Vraag

E-mail werkt plots niet meer


Badge

Hoi iedereen,



ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en plotseling werkt het niet meer.

Ik krijg volgende foutmelding: 'Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver pop.skynet.be antwoordde: invalid user name or password.' Ik druk vervolgens op 'ok' en krijg dan de melding:'Inloggen op server pop.skynet.be is mislukt.' Ook mijn paswoord opnieuw invoeren helpt niets.

Panne bij Belgacom of bij thunderbird? Ik heb geen weet dat ik mijn instellingen in Thunderbird zou veranderd hebben.

Hopelijk kan iemand me helpen.



Groetjes Tim

16 reacties

Hallo,

Gisteren heb ik mijn mails opengedaan op Internet via Proximus mail. Nu kan ik thuis via Thunderbird geen mails meer ophalen. Hij zegt: Verzending van wachtwoord voor gebruiker... is niet gelukt. Mailserver pop.skynet.be antwoordde: invalid user name or password.
Weet iemand hoe ik dit terug kan rechtzetten??
Alvast bedankt.
Groetjes Sandra
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sandra,

heb je toevallig je paswoord van je mailbox veranderd?

MVG,

Wim
Hallo Wim, misschien wel, ik heb van alles geprobeerd om in te logggen bij skynet.be. Maar ik heb alle mogelijke wachtwoorden geprobeerd en het wil niet lukken.
Groetjes Sandra
En als ik een nieuw wachtwoord ingeef, neemt hij dat ook niet aan.
Reputatie 7
Badge +4
Weet je nog welk wachtwoord je gebruikte via onze website? Dat is het correcte. Krijg je een foutmelding of zo als je je nieuwe wachtwoord wil ingeven?
Hallo Kim, Ik heb van alles geprobeerd van wachtwoorden, hij blijft altijd hetzelfde zeggen: Verzending van wachtwoord voor gebruiker... is niet gelukt. Mailserver pop.skynet.be antwoordde: invalid user name or password.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sandra,

Kan je jouw wachtwoord proberen via http://webmail.proximus.be ? Lukt het daar wel? Indien je daar ook de melding krijgt van fout password kan je best eens contact met ons opnemen op de 080022800 samen met en recente factuur. Dan kan men en reset van je mail passwoord uitvoeren.

Mvg, Robrecht
Mijn email account wordt al weken geblokkeerd . En ik snap er niets meer van. Ik heb al minstens 10 keer naar de 0800 gebeld en telkens geven ze de account vrij en krijg ik een nieuw paswoord. Maar de volgende dag weer niets meer. En ik ben het ondertussen meer dan beu. Al mijn toestellen zijn gechecked op virussen etc maar zijn OK . Gebruik ook op alle toestellen permanent de nodige beveiliging. Ik log enkel nog via webmail in maar dit geeft hetzelfde probleem.
Iemand die raad weet ?
Reputatie 5
Badge +4
Dag pcrispey 17627,


Ik heb hiervoor een dossier aangemaakt. Uts 4698418.
Van zodra ik feedback krijg van onze engineering, laat ik u iets weten.

Mvg,

Andy
Bedankt alvast !
Reputatie 7
Badge +4
dag pcrispey 17627, je dossier is nog inbehandeling en er wordt momenteel onderzocht waarom je mailadres blocked is

er zou spam verzonden worden vanaf dit mailadres maar verder nazicht is nog noodzakelijk

eemaal ik meer info heb contacteer ik je terug

mvg

jonathan
Het is toch niet te geloven dat dit niet opgelost geraakt?
Gisteren voormiddag nieuw paswoord gekregen en slechts 3 u later weer geblokkeerd en wat sms's in deze tijd waar alles digitaal gebeurd is dit een echte handicap. Ik ben overal waar mijn contact adres @skynet.be aan het weghalen. Volgende stap zal zijn dat ik ook al mijn hardware zal verwijderen van Proximus en naar een andere provider zal overstappen.
Vandaag nog contact gehad met een medewerker hierover: " ja maar u moet een verbreekingsvergoeding betalen" ahja ? Al maanden halen jullie de minimum snelheid van het internet niet bij ons ondanks een BBOX versie 3 etc...
Hij zag ook maar 2 GSM abonnementen .... Waarom staan er dan 4 nummers op mijn maandelijkse factuur die ik moet betalen. Heb ook al verschillende keren gebeld om deze 4 in onze pack te krijgen maar dat is ook precies onmogelijk.
Momenteel zit ik voor de 20 ste keer te bellen om mijn email te unlocken. 16 DEC 2016 17u56 wachttijd al meer dan 25 min .
Reputatie 6
Badge +3
Indien er van jouw account SPAM word verstuurd moet de provider optreden en dat account blokkeren. Indien ze dit niet doen word de volledige provider geblokkeerd door alle andere mailproviders. Zij en jij moeten nu dus uitzoeken hoe het komt dat in zo een korte tijd na het veranderen van het wachtwoord dat er blijkbaar opnieuw SPAM word verstuurd van je adres.

De meest logische manier dat dat gebeurt is doordat je PC is gehacked, of iets dergelijks. Als je echter enkel de webmail gebruikt, lijkt me dit inderdaad weinig waarschijnlijk indien je ook je virusscanner hebt losgelaten op je pc.

Persoonlijk zou ik het volgende voorstellen: laat het wachtwoord nogmaals random aanpassen, maar nu zonder het wachtwoord te krijgen. Wacht een dag en laat kijken of je account ondertussen opnieuw SPAM uitstuurt of niet. Indien ja, dan zal Proximus verder moeten kijken. Indien niet ligt het probleem toch ergens bij jouw computer.
Wat je voorsteld hebben we al 3 maal geprobeerd helaas zonder succes.
Ondertussen mis ik waarschijnlijk enkele belangrijke mails.
Vandaag nogmaals geprobeerd maar ik krijg geen nieuw wachtwoord meer nu reeds 20 keer gelocked.
Reputatie 6
Badge +3
En wat was het resultaat? Werd de account ook opnieuw gelocked terwijl je het paswoord niet had gekregen?

Je zegt 3 maal zonder succes, maar in beide uitkomsten, is er succes. Je weet namelijk meer over waar het probleem ligt.
Reputatie 7
Badge +6
pcrispey, even nog wat meer informatie omtrent de SPAM die vanuit je mailbox wordt verstuurd. Na grondig nazicht hebben we gezien dat de laatste keer dat je mailbox werd gevlagd wegens spamming je emailadres werd gebruikt door een buitenlands IP aan de Ivoorkust. Tenzij je toen daar op vakantie bent geweest wordt je emailadres wel degelijk misbruikt en vermoedelijk achterhaald door mensen met malafide doeleinden en kunnen we je enkel het advies geven welk we al reeds gegevens hebben:
- Reset het wachtwoord van zowel je mailbox als je MyProximus (gebruik eventueel een volledig ander random ww)
- Ga na op welke toestellen je email staat geconfigureerd en kijk deze grondig na. Wanneer dit om ene PC/laptop gaat, formatteer deze bij voorkeur. Vaak achterhalen hackers wachtwoord door middel van software zoals keyloggers op je computer. Het formatteren van de computer is dan een goede oplossing.

Reageer