Beantwoord

e-mail filter instellen op inhoud bericht


De laatste tijd word ik overspoeld met spam. De mails vermelden onderaan in het bericht telkens een fysiek adres in India of Philippines. Graag zou ik deze mails al naar de spam map verhuizen via de proximus server. Probleem is dat ik blijkbaar via MyProximus niet kan filteren op een trefwoord (vb adres) dat voorkomt in de mail zelf. De mails komen telkens van een ander emailadres en hebben ook altijd een ander onderwerp. Hierop filteren is dus geen optie. Ik lees mijn mails voornamelijk via een Ipad of Iphone en de iOS mail applicatie biedt geen mogelijkheid om filters in te stellen. Hoe kan ik deze vervelende overload aan mails toch blokkeren?
icon

Beste antwoord door SamuelD 9 May 2017, 14:03

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het inderdaad om spam gaat kunnen we dit laten onderzoeken zodanig dit in de toekomst kan worden geblokkeerd, kan je een prive bericht sturen naar het proximus team met hierin de mail waarover het gaat met de header info indien mogelijk ?
ter info: ik lees op deze site ondermeer het volgende:

.........
Je mag deze mail forwarden naar:
abuse@proximus.com
met de oorspronkelijke afzender in het bericht,
zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen.
......
Ik heb enkele voorbeeldmails doorgestuurd via privé bericht naar het proximus team. E-mail adressen die gebruikt worden zijn nooit 2x dezelfde. Wel staat er onderaan in de mail telkens een voetnoot met een fysiek adres. Hier zijn het 3 adressen die telkens weerkeren. Deze adressen heb ik ook doorgespeeld in het privé bericht. Ik hoop dat het kan opgelost worden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik het de mails alvast doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
De mails zijn inderdaad spam, de betrokken dienst werkt aan een oplossing om deze te blokkeren.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb ook zulke mails gekregen, zogezegd in naam van Carrefour, Colruyt, Bobbejaanland enz. Ik heb die doorgestuurd naar de betrokken bedrijven en zij gaan of hebben al een klacht ingediend. Nu markeer ik die in Outlook als "ongewenste mail", maar ze komen nog altijd binnen.
Zeker niet uitschrijven want dan krijg je nog meer spammails. 😈

Dit is het adres dat telkens onderaan in de mails staat:
BrightYard Media- 12. D. No 16-54, Post box no 1 - Ibrahimpatnam, AP 521456 - India
Reputatie 7
Badge +3
ter info: ik lees op deze site ondermeer het volgende:
Je mag deze mail forwarden naar:
abuse@proximus.com
met de oorspronkelijke afzender in het bericht,
zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen.
......

Geldt dat niet alleen voor Belgische mails?
En waarom denk je dat dit alleen voor belgische mails zou zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Dat is mijn vraag juist.
SamuelD, ik heb de indruk dat de filter werkt, want ik krijg geen spam meer binnen van die mailspammers.😉
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag toch weer een spammail gekregen van het adres:
Goody Media- P.O. Box 12006, Ortigas Center Post Office Emerald Ave., 1605 Pasig City Philippines
Afzender: Bol.com
Tekst:
Dag elma ,
Proficiat, u heeft het gehaald. U bent geselecteerd
als een van de mogelijke winnaars van een waardebon
t.w.v. €500 bij Bol.com.

Doe nu mee om je kans te verzilveren!
Heel veel plezier en succes,
Aanbod van de maand.com
Als je moest weten hoeveel van dergelijke gelijkaardige mails ik al ontvangen heb dan ben ik zeker rijker dan de zee diep is 😎
Vandaag toch weer een spammail gekregen van het adres:
Goody Media- P.O. Box 12006, Ortigas Center Post Office Emerald Ave., 1605 Pasig City Philippines
Afzender: Bol.com
Tekst:
Dag elma ,
Proficiat, u heeft het gehaald. U bent geselecteerd
als een van de mogelijke winnaars van een waardebon
t.w.v. €500 bij Bol.com.

Doe nu mee om je kans te verzilveren!
Heel veel plezier en succes,
Aanbod van de maand.com


Met een degelijk spam filter op uw Outlook zie je die dingen toch nooit meer ? Die worden er toch gewoon uitgefilterd .
Ik gebruik al jaaaren "Spamihilator" en dat werkt voortreffelijk ... en als die adressen doorgestuurd worden naar de spamcops servers dan komen ze zelfd niet meer in uw spamfilter ... JMHO
Reputatie 7
Badge +3
@ Regulus. Dat is mijn dada niet. Dat moet ik aan mijn hubby vragen. Die heeft IT gedaan. Kan je wat meer info geven over Spamihilator en die spamcops servers? Die info zou iedereen wel kunnen gebruiken.
FYI: je hebt ook nog een ander "spamfighter"
op de site van spamihilator zelf vind je ook wat uitleg over de werking.
o.a https://www.spamihilator.com/en/faq/
zie ook https://www.spamcop.net/anonsignup.shtml
Reputatie 7
Badge +3
Dat zei Regulus ook al.
Je verwees ook al naar die oude blog maar de beheerder zit niet bij Proximus en ook al lang niet meer op het forum. Wie beheert die site eigenlijk? Want daar staat nog altijd de oude benaming "Belgacom TV Technische Pagina". Wordt die site nog up to date gehouden?
Moest het niet geupdatet worden dan zou ik er niet naar verwijzen en zeker niet naar de verouderde info als die daar staat.
Reputatie 7
Badge +3
Wie houdt die updates dan bij? Want de "stichter" zit al lang niet meer op het forum.
Ik denk dat het één met het ander niet veel zal te maken hebben, zo te zien komt de informatie niet van ons forum alleen, blijkbaar ook userbase enz...dus zal de "stichter" wel zijn bronnen hebben en andere kanalen raadplegen zeker?
Reputatie 7
Badge +3
Ik gebruik die info liever niet meer, als het niet door een Proximusmedewerker beheerd wordt. Er zijn genoeg filmpjes en hulppagina's gemaakt door Proximus zelf en dan ben ik zeker.
Zoveel te beter voor u als je dan zeker bent.

Reageer