e-services Fon Account activeren

  • 14 November 2011
  • 39 reacties
  • 9406 Bekeken

Ik was een tijdje geleden een FON tester. Maar heb nu geen FON account meer. Vanaf vandaag zou het terug moeten kunnen via e-services maar ik krijg nog steeds de zelfde error: technische probleem, probeer het later nog een keer'. kan iemand mij vertellen hij ik mijn Account actief kan maken?

39 reacties

ah, dan is het probleem wellicht gefixed

na factory reset modem ben ik mijn hotspot helaas kwijt gespeeld en deze is nog steeds nog niet terug gekomen, kan het dus voorlopig niet meer testen

mvg
Ik heb gezien dat bij mij de hotspot werd geactiveerd. Maar eigenlijk weet ik niet hoe ik moet tewerk gaan om er gebruik van te maken met mijn laptop of gsm. Welke procedure ???

Als ik klik op https://belgacom.portal.fon.com/nl/belgacom krijg ik een error pagina tezien.
beste Greetje11

de procedures staan hierboven eigenlijk al beschreven

laptop/pc :

op moment dat je bbox2 een hotspot is stuurt deze een SSID uit genaamd "FON_BELGACOM"



daarmee kan iedereen verbinden, dus dit doe je

dan surf je naar gelijk welke pagina, dan kom je automatisch op het captive portal uit (die url moet je dus zelf niet intikken)

wie geen fon account heeft kan deze hotspot tegen betaling gebruiken

wij, belgacom klanten, kunnen via e-services een account aanmaken, dus inloggen op die pagina met die account

vervolgens kan je beginnen surfen

met gsm kan je het eigenlijk op dezelfde manier doen, maar bv voor android is er een handige applicatie genaamd Belgacom Fon Wi-Fi Access, je moet er enkel je login/paswoord ingeven en deze gaat automatisch verbinden als je in de buurt komt van een hotspot

mvg

Bedankt Xenne voor al je informatie. Ik heb het geprobeerd op mijn gsm en blijkbaar toch gelukt ??? Ik heb maar een gewone gsm en ik heb een verbinding kunnen maken, hopelijk met FON gratis (zal ik wel merken aan de aanrekening zeker) maar ik heb geen login/wachtwoord moeten invullen. Ben automatisch verbonden geweest met internet. Denk je dat ik dan een Fon-verbinding heb kunnen maken. Ik heb wel gezien dat het icoonte voor internettoegang anders was, maar het is zo klein op mijn gsm dat het niet duidelijk was dat er fon vermeld stond.
Hoi ,

Mijn modem is ook compatipel,

maar bij Fon op de site is mij adres nog niet aangegeven , wordt blijkbaar toch niet regelmatig geupdate....


Waar vind ik de poi's om in de gps te zetten?

Zou wel handig zijn dat skynet de poi's op hun site zet, niet?

Greetje11, moeilijk te zeggen, maar mogelijks ben je gewoon verbonden geweest met een mobiel netwerk, dus tegen betaling....

als je geen specifieke applicatie kan installeren op je gsm is de procedure zoals op pc. via de wifi van de gsm zoeken naar de hotspot "FON_Belgacom", daarmee verbinden en dan vermoed ik dat je op het captive portal uitkomt en daar je login gegevens moet kenbaar maken.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Er staat het volgende:

Op tablet of smartphone
[/b] [/b][/b]



[/b] [/b][/b]
Download de Belgacom Fon wifi Community Connection Manager op uw tablet of smartphone en voer deze uit. De applicatie is beschikbaar in de Android market, de Apple App Store (binnenkort beschikbaar) of de Microsoft Mobile 7 store (binnenkort beschikbaar).

Op laptop
Zoek een http://corp.fon.com/be/fonspots/" target="_blanken log in met uw login en wachtwoord.

Moet er dan op een laptop of netbook dan geen applicatie gedownloaded worden?

En werkt dit dan niet als je een Proximus Mobile Internet abonnement hebt (met 3G USB-stick) op je Wifi zonder je 3G stick te gebruiken ?
er zijn dus gsm's waar je een specifieke applicatie kan op installeren (momenteel is dat enkel android), die applicatie maakt het wat handiger. want die gaat automatisch met een hotspot verbinden als deze in de buurt is

er zijn ook gewone gsm's in de handel met wifi.... in dat geval kan je niet anders dan de procedure voor laptop te volgen

en je hebt inderdaad niets nodig op een pc/laptop.... gewoon met die hotspot verbinden zoals je met een andere draadloos netwerk gaat verbinden. en dan wordt je automatisch naar het captive portal geleid waar je moet inloggen, daarna kan je surfen

mvg
Als ik met mijn laptop klik op de link in het bericht hierboven van Sinjoor71 wifi-netwerk in uw buurt, dan kom ik op de fon pagina, maar kan daar niet inloggen met login/paswoord. Wat doe ik verkeerd ? Ik heb gezocht op mijn adres.
het enige wat je moet doen is jou verbinden met het netwerk genaamd



dit zal je zien staan wanneer er een hotspot in de buurt is

de rest wijst zijn eigen uit, als je browser opent kom je automatisch op pagina waar je moet inloggen

mvg
EINDELIJK, toch gelukt om met mijn laptop een verbinding te maken met Fon Belgacom. Maar met mijn gsm, nog steeds niet gelukt. Alle verbindingen zijn aangerekend, heb ik gezien via de e-services, nog niet gefaktureerd, dus verbonden geweest met mobiel netwerk.

Toen ik een verbinding kon maken met mijn laptop met Fon Belgacom probeerde ik opnieuw meteen met mijn gsm, maar het 3G NETWERK is toen ook volledig uitgevallen en geen enkele netwerkverbinding met mijn gsm was nog mogelijk. Dus geen enkele verbinding met gsm meer mogelijk.

Om dit te verhelpen heb ik dan mijn gsm volledig afgesloten en opnieuw opgestart om opnieuw het 3G netwetwerk te verkrijgen.

Hoe geraak ik inmiddelsnaam met mijn gsm op Belgacom Fon, of is het mogelijk dat het gewoon niet gaat met mijn gewone gsm Nokia 2730 Classic.

Is het mogelijk dat ik hiervoor echt een smartphone moet aanschaffen om met gsm gebruik te kunnen maken van Belgacom Fon ?

Bedankt aan iedereen die mij al verder heeft geholpen tot nu toe en voor alle tips in de toekomst. Dank U wel.
geacht Greetje11

ik zijn eens gaan zien, de Nokia 2730 heeft geen WiFi blijkbaar, dus dan kan je natuurlijk ook niet met een Fon Hotspot verbinden

een smartphone moet het niet zijn in principe (al is die android app wel erg handig), maar WiFi moet er minimaal opzitten

mvg
hallo al meer dan een maand probeer ik fon account te activeren ik vind het verschrikkelijk al meedere telefoons ook gedaan naar de belgacom

ze kunnen me daarin niet helpen maar ik geraak niet op die pagina het zegd steeds error er zijn storingen op deze pagina gelieve ons te veronschuldigen ...

daar ben ik vet mee .............. ik zit in spanje en moet steeds betalen nu om te wifi plezant is iets anders alledagen probeer ik er die pagina te komen

het geef geen zin ik ben bijna uit mijn vakentie van 3 weken dus het hoef voor mij achteraf niet meer .......................

mijn zus is bij telenet daar zijn totaal geen problemen zij zat er op 1 min erop en kan overal internetten leuk voor haar ...

ik zit op mijne honger te wachten ..... dank u wel belgacom
Aangezien het een probleem is met e-services blijkbaar

eens bellen naar 0800 22 301 ( enkel voor e-service related issues )


of ook nog via e-mail:
corporate.e-services@belgacom.be

Je kan ook een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en de link
naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/comment/78407 )












⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa

Reageer