E-mail adres

  • 3 December 2010
  • 2 reacties
  • 541 Bekeken

Goeie middag,

Ik heb jaren geleden een e-mail adres aangemaakt, een jaar of 2 geleden krijg ik e-mails die niet voor mij bedoelt zijn maar ze zijn wel gestuurt naar mijn adres.

Wat ik me afvraag gebruikt iemand mijn e-mail adres om ergens in te schrijven, of heeft hij dezelfde adres aangemaakt? Een BUG?

Ik heb solicitatie mails gekregen inschrijvingen op verschillende websites en vandaag van electrabel met privé gegevens.

mvg Hakim

2 reacties

Geen reacties? Eva?
Een e-mailadres kan slechts éénmaal geregistreerd worden. Je adres is met andere woorden uniek. Helaas is het wel mogelijk dat een toevallige naamgenoot dénkt dat jouw adres eigenlijk van hem is. Een fout kan ook al in een klein hoekje schuilen, jan-janssens@skynet.be en jan.janssens@skynet.be worden bijvoorbeeld al snel door mekaar gehaald.

Het beste wat je kan doen is wachten tot je een mail ontvangt van een contactpersoon van die andere persoon, en dan even terugmailen om te melden dat dit adres niet van hem is, en om ze hem dat op een andere manier (bvb. telefonisch) kunnen melden. De kans is groot dat die andere persoon (je naamgenoot) zijn fout anders pas vrij laat ontdekken zal...

Reageer