Emails versturen met Outlook 2010 en Windows 10 lukt niet

  • 5 September 2015
  • 6 reacties
  • 5130 Bekeken

Hallo,


Een kennis van mij heeft problemen met zijn skynet account sinds de migratie naar WIN10. Een beschrijving: Het gaat om outlook 2010, mails ontvangen lukt prima. Mails verzenden lukt niet. Ik heb de accountinstellingen nagekeken. Type is IMAP. Inkomende server: imap.skynet.be , poort 143 SSL uitgevinkt. Uitgaande server : relay.skynet.be, poort 587 met TSL verificatie. Ik heb reeds andere poorten geprobeerd (die ik op andere forums gevonden had bij dergelijke problemen).


Nu het gekke is, bij de outlookaccountinstellingen kan je kiezen voor 'repair' tabblad, hierbij wordt de account hersteld. Dit programma wordt feilloos doorlopen, alsook het testbericht wordt verzonden! Echter, wanneer je bij 'accountinstelling testen' klikt, dan lukt het niet op het testbericht te verzenden. Steeds komt dan de vraag terug om login en paswoord te geven en ok te drukken waarna je terug dit venster te zien krijgt. Op het eind krijg ik dan de melding : de emailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en wachtwoord in de accountinstellingen. Terwijl ik zeker ben dat er geen typfout gebeurd is. Iemand raad hiermee?

6 reacties

Uw kennis heeft toch niet toevallig ook een bbox3 geïnstalleerd, want er zijn er enkelen die dit ook voorhebben met outlook nadat ze een bbox3 geïnstalleerd hebben


Ik zou die vraag eens stellen op het ander forum ▬►http://userbase.be/forum" target="_blank waar veel mensen met ervaring zitten
ik geef toch nog eens de instellingen zoals Proximus die opgeeft:


Inkomende mailserver




  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993
  • Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
    [/list]



    Uitgaande mailserver




    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja
      [/list]

Outlook 2010


  1. Klik in de menubalk op Bestand en vervolgens op Info.
  2. Klik op de knop Account toevoegen.
  3. Vink het vakje 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' aan en klik op Volgende.
  4. Vink het vakje 'Internet E-mail' aan en klik op Volgende.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Meer instellingen. [list=1]
  6. Naam: vul uw voornaam en familienaam in.
  7. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
  8. Type Account: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
  9. Server voor inkomende e-mail: vul imap.proximus.be in.
  10. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
  11. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
  12. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje 'Wachtwoord onthouden' aanvinken

  1. [list=1]
  2. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

  1. [list=1]
  2. Inkomende e-mail (IMAP): vul 993 in.
  3. Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL): vink dit vakje aan.
  4. Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
  5. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.

  1. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien.

[/list]
[/list]
[/list]
Bedankt voor de reacties, ik kan al vertellen dat er gebruik gemaakt wordt van een Bbox 2 dus daar zal het probleem niet aan liggen. Ik zal alle instellingen nog eens rustig nakijken, wie weet heb ik toch iets over het hoofd gezien.
Kan je daar ergens in je bbox2 ipv6 afzetten (uitvinken) om eens te proberen of het dan lukt.
***OPLOSSING***


Dankjewel Elsa, in jouw post zat de sleutel tot succes verborgen. Ik heb het allemaal nog eens nagekeken toen mij opviel dat je een mailadres moet typen bij gebruikersnaam, genre xxxx@skynet.be , wel daar lag de verwarring bij mij; ik gebruik immers nog zelf de pop3 server in outlook en daar volstaat bij gebruikersnaam enkel xxxx (@skynet.be staat er dus niet bij) Bij imap servers werkt dit dus klaarblijkelijk niet en moet je echt je volledig mailadres ingeven. Proximus vermeldt dit ook (zie post hierboven Elsa) maar ik baseerde me te snel op mijn pop3 account.


Bedankt!


Reageer