en bestaat grotendeels uit Franstalige zenders zowel in het basisaanbod als in het betaalaanbod. Volgens de Franstalige Eva werd er dit voorjaar zwaar tijd en moeite geinvesteerd in het uitbreiden van het basis HD-zenderaanbod, buiten Plug RTL HD zijn er geen HD-zenders bijgekomen dit voorjaar.

    Mvg
    Badge
    Ik vind persoonlijk als ze dan niet de hoeveelheid zenders willen vermeerderen kunnen ze er toch wel eens om de paar maanden wat meer mee doen hiermee bedoel ik de zenders weghalen en nieuwe bij zetten die ze desnoods later terug kunnen plaatsen.Maar nu gebeurd er bijna niets tot op heden.
    Mja, als ze ID in het Entertainmentboeket steken, zoals Eva zei, dan hebben ze MGM op die manier vervangen... Al is het geen filmzender, het is een nieuwe zender die ook past bij Entertainment.
    MGM vervangen ? Hallmark bedoelen jullie waarschijnlijk.
    Badge
    Ja waarschijnlijk.Voor de rest zie ik toch niet echt veel speciaals.En begint mijn één oog al de andere richting uit te kijken.
    Is het soms ook mogelijk om bbc entertainment dat in ons betaalboeket Entertainment zit nederlands te ondertitelen zoals ook bij telenet het geval is dat zou ik beter vinden nu versta ik er niets van en ga ik soms bij een vriend kijken die krijgt daar ondertitels op en wij met Belgacom niet.
    Reputatie 1

    Discovery Travel & Living wordt vervangen door Investigation Discovery (boeket "Entertainment NL")


    Entertainment? Euh, ik denk het niet. Foutje vermoed ik. Want ook de link die in de eerste post vermeld staat, zegt dat Travel & Living momenteel in Muziek & Cultuur zit, niet in Entertainment. Wat dan ook wilt zeggen dat de vervanger voor Hallmark niet voor direct zal zijn. Jammer.

    Reputatie 6
    Badge +1
    De NL ondertiteling voor BBC Entertainment is al meermaals gevraagd. Het ergerlijke is dan nog dat BBC Ent bij Telenet gewoon in het basisaanbod zit zonder extra kosten. Maar ja, dat zal het verschil zijn dat Belgacom wil maken om klanten voor Belgacom te doen kiezen. Ook nog steeds geen Pro7, Sat1, Rtl, Wdr, Cnbc, Fox Life enz in het aanbod. Ik vind dat we als Belgacom klant wat zenderaanbod betreft echt niet goed worden bediend.
    Badge
    Daarom dat men op den duur keuzes moet maken.
    Reputatie 6
    Badge +1
    Axana, helaas heb ik geen keuze, wegens Telenet niet beschikbaar. Had anders allang voor Telenet gekozen en dit uitsluitend voor het zenderaanbod want verder ben ik heel erg tevreden over Belgacom.
    Badge
    Begrijp ik best william43 ik zou ook liever bij belgacom blijven maar het is nu omdat ik al een ruime tijd bij mijn moeder woon dat ik het verschil zie.Gisteren nog een opdate bij telenet gekregen en naar het schijnt gebeuren die daar regelmatig.Het is zoals je zelf zegt veel te maken met het aanbod van de zenders voor de rest ben ik ook tevreden van belgacom.
    Investigation Discovery zit er toch al op op kanaal 95
    Eva: zal Investigation Discovery nu bij boeket Entertainment NL zitten, of is dit nu een fout?
    @alain-a .5205: hier staat er niets op kanaal 95
    Hier wel ze wij hebben wel een boeket natuur en kunnen alle discovery channels krijgen jij hebt waarschijnlijk het bket natuur niet daarop dat er op 95 bij jou niets staat.
    Badge
    Je kan eens zien via de blauwe knop want ik ben op dit moment niet thuis.Zie daar eens naar alle zenders en dan kan je dit zien wat er op 95 moet staan.Want ik heb al mijn zenders ook niet meer op zijn plaats staan.
    Reputatie 5
    Badge +2
    Indien je geen Investigation Discovery hebt, heb je geen Music & Culture-boeket. Kanaal 95 is de standaardplaats voor ID. ID in Entertainment-pakket lijkt me ook een vergissing. Via de blauwe knop zal je bij "zenders" zien dat ID er niet tussen staat, maar wel nog Travel & Living. Die lijsten via de blauwe knop worden dan ook eens in de zoveel maanden aangepast en zijn niet up-to-date. Eeuwige fout in die lijst, omdat die nooit werd opgemerkt tijdens vorige updates, is "MNM Hitbits" dat in werkelijkheid MNM Hits heet. Even die radiozender opzetten en hoort de juiste naam. "Hitbits" dateert van Donna Hitbits (begin januari 2009).

    Trouwens eens de laatste reclamecampagnes van Belgacom gezien over de bompa en zijn kleinzoon ? Hiermee probeert Belgacom de oudere mensen te overtuigen om Belgacom TV samen met telefonie in 1 pack te nemen. Ik vrees dat vele ouderen die van Duitse zenders houden (en dat zijn er heel wat) meteen overschakelen op een Shake bij Telenet. Bij Belgacom TV is er geen WDR ("Duitsland 3"), geen RTL, geen ProSieben, geen Sat.1, geen Duitse radiozenders (WDR2,3,4,5),.... gelukkig biedt de concurrentie die wel aan en profiteert die concurrentie hiervan. In plaats van abonnees van Belgacom TV keuze te geven binnen het zenderaanbod van Belgacom TV (zoveel mogelijk en verschillende tv- en radiozenders van alle nationaliteiten en thema's) en zo de beste te zijn, trekt Belgacom niks aan van wat mensen willen. En dit gaat niet alleen over Duitse zenders. Echt jammer dat Belgacom niet (actief) bezig is om het beste zenderaanbod te bekomen.

    Mvg
    Badge
    Dat is nu echt wel iets dat ze vanaf het volgende jaar zullen merken omdat nu telenet met dat Belgische voetbal zit en dat heeft de andere jaren wel anders geweest.Bij Belgacom kan het dan nog wel 2 jaar gratis zijn en heb je die andere wedstrijden nog.Dit is nu een keuze die iedereen moet nemen gaan betalen voor terug te kunnen kiezen welke wedstrijd hij wil zien of bij belgacom de aangeboden matchen volgen.Maar dan moet je er ook bij nemen dat je met zenders zit die van een mindere kwaliteit zijn.
    Reputatie 5
    Badge +2
    @Axana: voetbal is zeker belangrijk voor een provider zoals Belgacom of Telenet, maar een goed zenderaanbod is minstens even belangrijk voor hen. Het is een soort "en en"-verhaal. Het Belgisch voetbal én een goed basisaanbod én aantrekkelijke zenderboeketten én een goede prijs en ga zo maar door.
    Volgend jaar zal Belgacom ontgetwijfeld een sterkere daling zien van het aantal abonnees dan dit jaar, hoewel vorig kwartaal er meer abonnees bijkwamen ipv weggingen. Maar als Belgacom dit wil beperken moeten ze verder kijken dan voetbal alleen. Spaans en Portugees voetbal is een eerste goede zet, maar andere competities van andere landen zijn nodig om te overtuigen. Ook een goed zenderaanbod kan overtuigen. Maar uiteindelijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

    Reageer