En nu? Geen Syfy en 13th Street meer???



Toon eerste bericht

86 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Er verdwijnen inderdaad zenders, maar ondertussen bekijken we ook de mogelijkheid voor het toevoegen van nieuwe zenders.

Ik geef je tips dus zeker door aan de bevoegde dienst Proximus TV!
Reputatie 3
Badge +2
HeidE , ik weet dat je er niks kan aan doen maar het bekijken om nieuwe zenders toe te voegen duurt wel al heel lang he en wat er bij komt is niet echt veel soeps.
Reputatie 7
Badge +6
Wat er is bijgekomen is TLC (The Learning Channel ???), van de Discovery familie en dat is er dan ook aan te zien want programma's van die groep zenders (ID, Animal Planet, enz.) worden nu ook herhaald op TLC.
Reputatie 7
Badge +1
Volgens TotaalTV zijn deze 2 zenders in Wallonië nog te zien.
Reputatie 7
Badge +6
Jazeker, in de Franstalige versie. Dat taalgebied is natuurlijk heel wat uitgebreider dan het Nederlandstalige, dus daarmee gaat het moederbedrijf nog door.
Naar het schijnt mag men de Franstalige versie dan weer niet aanbieden in Vlaanderen.
Reputatie 2
Het zal ook nooit voor niemand ok zijn , dit denk ik dat ook logisch is ook. iemand van 20-5070-80 heeft over het al gemeen al een andere levens cyclus; Dus denk ik ook dat zijn interesse op over tv programma's dit ook is. Het is ook niet omdat zender A voor jou slecht is dat die voor je buur niet interessant kan zijn. En ik denk dat daar operatoren rekening mee houden, en niet met een paar mensen die nu nieuw zenders vragen. Want ik zei het al verleden week bij telenet zijn er ook 5 of 6 verdwenen in 1 week tijd en er is niets bij, maar dit word normaal stelselmatig aangevuld. Dus ik wacht maar rustig af; Je kan toch nooit die zenders allemaal tegelijk zien. En anders moet je maar een satelliet schotel nemen.
Het ideale zou zijn dat iedereen zijn zenders zelf zou kunnen kiezen en dat de prijs per zender gekend is, hoe Prox dit zou moeten juist bepalen,
is weer een andere zaak, daarvoor zouden ze eigenlijk eerst moeten weten van iedere TV klant welke zenders hij zou kiezen,
om van daaruit de berekening te kunnen maken, maar ik vrees dat dit een utopie is :8
Reputatie 7
Badge +2
Betalen per zender lijkt logisch, maar dat is vaak veel complexer dan het lijkt. Sommige zenders worden in pakketten aangeboden waarbij de prijs bepaald wordt op basis van potentieel aantal kijkers, mogelijke advertentieinkomsten etc. Bv. Scrips Media heeft bij PX zowel travel channel als Food Network, Discovery heeft ook een hele rits zenders. In NL is KNIPPR onlangs met dit model gestart en zo goedkoop is dat niet.
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.
Reputatie 7
Badge +1
Pak als voorbeeld Scarlet. Die heeft de 28 meest bekeken zenders. Begin daarmee als basis, Scarlet 3 in 1 kost maar € 39. En Scarlet gebruikt de PX lijn. Dus zo duur hoeft dit ook niet te zijn. Scarlet is toch een dochter van PX ?
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.

Hetgeen jij hier aanhaalt heb ik al tot vermoeienis toe aangehaald, en was her ondertussen al beu om het te herhalen dat er maar één middel is om onder ander uw kennis en kaderlid te overtuigen dat het anders moet :LOL:
moesten er ook genoeg andere leuken dingen in het leven zijn dan zou Prox en ieder TV provider zijn TV afdeling mogen sluiten :LOL:.
Nog goed dat we hier af en toe even kunnen lachen hé dat ook behoort tot de leuke dingen van het leven :-))))
MarcReyniers natuurlijk lees de top dit nooit, zouden dat beter eens doen om terug in de realiteit te komen.
Onze grieven en klachten kunnen maar doorgeven worden door de medewerkers hier aan de technische dienst.

En is droevig met je vooroordeel, je zegt "mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit." Wil best met je omruilen hoor dan kan je hier dagelijks 14 uur in rolstoel komen zitten en hulp nodig hebben voor alles. Enige ontspanning is tv en internet hier thuis.

Is dat nu zoveel gevraagd van de klant dat PX eerlijke info geeft en de klant geen maanden in het ongewiste laat hoe het nu juist zit op de toekomst van tv?
Is het nu zoveel gevraagd dat onze opnames werken zonder dat wij wekelijks de box van stroom moeten halen en dat je opgenomen programma's maar kan doorspoelen aan 1 snelheid?

Maar topic gaat over wat er nu in de plaats komt.

Willen eengemaakt Europa de politiek 🙂
Proximus nationaal bedrijf mag zelf niet overal het zelfde tv aanbod aanbieden in België door onze eigen politiekers. Technisch kan het 100% maakt niet uit waar je woont in België hoor ik zeggen van mensen die er verstand van hebben. Dus ik werp geen baksteen naar PX ze moeten ook de regels volgen van onze superslimme politiekers.
Reputatie 5
Badge +1
Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?

Natuurlijk niet; maar ach, laat onze naïevelingen gelukkig zijn in de waan dat ze effe meetellen in het wereldje van de teuveu. Zij zijn overigens compleet ongevaarlijk 🆒
Pak als voorbeeld Scarlet. Die heeft de 28 meest bekeken zenders. Begin daarmee als basis, Scarlet 3 in 1 kost maar € 39. En Scarlet gebruikt de PX lijn. Dus zo duur hoeft dit ook niet te zijn. Scarlet is toch een dochter van PX ?

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die heel graag de keuze zouden hebben om zelf hun zenderpakket samen te stellen, maar zolang het duopolie blijft stand houden zal er allemaal niet veel aan veranderen, zie je trouwens nog altijd aan beide hun verhouding aantal klanten dat blijft stand houden, hopelijk komt daar ooit eens verandering in !!
MarcReyniers natuurlijk lees de top dit nooit, zouden dat beter eens doen om terug in de realiteit te komen.

Die weten tenminste dat er met ons geld nog veel andere leuken dingen in het leven te beleven zijn :-)))))
Betreffende scarlet Elsa wil onmiddellijk overstappen van PX naar hun. Goedkoper kan je niet en je kan pakket discovery nemen meer moet ik niet hebben. Oeps ben aan liegen FOX mag er nog bij.

Vandaag ook even op My Proximus gekeken naar mijn internet verbruik heb nu start vanaf 01/07 zijn nu 6 dagen verder en heb nog geen 1 GB gebruikt van mijn 100 GB.
Maar doe ook niet veel dagelijks op internet websites bezoeken en paar uur gamen online en dat is het.

Wat houd mij tegen voor de overstap de 99 euro dat ze vragen om de modem en de box te plaatsen. Ik noem dat puur geldklopperij iemand sturen die dezelfde toestellen plaatst. Ik ben een dummy op pc maar zelf ik kan dat. Ik wil niet betalen voor iets dat ik zelf kan doen.

En gelukkig zijn ze onschadelijk nonkel en Elsa natuurlijk kunnen wij genieten van kleine dingen maar wil ook best eens weekje op superjacht zitten gratis (machtige doco gisteren op Telefacts )
En gelukkig zijn wij onschadelijk nonkel en Elsa natuurlijk kunnen wij genieten van kleine dingen maar wil ook best eens weekje op superjacht zitten gratis (machtige doco gisteren op Telefacts )
Wees maar gerust, ik heb mij nog geen second in gans mijn leven verveeld en ik hoop en wens van harte dat iedereen met volle teugen kan genieten in zijn leven en gelijk met wat dit ook moge zijn, zelf al kan je u amuseren door met je tenen te spelen bij manier van spreken 😉.
Heb deze documentaire ook gezien gisteren, er waren blijkbaat toch nog geen kaderleden van ⌘ bij ♫hihihi
Reputatie 2
Het ideale zou zijn dat iedereen zijn zenders zelf zou kunnen kiezen en dat de prijs per zender gekend is, hoe Prox dit zou moeten juist bepalen,
is weer een andere zaak, daarvoor zouden ze eigenlijk eerst moeten weten van iedere TV klant welke zenders hij zou kiezen,
om van daaruit de berekening te kunnen maken, maar ik vrees dat dit een utopie is :8


Dat is iets onmogelijk in feite. Als meer dan 200000 klanten hun lijsten moeten doorgeven en dan moet PX of eender welke andere provider er de favorite zenders van de mensen uit kiezen, ga je toch altijd zien dat er mensen zullen zijn die hun favoriete zender missen. En zelf zenders kiezen zal in geen 5000 jaar bij geen één operator gebeuren, want dit brengt nog veel meer rompslomp mee dan nu.
Ik vrees er inderdaad ook voor dat dit nooit gaat gebeuren, maar ja een mens mag toch eens luidop dromen hé.
met 1.795.000 TV klanten moeten ze daar inderdaad niet van wakker liggen en kunnen ze beter genieten van het leven :-))
Reputatie 7
Badge +1
Het is natuurlijk een illusie dat dit forum een reële afspiegeling is van het klantenbestand. Er is, zoals in de politiek, de grote zwijgende meerderheid, en als de hier geformuleerde klachten representatief zouden zijn voor het hele klantenbestand, dan zijn ze héél goed bezig denk ik...Toch blijft dit forum belangrijk om geinformeerd te blijven, en ook als belangrijk helpinstrument bij technische of andere problemen. Ik vind persoonlijk ook dat het zenderaanbod anders zou mogen geregeld worden. Een basisaanbod, en een vrije keuze van nog een bepaald aantal zenders en als je daar over gaat, bijbetalen per zender. Maar de realiteit is, dat er in het aanbod een groot aantal commerciële zenders zit waar ze vlgs. mij voor betaald worden in plaats van ervoor te moeten betalen, en die zul je er nooit kunnen uitfilteren denk ik. Er is een tijd geweest dat je zelf een 5-tal zenderlijsten kon samenstellen, maar dat is al lang geleden. Met de tuner van mijn TV kan ik dat nog altijd, als ik via antenne kijk (beperkt aantal zenders tenzij je met een CI+-module werkt van Telenet om de gecodeerde zenders te kunnen bekijken). Dat systeem is handig, maar heeft ook beperkingen. Je kunt maar één programma tegelijk opnemen (op USB-stick), en kijken tegelijk naar een ander zender tijdens een opname kan enkel als het niet 2 gecodeerde zenders zijn (de CI+-module kan maar één zender tegelijk decoderen). In principe zijn enkel de VRT-zenders en nog een paar andere niet gecodeerd. Je kunt dus bv. opnemen van de VTM en kijken naar een VRT-zender of omgekeerd. Je hebt dan wél het hele Telenet standaard aanbod ter beschikking met héél veel HD-zenders ook zonder digicorder. Zelfs de pauzefunctie werkt als je een USB-stick hebt aangesloten. Het kan een oplossing zijn voor mensen die niet veel opnemen.
Bart sorry ben ik toch niet akkoord op software gebied is dat perfect te doen dat iedere klant kiest welke zenders hij wilt 2/3 van mijn huidig aanbod mag verdwijnen bekijk ik nooit.

Zoals andere forums gebruikers het ook zeggen ligt het probleem hoe gaan ze het berekenen. Ik kijk graag naar de Discovery channels en andere klanten naar voetbal of naar iets anders.

Als ze het echt willen kan PX dit doen ga voorbeeld geven:
Neem het pakket Boeket Nature&Discovery voor € 5,95/maand je hebt dan 7 zenders ( en snap de logica niet van PX dat Discovery ID niet in dat pakket zit) Die ZENTV mag voor mij eruit en ID in de plaats

Gaan even de rekenmachine nemen :-)
5.95 euro delen door 7 = 0.85 euro per zender en ik spreek nu enkel over de Boeket Nature&Discovery. In mijn geval smijt ik die ZENTV eruit en neem ik ID Discovery in de plaats.

Met wat ik wil kan mijn tv abonnement 55 % zakken in prijs maar dit is terug in het nadeel van PX verdienen dan ook pak minder per klant op tv gebied.
Reputatie 2
Ik lees hier al een hele tijd mee op dit forum en wens nu ook toch eens te reageren.
Hier worden veel topics levendig gehouden met vragen omtrent problemen rond Proximus TV en nieuwe zenders. Er worden zelfs polls georganiseerd om bijvoorbeeld FOX TV in het aanbod te krijgen.

Veel forumleden zijn in mijn ogen echter alle feeling met de realiteit verloren en zijn ook bijzonder naïef.
Denken jullie nu werkelijk dat de top van Proximus hier meeleest, laat staan rekening houdt met jullie grieven?
Hier op het forum zijn hooguit een tiental actieve posters, mensen die blijkbaar heel veel tijd hebben en onvoldoende weten dat er ook andere leuken dingen in het leven zijn, soit.

Wat lees ik in het jaarverslag 2015 van Proximus (te vinden op www.proximus.com):
1/ totaal opbrengsten groep: 5,99 miljard euro (+2,2%)
2/ ebitda (winst vóór belastingen): 1,73 miljard euro (+4,9%)
3/ TV-klanten: 1.759.000 (+167.000)
4/ mobiele kaarten: 6.027.000 (+328.000)
5/ vaste internetlijnen: 1.856.000 (+115.000)
6/ vaste telefoonlijnen: 2.781.000 (-50.000)
Alle cijfers, behalve de vaste telefoonlijnen, zijn al jaren in stijgende lijn.

Indien Proximus zo’n slechte service zou geven aan zijn klanten, waarvan blijkbaar veel forumleden rotsvast van overtuigd zijn, LOL, dan zouden bovenstaande cijfers wel helemaal anders zijn, denken jullie niet?
Een goede kennis van mij is kaderlid bij Proximus. Wij praten regelmatig over dit bedrijf. Ik kan jullie verzekeren dat Proximus héél knap werk levert in zeer moeilijke omstandigheden. Wie dit ontkent weet niets over dit bedrijf.


Als nieuweling had ik ondertussen ook wel de perceptie dat dit forum zich situeert op het niveau van EHBO, waar vrijwilligers en eerste lijn medewerkers zich wel hard inzetten. Kaderleden zullen dit forum wellicht niet volgen want het zal hun hoge salarissen en bonussen niet nog verhogen...
En ja, het is maar geld dat telt, zoals ik de kern van je boodschap ziet.
En ja, we kunnen er toch niet aan verhelpen en er wordt van ons verwacht dat we alles ondergaan en proberen andere en leukere dingen te doen (misschien nog iets extra consumeren...). Het past in de tijdsgeest: de economie doet het minder en de kleintjes moeten het bekopen.
Wat specifiek de telecomsector betreft is de toestand helemaal oneerlijk: klein duimpje en 2 goliaths, een duopoly dat mag handelen volgens de regels van vraag en aanbod terwijl er geen echte concurrentie mogelijk is. Dan maar helemaal kapitalistisch handelen: hoge salarissen voor de top en winstuitkeringen voor de aandeelhouders. Dit kan des te makkelijker met de staat als belangrijkste aandeelhouder en als extra een voogdijminister van liberale strekking. Dit alles in een vennootschap naar publiek recht...
Er zou op een of andere manier een belanghebbende stem moeten gegeven worden aan de klanten(vertegenwoordiging) en de concurrentie worden vergroot, maar dit is een politieke zaak waar we in de actuele beleidssituatie ver van af zijn.
Het is dus niet omdat Proximus zo'n goede service levert dat het "goede" cijfers kan voorleggen, maar wel omdat er onvoldoende concurrentie is.
Even mij droomlijst samenstelen
VTM
K2
VIER
VITAYA
VIJF
ACHT
De 7 Discovery channels
FOX
Meer heb ik niet nodig.
Reputatie 7
Badge +6
Goed verwoord, riji !
Zware kost dat je schrijft riji en klopt je staat machteloos als kleine zandkorrel op deze wereld

Ik wil best klacht indienen via de ombudsman betreffende de oneerlijke sleutel die PX toepast omdat ze rekening moeten houden met de politiek.

Dus hulp is welkom via privé bericht of jullie voorstel om correcte email te kunnen te sturen naar de ombudsman dan kunnen de vaste lezers die tekst indienen. Zijn kleine meerderheid maar via de ombudsman gaat het iets misschien iets sneller.

Er zijn maar 4 vragen die ik belangrijk vind in die klacht:
1) Waarom zijn er 3 prijsverschillen tussen de gewesten?
2) Waarom hebben ze in Wallonië meer HD zenders?
3) TV aanbod verminderd en blijven toch dezelfde prijs betalen?
4) Waarom kan je sommige zenders niet bekijken omdat je toevallig in ander gewest woont?

Extra tips zijn zeker welkom wat wij in die mail moeten zetten.

Reageer