Beantwoord

email forwarding

  • 8 November 2016
  • 9 reacties
  • 572 Bekeken

Goede middag forum,

Wanneer ik via My Proximus --->'Mail doorzenden' ---> 'schakel email forwarding' --->mijn hotmailadres ingeef
dan krijg ik én de mails op mijn hotmailadres én op mijn skynetadres.

Ik vind dit onlogisch. Voor mij is het toch de bedoeling van alle mails bestemd voor mijn skynetadres door te zenden naar
mijn hotmailadres en niet van ze én door te zenden én ze te blijven ontvangen op mijn skynetadres.

Bij bezoek aan 2 Proximusverkooppunten werd mij verteld dat dit 'normaal' was/is.

Graag iemand zijn/haar ervaring(en) met de forwarding mogelijkheid. Graag praktijkervaringen. Liever geen, weliswaar goedbedoelde,
meningen/raadgevingen à la 'probeer eens dit of probeer eens dat'.

Ik kom enkel naar dit forum omdat ik zelf wel 'probeer eens dit of probeers eens dat' heb ... geprobeerd. Zonder resultaat dus.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Regulus 8 November 2016, 22:05

Bekijk origineel

9 reacties

Heu .. dat is exact wat "email forwarding" doet en altijd al gedaan heeft ... als je de mail gewoon wil verder leiden zonder een kopij te behouden, ttz alsof de eindbestemming de uiteindelijke ontvanger is, dan moet je een "email redirect" doen ... google is uw beste vriend, zoals steeds.
Bedankt Regulus, maar het zal wel een mij liggen, ik begrijp nog altijd niet wat het antwoord is op de vraag :

Is het al dan niet normaal dat bij een ingeschakelde forwarding adres ik én de mails op het forwarding adres krijg én op het oorspronkelijke mailadres.

Volgens bij én de helpdesk ( antwoord onderaan ) is het antwoord : NEEN

Ik zocht op dit forum een gebruiker die dezelfde ervaring als ik had met de bedoeling te vragen hoe hij/zij dit probleem had opgelost.

Nogmaals dank

Reactie van helpdesk Proximus :

Zoals we in een vorige communicatie hebben gemeld, staat er nog steeds een forward actief naar het e-mail adres xxx@hotmail.com. Zolang deze actief staat zal u op uw logingegevens geen mails kunnen vinden. U hebt de instellingen namelijk zo aangepast dat u onze server vertelt dat alle mails elders moeten toekomen. Voor verder te kunnen testen, zal u degelijk deze forward volledig moeten uitschakelen.
Reputatie 6
Badge +3
Zoals met alle email-systemen is het normaal om bij forwarding dat geforwarde e-mail nog altijd op originele plaats staat.

Als je geforwarde e-mail wil verwijderen dan kan je bij de meeste systemen een extra regel instellen voor automatische verwijdering na het forwarden. Bij Proximus webmail weet ik niet direct of dat kan
Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf is het algemeen e-mail protocol zodanig dat

forwarding = email wordt verder doorgegeven naar een bijkomende bestemming maar het origineel blijft staan waar het binnen kwam
redirect = email wordt doorgestuurd naar de nieuwe bestemming zonder kopij bij de originele "klant"

Dat is niet iets dat Proximus uitgevonden heeft dat bestaat al zolang als er email is.

Dat men dat bij Proximus NIET schijnt te weten dat is een ander verhaal ! .. en het pleit niet voor de kwaliteit van hun technische ondersteuning !
Het kan zijn dat ze bijProximus van dit protocol afwijken voor "organisatorische redenen" zeg maar (alhoewel dat zéér vreemd zou zijn!), maar dan zou ik minstens denken dat ze op de hoogte zouden moeten zijn van hun eigen gepruts !
Misschien denken ze wel dat forward = redirect .. wie weet ?
Op webmail skynet staat er duidelijk vermeld "forward", niet "redirect".
Als ik via hotmail skynet mail laat binnen halen, staat die niet meer in mijn skynet inbox.
Reputatie 6
Badge +3
Martin dat is omdat je dat bij hotmail zo hebt ingesteld.

Je kan er ook voor kiezen om de berichten verder te bewaren bij je Skynet mail server.
Reputatie 6
Badge +3
Motbuy: met filterregels kan je tegelijkertijd je mail doorsturen (forwarden) en je mail laten verwijderen.
Alvast bedankt iedereen,

Hierbij afdruk filterregels maar ... ik slaag er niet in gelijk welk vak aan te vinken.

De reden is 'vermoedelijk' dat er links bovenaan staat onder ' Regelnaam actief' ---> Geen regels beschikbaar

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Configuratie / E-mail / Filter
Regelnaam Actief
Geen regels beschikbaar
Regeldetails
Inschakelen
Naam
Acties:
Bericht verwijderen
Bericht plaatsen in:
Postvak IN
Kopie bewaren en bericht doorsturen naar volgende zenders
Voer tot 5 e-mailadressen in, gescheiden door komma's.

Als aan
één

van de volgende voorwaarden voldaan is

Reageer