Skip to main content

E-mail afgesloten na spam

• April 4, 2014
  • 11 reacties
  • 980 Bekeken

Hallo

Mijn email is afgesloten na meermaals spam mails. Het is zo dat ik constant delivery notification failures kreeg terwijl ik totaal geen mails had gestuurd.

Technische dienst kan mij niet helpen. Ze kunnen mijn mail niet open zetten, dit moet eerst onderzocht worden. Maar ondertussen blijft mijn email wel afgesloten, terwijl dit een semi-professioneel is. Ik snap eigenlijk niet dat Belgacom zo een spam of misbruik niet kan tegenhouden zonder af te sluiten. Ze zijden eerst dat het met een virus op mijn computer te maken heeft. Deze is helemaal nagekeken en er is helemaal geen virus te vinden.

Hierdoor mis ik wel heel veel mails, kan er op een of andere manier niets doorgeschakeld worden??

Kan iemand helpen?

Mvg,

Mieke
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

• April 9, 2014
Beste Mieke,
Ik raad u allereerst aan aan om uw PC te laten nakijken door een PC deskundige zodat dit voorval niet meer kan voorkomen.
Via de e-Services kan u een doorschakeling activeren maar u zal eerst via onze helpdesk een nieuw e-mail paswoord moeten krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Eva

• Auteur
  • Apprentice
  • May 12, 2014
 Mijn mailbox is na 20keer bellen naar de technische dienst eindelijk terug open gezet.
Ze hebben er een ander paswoord opgezet en zolang ik dit niet verander, mogen er geen problemen meer zijn. En inderdaad, tot nu toe nog niets.

Dus het beste is gewoon naar technische dienst bellen en vragen uw mailbox weer open te zetten.
Soms kan het niet direct gebeuren, maar dan 2 dagen later lukt het mss wel.

Grtz

• April 15, 2016
Is Proximus er nog niet in geslaagd om in deze situatie verbetering te brengen ? Op 1 week tijd hebben we al een 3-tal keren ons email paswoord terug moeten instellen omdat het - nog steeds zonder verwittiging - plots werd gereset. Ik overweeg nu om te stoppen met Proximus wegens onbruikbaar wordende emailservice.
Mogelijke pistes :
1. De klanten waarvan het paswoord wordt gereset omwille van SPAM een brief met de factuur meesturen (of als men de klant niet echt wil helpen (1) een mail sturen naar het geblokkeerde emailadres) waarin wordt uitgelegd waarom hun paswoord opnieuw
moet ingesteld worden.
2. Is de verandering van paswoord een oplossing in een aantal gevallen ? Momenteel heb ik 38 paswoorden te beheren, dus als het niet nodig is om te veranderen doe ik
dat niet - en ik ben daarin niet alleen. Laat me weten of het nodig is.
3. verbetering van het tegenhouden van SPAM door meer onderzoek naar de SPAM verstuurders en de kenmerken van SPAM.

(1) waarvan we Proximus stillaan kunnen verdenken na de onbestaande communicatie gedurenden enkele jaren over dit probleem

• April 15, 2016
Kan u zeggen waarom "Belgacom zal u nooit waarschuwen dat uw mailbox wordt afgesloten ivm onderhoud, inactiviteit, misbruike tc. Dat is iets wat gewoon gedaan wordt als het noodzakelijk is."
U begrijpt toch zelf dat deze politiek van non-communicatie veel ergenis wekt bij de klant, die daardoor zelf door het probleem moet zien te sukkelen om de juiste persoon te vinden die kan helpen. Met een gerichte communicatie van "wat kan u wel doen" en "wat doen wij" om het probleem op te lossen zou Proximus al heel wat meer begrip van de klant kunnen krijgen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 15, 2016
Alhoewel de originele draad al 2 jaar geleden gestart is ben ik, weeral eens, verbaasd over de reactie ..

E-mail accounts worden niet afgesloten omdat men spam ontvangt maar OMDAT MEN SPAM VERSTUURT MET DEZE ACCOUNT !

Dat betekent meestal dat het betrokken email adres gehackt is en dat er iemand met die info spam verstuurt in uw naam ! De eerste beveiliging is dan idd om het passwoord van deze account te veranderen om de email toegang te blokkeren, maar daarna dient de gebruiker zelf zijn beveiligingen te versterken cq aan te passen !
Dat dit mogelijk onbegrip van de klant veroorzaakt is misschien begrijpelijk maar misschien moet die zichzelf maar eens beter beveiligen ?

Tot slot nog dit: Klanten dansen daar licht omheen maar het verzenden van spam via een email adres is niet zonder gevaar voor de email provider ! het risico is niet denkbeeldig dat één of méér domeinen beheerd door de provider in de internationale spam-servers terrecht komt en dan is het liedje, meestal voor een aantal dagen, kompleet gedaan voor iedereen want voor al wie een spamfilter gebruikt wordthet betrokken doemein geblokkeerd. Vraag maar eens na bij ex-Belgacom, z'hebben dat in het verleden al eens aan hun been gehad ! Toen kreeg er niemand nog email vanuit het "belgacom" domein ...
.. en voor wie enig idee heeft hoe spam gegenereerd wordt ... SPAM kan men niet tegenhouden, heck, op het internet zijn er voor spammers dvd's te koop voor een prikje en daar staan miljoenen gepikte email adressen op .. ga daar maar eens aan staan om dat tegen te houden !

PS ... als een provider zou moeten naar de pijpen dansen van de klanten voor wat betreft de nodige hard- en software ondhoudsbeurten van hun infrastructuren, dan houd ik mijn hart vast ! 1000 tegen 1 dat er dan nooit onderhoud gebeurt omdat het altijd wel minstens ééntje zal zijn, van de paar honderduizend gebruikers, voor wie het dan net niet past op dat moment !

Elsa
  • April 15, 2016
Heb ik allemaal niet voor met GM! nog nooit paswoord moeten veranderen of problemen mee gehad.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 15, 2016
Heb ik allemaal niet voor met GM! nog nooit paswoord moeten veranderen of problemen mee gehad.

neen .. maar die is dan ook zo lek als een zeef ! 😃 .. Die laten gewoon 90+% door van al wat er binnen komt ! Zonder degelijke browserbeveiligingen verplaatst men enkel het probleem.

Elsa
  • April 15, 2016
Heb inderdaad beveiliging op mailclient en browser, maar het werkt zo toch zonder probleem en meer moet dit voor mij niet zijn, tot het tegengestelde bewezen wordt zou ik zo zeggen 😉

• April 16, 2016
Aan Regulus die verbaasd is over mijn reactie
Ondertussen heb ik het paswoord veranderd en een malware scan op mijn PC's laten lopen.
Maar beveiliging is vooral een kwestie van informeren waardoor de mensen voor hun verantwoordelijkheid worden gesteld. Wedden dat 90 % van de emailgebruikers die - wegens hackers - spam verstuurden zich niet bewust zijn dat zij maatregelen zouden moeten nemen om dit probleem op te lossen.
Als zij bellen naar Proximus support is het antwoord "paswoord veranderen". Er wordt niet gezegd "E-mail accounts worden niet afgesloten omdat men spam ontvangt maar OMDAT MEN SPAM VERSTUURT MET DEZE ACCOUNT !" en er wordt ook niet gezegd "Controleer de beveiliging van uw PC's en haal de malware eraf als je kan".
Deze bijkomende informatie maakt de klant bewust dat zij mee verantwoordelijk zijn om dit SPAM probleem zo veel mogelijk te beperken. De provider moet niet pnaar de pijpen dansen van de klanten voor wat betreft de nodige hard- en software ondhoudsbeurten van hun infrastructuren, ze moeten wel voldoende informeren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 16, 2016
Komaan zeg ... men wordt al jaaaren dood gegooid met informatie over het beveiligen van internetverkeer via de PC/Tablet enz ... en niet enkel door de providers maar zelfs door de staat met oa de Politie hun computer crime unit ... wie dat nu nog niet gelezen/gehoord/gezien heeft die moet stekeblind en potdoof zijn ! Moet uw provider dat nu nog eens achterstevoren zingen opdat men het zou verstaan ?
Op een zeker moment had de regering zelfs een dienst om bij de mensen thuis hun computer te gaan beveiligen .. afgevoerd wegens geen succes (en te duur voor wat het opbracht ?) !
Jan_met_pet gelooft dat het enkel de anderen kan overkomen dus doet hij/zij maar lekker niets ! .. en geloof mij, elke poging tot opvoeding hieromtrent haalt totaal niets uit, ten bewijze deze draad want dit is nieuws met een ongelofelijk lange baard. Ik zong dit liedje 25 jaar geleden al ! enkel dreigen met het afsluiten van de Inet verbinding hielp.
.. en nog iets .. gebruikers zijn ongelofelijk naief als het op beveiliging aankomt ... sommige van hun beveiligingen zijn even stevig als een blad van een natte krant.
We hebben ooit op onze server eens, als demo, een kraakprogramma gedraaid om te bewijzen dat de gebruikers hun passwoorden geen bal waard waren .. haha binnen de eerste minuut hadden we al 30% van de accounts gekraakt ! dat ding bleef maar account namen en passwoorden spuwen ! .. en toen we na 5 minuten het programma stopten lagen er al meer dan 80% van de accounts met de billen bloot.

maar gebruikers willen schijnbaar alles op een gouden schaaltje aangereikt krijgen ? nochtans is er voor de geinteresseerde gebruiker wel leesvoer voor handen om aan de slag te gaan !
Kijken onder "Veiligheid en bescherming" .. het is een aanzet om verder op zoek te gaan en het zou misschien kunnen helpen door de put te vullen vooraleer ... inderdaad !
http://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet/particulieren/support/internet.html

Elsa
  • April 16, 2016
mss moeten ze automatisch alles beveiligen zonder alles te moeten lezen 😉