Sinds enkele weken zijn deze zenders niet correct te bekijken. 'in mijn straat)
Heb dit al meerdere malen gemeld.
Heb vandaag noodgedwongen de VRT hierover gecontacteerd, daar het probleem blijft aanslepen.
Zij zullen met Belgacom contact opnemen daar het overduidelijk is dat het probleem bij Belgacom zit.
Ik ga niet alle eerdere berichten hierover hier opsommen of posten.
Ik hoop dat er eindelijk werk van word gemaakt om dit op te lossen.
Stotterend geluid bij een uitzending is alles behalve prettig zoals gisteren bij de voetbal op Canvas.
mvg,
Bladzijde 1 / 2
Hier onder het antwoord dat ik van de VRT heb gekregen.
Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met de ontvangst MELDEN= de boodschap.
Blijkbaar krijgen ze op de VRT nog klachten van Belgacom gebruikers over de ontvangst.
Beste Patrick,
Bedankt dat u dit meldt.
U heeft het bij het rechte eind dat u hiervoor Belgacom contacteert.
Wij stellen geen enkel probleem vast bij de manier waarop beeld, geluid en data van hieruit vertrekt.
Wel krijgen we van andere Belgacom-klanten soortgelijke berichten binnen.
We raden u aan bij hen te blijven aandringen om dit euvel te verhelpen.
Ik zal dit ter info intern nog doorsturen. Enkele mensen hier hebben nu en dan contact met Belgacom en kunnen dit eventueel aankaarten.
Met vriendelijke groet,
Bart SAERENS
Klantendienst VRT
Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel
Tel.: 32(0)2-7413111 - Fax: 32(0)2-7353704
________________________________________________________________________________
Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met de ontvangst MELDEN= de boodschap.
Blijkbaar krijgen ze op de VRT nog klachten van Belgacom gebruikers over de ontvangst.
Beste Patrick,
Bedankt dat u dit meldt.
U heeft het bij het rechte eind dat u hiervoor Belgacom contacteert.
Wij stellen geen enkel probleem vast bij de manier waarop beeld, geluid en data van hieruit vertrekt.
Wel krijgen we van andere Belgacom-klanten soortgelijke berichten binnen.
We raden u aan bij hen te blijven aandringen om dit euvel te verhelpen.
Ik zal dit ter info intern nog doorsturen. Enkele mensen hier hebben nu en dan contact met Belgacom en kunnen dit eventueel aankaarten.
Met vriendelijke groet,
Bart SAERENS
Klantendienst VRT
Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel
Tel.: 32(0)2-7413111 - Fax: 32(0)2-7353704
________________________________________________________________________________
Beste Patrick,
ik geef dit door aan onze ingenieurs van Belgacom TV en zij onderzoeken dit zo snel mogelijk.
Mvg
Eva van Belgacom
ik geef dit door aan onze ingenieurs van Belgacom TV en zij onderzoeken dit zo snel mogelijk.
Mvg
Eva van Belgacom
Bedankt voor je reactie Eva.
Hopelijk word het gauw opgelost.
mvg,
Hopelijk word het gauw opgelost.
mvg,
gezien de weinige reacties in dit topic zal het wel geen algemeen probleem zijn, maar wel een lokaal probleem
ik heb hier in elk geval nog geen enkel probleem ondervonden
mvg
ik heb hier in elk geval nog geen enkel probleem ondervonden
mvg
En ik ook nog niet.
Hier nog steeds dezelfde problemen .
Bij Canvas zijn nu al een tijdje regelmatig geluidsproblemen, bij spraak stoort het amper, maar bij muziek heel erg. Bij andere zenders is dat echter niet, zodat het zeker niet aan mijn TV of decoder ligt. Heb vandaag een stuk muziek opgenomen van Canvas zowel in HD op decoder als van de analoge kabel op een DVD-HDD-recorder. Op de DVD is het geluid foutloos. Op de decoder is het met kleine geluidsonderbrekingen (fracties van seconden) die héél storend zijn.
Beste Eva,
Bedankt voor je tussenkomst .
Ik kan u melden dat ik deze ochtend telefoon hierover heb gekregen van een Belgacom Technieker .
Het zou een inderdaad een lokaal probleem zijn en zijn volop aan het uitzoeken wat de oorzaak is.
mvg,
Patrick
Bedankt voor je tussenkomst .
Ik kan u melden dat ik deze ochtend telefoon hierover heb gekregen van een Belgacom Technieker .
Het zou een inderdaad een lokaal probleem zijn en zijn volop aan het uitzoeken wat de oorzaak is.
mvg,
Patrick
Hallo allen,
Nog een update omtrent de geluidsproblemen (zoals gemeld door sinjoor71). Ons TV-team heeft dit probleem nader bekeken en inderdaad een (geluids)probleem vastgesteld op Ketnet/Canvas HD. De oorzaak is nogal technisch van aard, maar als kijker merkte je dat er plots iets haperde aan het geluid (voor zij dit dit nog kennen: een beetje als een krasje in een LP). Afhankelijk van het programma was dit in meer of mindere mate merkbaar.
De encoder werd vandaag herstart en er werd een aanpassing gemaakt aan de audio-codec. Ons TV-team stelt vast dat hierdoor het probleem is opgelost.
Op één HD deed dit probleem zich niet voor.
Met vriendelijke groeten,
Prettig weekend,
Eva van Belgacom
Nog een update omtrent de geluidsproblemen (zoals gemeld door sinjoor71). Ons TV-team heeft dit probleem nader bekeken en inderdaad een (geluids)probleem vastgesteld op Ketnet/Canvas HD. De oorzaak is nogal technisch van aard, maar als kijker merkte je dat er plots iets haperde aan het geluid (voor zij dit dit nog kennen: een beetje als een krasje in een LP). Afhankelijk van het programma was dit in meer of mindere mate merkbaar.
De encoder werd vandaag herstart en er werd een aanpassing gemaakt aan de audio-codec. Ons TV-team stelt vast dat hierdoor het probleem is opgelost.
Op één HD deed dit probleem zich niet voor.
Met vriendelijke groeten,
Prettig weekend,
Eva van Belgacom
Sedert de nieuwe software als de decoder (V4) uit standby komt (bij mij is dit op één HD meestal) zijn er continue zeer korte haperingen in het geluid.
Als ik dan even wegzap naar een ander kanaal en terug keer naar één HD is dit geluidsprobleem weg !
Zijn er nog die dit al opgemerkt hebben ?
Als ik dan even wegzap naar een ander kanaal en terug keer naar één HD is dit geluidsprobleem weg !
Zijn er nog die dit al opgemerkt hebben ?
Bedankt Eva voor de uitleg. Een pluim voor de snelle reactie en oplossing ! Ik zal het vanavond uitproberen. Het was vooral storend bij muziek. Ik had zondag iets van klassieke muziek opgenomen en dat was écht niet genietbaar. Bij gesproken woord was het ook wat storend, maar minder dan bij muziek.
Ricy, met een V4 heb ik geen ervaring. Met mijn V3 was het vooral bij CanvasHD.
Ricy, met een V4 heb ik geen ervaring. Met mijn V3 was het vooral bij CanvasHD.
Momenteel bij Terzake geen geluidsproblemen meer op CanvasHD. Het probleem is dus écht wel opgelost !
Ikzelf kreeg i.v.m. geluid een ander antwoord van de VRT dan Patrick:
Bij dokumentaires op Canvas zoals onlangs deze van Egypte staat het achtergrond geluid (muziek) zo hard dat de commentaarstem van miss Steppe onmogelijk te verstaan is, dat zou de oorzaak zijn sinds de digitalizering van het geluid en de VRT zou er iets aan doen.
Beeldstoringen zijn de laatste tijd ook een probleem hier, vooral bij zappen naar andere kanalen, dat had ik vroeger ook niet, tja!
Bij dokumentaires op Canvas zoals onlangs deze van Egypte staat het achtergrond geluid (muziek) zo hard dat de commentaarstem van miss Steppe onmogelijk te verstaan is, dat zou de oorzaak zijn sinds de digitalizering van het geluid en de VRT zou er iets aan doen.
Beeldstoringen zijn de laatste tijd ook een probleem hier, vooral bij zappen naar andere kanalen, dat had ik vroeger ook niet, tja!
Hier vooral geluidsproblemen op Eén HD, gisteren (25/10) nog haperingen gehad op deze zender. Is wel Belgacom TV via Scarlet One, die decoders kregen de update misschien nog niet door?
Dat kan je zien in het menu/instellingen/systeeminfo. Bij SW (software) moet het laatste cijfer .........31 zijn.
het geluidsprobleem op canvas is wel niet opgelost door een firmware update, maar wel door herstart van de encoder en wijziging van de audio codec.
't probleem van patrick is blijkbaar iets lokaal
mvg
't probleem van patrick is blijkbaar iets lokaal
mvg
Allen
Ik kan melden dat het probleem hier ook is opgelost.
De klank is normaal.
Vandaag hebben de ingennieurs en de techniekers me laten weten per SMS en Telefoon dat deze case verholpen is.
Het probleem lag ook bij de VRT die bij sommige programma's een slechte of verkeerde audio codec gebruikten.
mvg,
Patrick
Ik kan melden dat het probleem hier ook is opgelost.
De klank is normaal.
Vandaag hebben de ingennieurs en de techniekers me laten weten per SMS en Telefoon dat deze case verholpen is.
Het probleem lag ook bij de VRT die bij sommige programma's een slechte of verkeerde audio codec gebruikten.
mvg,
Patrick
Beste Ricy
Ja ik zeg maar wat ze mij vandaag hebben gezegd , Belgacom geeft niet graag toe , maar met al de testen die ze hier bij mij hebben uitgevoerd en buren. En gedurende een week gelogd en gemeten is.
Weet ik wel meer ook Belgacom gebruikte een verkeerde encoder in 1 van de streams.
Alles wordt niet vanuit Brussel door gestuurd maar ook via lokale servers en daar zat het probleem ook.
Ga niet verder uitwijden want ik heb eigenlijk nu al meer gezegd dan ik mocht.
Hopelijk geeft dit iets meer verduidelijking
Patrick
Ja ik zeg maar wat ze mij vandaag hebben gezegd , Belgacom geeft niet graag toe , maar met al de testen die ze hier bij mij hebben uitgevoerd en buren. En gedurende een week gelogd en gemeten is.
Weet ik wel meer ook Belgacom gebruikte een verkeerde encoder in 1 van de streams.
Alles wordt niet vanuit Brussel door gestuurd maar ook via lokale servers en daar zat het probleem ook.
Ga niet verder uitwijden want ik heb eigenlijk nu al meer gezegd dan ik mocht.
Hopelijk geeft dit iets meer verduidelijking
Patrick
Hier is't nog altijd van dat, niet op Canvas HD, wel op Eén HD en intussen ook op VTM HD.
Inderdaad Werbeke, bij mij zijn de geluidsproblemen er ook nog op Een HD en dat ook al zeker 2 weken. Mijn decoder V4 heeft nu ook de software met laatste cijfers 31 dus dat heeft niets opgelost. Dat van die slechte audio codec is dus niet juist maar wat is het dan? Misschien toch nog eens informeren bij de specialisten Eva....
Hier heb ik geen klank problemen , niet op één HD en ook niet op VTM HD (decoder V4 softw versie ---31 , verbonden via HDMI)
hier ook geen problemen...
Vandaag naar het nieuws van 19u op EenHD via HDMI gekeken en gemerkt dat die geluidsonderbrekingen alleen plaatsvonden als Freek Braeckman aan het praten was. Zoals al eerder vermeld lijkt die onderbreking sterk op een kras in een vinylplaat. Met de gefilmde items geen probleem.
Ik kan alleen maar mijn vorige post bevestigen. Sedertdien geen geluidsproblemen meer op CanvasHD, ook niet op EénHD of VTM HD en andere zenders in HD uit boeketten (bv. EurosportHD, ExqiHD, HD1, MezzoLiveHD). V3 met nieuwe software. De PVR-functie is in mijn perceptie wél vlotter te bedienen, zoals doorspoelen en terugspoelen, zeker bij harde schijf opnames.
Zou dat een regionaal probleem zijn dan? Ik woon in Vl. Brabant regio Asse.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.