Skip to main content
sinds enige weken verdwijnen mijn mails ouder dan 2 weken systematisch uit mijn inbox.

Waarom sedert 2017 ? is er iets verandert in jullie instellingen?

Nergens in het configuratieschermen van mijn e-mail vind ik een aanwijzing hoe ik dat kan wijzigen.

Heel vervelend, want treinreizen bijv. die ik een maand voordien bestel (bijv. thalys) verdwijnen ...
bedoel je de inbox van een mail applicaties op pc of laptop of smartphone of tablet.

als je op op verschillende toestellen je mail raadpleegt kies je best op allemaal voor IMAP ipv POP.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Werk je rechtstreeks met webmail of met een programma? Indien programma, heb je de instellingen van dat programma al eens bekeken?
mijn pc heeft outlook, en de mails die daar naar toe gaan, blijven "bestaan". Maar het is op proximus site - email - waar ze verdwijnen. En dat dus ook op mijn smartphone
smartphone en outlook staan "imap"
Je zou eens in je instellingen van outlook moeten kijken dan, waarschijnlijk staat de optie "laat een copie op de server" uitgevinkt.



https://support.office.com/nl-nl/article/POP3-berichten-op-meerdere-computers-lezen-cf375a53-a3df-47c8-b3b6-17f6139bd9d1
staat aangevinkt als " copie blijft op de server", maar het is op de server (originele bron van aankomst van de mails) dat de mails voor 10 april nu verdwijnen. En dit is reeds een paar weken zo.
Voor IMAP bestaat dit wel een copy op server bewaren !

dit is toch default zo bij IMAP ?
de mails blijven wel op server als ze naar mijn oulook gedownload werden, maar verdwijnen pas na een tweetal weken ...
Staat die dan via pop ingesteld? Kan je alles eens via imap instellen en kijken of je dan nog problemen hebt?



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
staat op imap
Ik raad aan op beide toestellen je account volledig te verwijderen en opnieuw in te stellen. Hoogstwaarschijnlijk is het een instellingsprobleem op je Outlook.

Reageer