Beantwoord

Eerste ervaringen met Proximus TV

  • 9 May 2016
  • 8 reacties
  • 2354 Bekeken

  • Apprentice
  • 5 reacties
Sinds een drietal weken heb ik Proximus TV, nadat ik steeds Telenet heb gehad.
Als settopbox heb ik een v5 compact ontvangen.

Het herbekijken van programma's is een leuke aanvulling en de afstandsbediening met radio frequentie is ook een goede verbetering.

Maar ik merk dat er toch ook wel wat problemen zijn.
Zijn deze te wijten aan de v5 compact of is dit al steeds zo?

De ondertiteling bij BB2 verloopt met een vertraging van bijna een halve minuut. Ik keek vaak naar BBC2, maar met een dergelijke vertraging van de ondertiteling is deze niet langer bruikbaar. Telenet heeft een paar jaren geleden dit probleem ook gehad, maar dit was daar ondertussen opgelost.

Ondertussen heb ik ook al meegemaakt dat bij het oproepen van een opname ik de volgende melding kreeg "serverfout: deze media is niet beschikbaar. Probeer later opnieuw". Gelukkig bleek de opname toch nog beschikbaar nadat ik de stekker uit de settop box had getrokken.

Wat ook vreemd is, is dat je bij de opname van een serie blijkbaar nergens het afleveringsnummer kan zien. Of misschien kijk ik er steeds over, maar ik heb het dan toch nog niet gevonden.

Een andere handige functie die ik vroeger had was het bekijken van aansluitende opnames. Vaak worden er nu twee afleveringen van een serie na elkaar uitgezonden. Bij Proximus heb je twee aparte opnames waarbij de tweede opname dan de eerste overlapt. Dit is natuurlijk niet zo erg, maar direct starten op de juiste plaats bij de tweede opname was wel handig.

Het is dus wel even wennen.
Maar vooral het onbruikbaar zijn van de BB2 ondertiteling en de serverfouten zijn vervelend.
Hebben anderen ook deze problemen?
icon

Beste antwoord door Elsa 9 May 2016, 21:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Welkom bij Proximus.

Die 'problemen' zijn er niet voor deV5-compact alleen.We hopen dat het beter wordt met de verwachte nieuwe software update.
Wat de ondertiteling op BBC 2 betreft dat is een bug die gekend is. Er wordt hieraan gewerkt en er wordt hiervoor een oplossing verwacht in Q2/Q3 van dit jaar volgens medewerker ThomasP.
De volledige verklaring van ThomasP vind je trouwens hier: (hij legt het veel beter uit dan ik dat kan ;-)))
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/ondertiteling-bbc-33043?sort=dateline.desc#comments
Het verwondert mij trouwens dat je nog ondertiteling hebt op BBC 2, want bij mij is die voorlopig volledig weggevallen.
Er is hier op het forum al meermaals gevraagd om het afleveringnummer van een serie bij de opname. te plaatsen en we hopen dat dit binnenkort zal kunnen, maar zekerheid daarover is er nog niet.
Als de serverfouten blijven duren, zou ik toch contact opnemen met de klantendienst 0800 22 800 of met Het Proximus Team hier, om je instellingen eens na te kijken.
MVG
Dit zijn inderdaad de probleempjes die hier door anderen ook al op het forum gepost werden dus je bent zeker niet de enige.
Nu je hebt over die serverfouten bij het starten van een opname kan je mss ook eens proberen of het lukt door alleen even de ethernet kabel ui je decoder los te maken en terug te steken dan win je wat tijd want heropstarten van de decoder duurt toch enkele minuten.
Nu vraag ik mij af of de zelfde methode ook zou werken zoals voor de Scarlet klanten met een V3 decoder ,
misschien eens interessant om te proberen of die bij zou werken bij zo'n server melding en je opname niet kunt starten, als volgt:


Als de opname niet kan gestart worden:
Eerst de TV pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten."

Als dit werkt zou het wel de vlugste manier zijn tov het herstarten van de decoder of het losmaken van de utp kabel.

Laat een weten of dit laatste werkt, dank u,
groetjes, Elsa
FWIW ...

Bij het opstarten van de decoder V5-c zie ik heel regelmatig een boodschap voorbij flitsen .. ondertussen weet ik wat er staat ;-)

"Er kon geen verbinding gemaakt worden met de server... etc voor hulp etc .." schijnbaar is er nog "iets" dat sneller is dan de verbinding met de server ? 😉
De boodschap verschijn maar een fractie van een seconde en ik heb woord voor woord moeten "optellen" LOL
Dan is het al wat duidelijker dat je op servers zit die wat trager reageren, mss daarom ook dat ik die fenomenen allemaal minder ervaar!
Het wel zo dat er verschil is in opslag in hun cash want bv bij radio zenders reageert de server ook minder vlug en krijg je kort deze boodschap, maar niet echt storend, in je browser moet je tenslotte ook wat wachten tot de pagina volledig inlaadt 😉
Hallo

Bedankt voor de reacties.
Goed om te weten dat het gekende probleempjes zijn en dat er aan gewerkt wordt.

@Elsa. Op dit moment heb ik geen opname meer waarbij ik de foutmelding krijg. Misschien was het maar eenmalig? Zodra het nogmaals zou voorkomen probeer ik zeker uw suggestie en laat ik iets weten. Bedankt voor de tip.
Ok bedankt, RLY
Ik heb terug een serverfout gehad en ik heb beide methodes van Elsa eens geprobeerd.

Het uittrekken van de ethernetkabel had geen resultaat. De fout bleef.
Maar vrij bizar (vind ik toch), de tweede methode lijkt wel te werken: ik zet de tv op pauze, druk op PVR (de TV begint hierdoor verder te spelen en staat dus niet langer in pauze) en dan kon ik de opname wel openen. Geen idee hoe dit kan, en ik weet ook niet zeker of het altijd zal werken. Maar vandaag lukte dit.

Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de feedback, en nu weten we dat de truc niet alleen werkt voor Scarlet maar ook voor Proximus ;-))

Reageer