e-services Fon Account activeren

  • 14 November 2011
  • 39 reacties
  • 9406 Bekeken

Ik was een tijdje geleden een FON tester. Maar heb nu geen FON account meer. Vanaf vandaag zou het terug moeten kunnen via e-services maar ik krijg nog steeds de zelfde error: technische probleem, probeer het later nog een keer'. kan iemand mij vertellen hij ik mijn Account actief kan maken?

39 reacties

Heb vernomen dat FON tijdelijk opnieuw verwijderd is. Zal later opnieuw kunnen geactiveerd worden.
@Marcla

Ik heb juist op e-services een Fon Account aangemaakt.

Mvg Jerom
het account dat ik een tweetal weken geleden aanmaakte is blijkbaar niet verloren gegaan, maar modem vereist nog steeds een update.

mvg
@ xenne

Vereiste versie zou vanaf vandaag uitgerold worden .

Mvg Jerom
spannend!!!

toch redelijk wat nieuwe info op:

https://admit.belgacom.be/eshop/belgacom/be-nl/catalogue-topic/t_free_hotspots_res.page?
&
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/15432

er is oa een belgacom fon applicatie voor android die automatisch zal scannen of er Fons in de buurt zijn en automatisch met deze zal verbinden

als je niet wil dat je modem een wifi hotspot wordt moet je bellen naar 0800 20 640

mvg
de vereiste modem firmware werd blijkbaar nog niet gepust... ik zou het proces misschien wel kunnen versnellen door eens een factory reset van de modem te doen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen

mvg

ps: belgacom haalt frontpagina van het nieuwsblad met zijn fon project


beste

gisteren is mijn bbox2 automatisch geüpdatet naar A05G




in e-services is FON geactiveerd en staat in groen


echtet in mijn bbox 2 staat er nog geen enkele FON optie. normaal zou er daar een hotspot functie moeten bijgekomen zijn in het menu, maar deze is nergens te vinden


wat gaat hier fout?

mvg
een wonder, een nieuwe belgacom pagina:

https://admit.belgacom.be/eshop/belgacom/be-nl/catalogue-topic/t_free_hotspots_res.page" rel="nofollow

en ze zijn een stukske van de vertaling vergeten. Dit gebeurt anders nooooooooooooit






[/b] [/b][/b]





[/b] [/b][/b]







[/b][/b][/b]

>> Haut de la page

[/b][/b][/b]





xenne, ik heb die optie ook niet in mn modem. Misschien moet er herstart worden?
Heb de modem herstart, maar geen hot spot functie bijgekomen.
zie voor wat meer uitleg op mijn blogje => http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

heb je een "restore to factory defaults" gedaan.

Ik denk niet dat je daarvoor eerst moet registreren op e-service om die optie FON in het linker frame van je webinterface van je moddem te zien staan.
"Ik denk niet dat je daarvoor eerst moet registreren op e-service om die optie FON in het linker frame van je webinterface van je moddem te zien staan."

Juist gedacht RicyKnipogen

Mvg Jerom
ja ricy, ik heb reeds een facotory reset geprobeerd, maar maakt niets uit. mijn modem is nog geen hotspot.

eens dat wel het geval is krijg je een tab "Hotspot" erbij en zo kan je die aan- en af zetten, maar deze heb ik niet

mvg
Heb je zelf de "Runtime Code Version 60R10A-60A05G" ingeladen of heb je hem binnen gekregen via FR van de modem ?

@ jerom dus ik kan soms ook nog eens juist denken hé Knipogen
beste ricy

ik heb deze verkregen na een factory reset

mvg
de hotspot werd hier ondertussen geactiveerd, een mail of brief heb ik niet ontvangen



ik ben nu verbonden met de hotspot, eventjes een speedtest doen



de upload zou wel wat minder mogen

mvg
Bij mij nog altijd geen hotspot op te merken, mss gebeurd die upgrade alleen 's nachts en dan staat de mijne af, maar ik volhard in de boosheid want nachtwerk is en blijft ongezond !

mvg
xenne, dit is dus met je laptop dat je via de hotspot de test gedaan hebt.
Hoe log je dan juist in op die hotspot?
op moment dat je bbox2 een hotspot is stuurt deze een SSID uit genaamd "FON_BELGACOM"



daarmee kan iedereen verbinden, dus dit doe je

dan surf je naar gelijk welke pagina, dan kom je op volgende uit : https://belgacom.portal.fon.com/nl/belgacom

wie geen fon account heeft kan deze hotspot tegen betaling gebruiken

wij, belgacom klanten, kunnen via e-services een account aanmaken, dus inloggen op die pagina met die account

vervolgens word je doorgestuurd naar https://belgacom.portal.fon.com/nl/surf-the-web en kan je beginnen surfen via de hotspot

mvg

procedure voor android smartphone

zoeken in de android market naar de app: "Fon Belgacom"

u kan de applicatie "Belgacom Fon Wi-Fi Access" gratis downloaden, u start deze vervolgens op



u geve daar de gegevens in van het in e-services aangemaakte account
ttz: login: xxxx@belgacomfon.be paswoord: xxxxxxxx

via instellingen kan u eventueel nog het één en ander wijzigen, bv automatisch opstarten, automatisch verbinden met de hotspot, telefoon doen trillen/geluidssignalen geven bij verbinding etc



indien u dan in de buurt kom van de hotspot zal deze automatisch verbinden (indien u dat hierboven zo ingesteld heeft tenminste), u kan dat ook zien aan het fon symbool in de notificatiebalk bovenaan



snelheidstest vlak naast de hotspot



mvg
Reputatie 7
Badge +1
Prachtige foto's Xenne Da's nog eens duidelijk ! In welk formaat (resolutie en zo) heb je die op TinPic gezet ?Lachen
15" screen, ze hadden wel ietsje kleiner gemogen

mvg
beste,

hotspot heeft hier een paar dagen goed gewerkt, maar ik kreeg plots een vreemd fenomeen.

ik kon mijn pc niet meer met de hotspot verbinden, normaal stuurt hij je naar pagina waar je login/pass moet ingeven, maar nu probeerde firefox en ook chrome op dat moment een vreemd iets down te loaden:



ik heb toen een factory reset van de modem gedaan... gevolg, de 'hotspot' functie is volledig verdwenen. 't is nu bang afwachten of deze nog terug zal komen.

mijn zus haar hotspot ongeveer hetzelfde fenomeen, met smartphone geen probleem... maar pc wil niet connecteren, dan krijg je foutmelding "captive portal error" op IE9. ik heb dus de indruk dat er nog wat kinderziektes in het systeem zitten

mvg
op m'n zus hare pc gaat het ook niet meer om te connecteren met de hotspot, en dat in IE




met smartphone is er geen probleem

mvg
Mijn Belgacom Fon beheren in e-services gaat ook niet meer:


Wegens technische problemen is deze dienst momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

mvg
@ xenne,

Hier werkt fon nu op mijn laptop.

Mvg Jerom

Reageer