Dynamic DNS instellen op bbox2

  • 27 August 2012
  • 6 reacties
  • 2573 Bekeken

Beste,

Aangezien ik voor het volgende schooljaar een server moet opzetten, heb ik besloten om gebruik te maken van een dynamische DNS. Dit om het IP-adres niet van buiten te hoeven leren. Het enige probleem is dat ik in de instellingen van de bbox2 geen optie vind om de dynamic DNS in te stellen. Na wat opzoeken op internet heb ik een paar workarounds gevonden die dit mogelijk zouden moeten maken maar ook deze lijken niet (meer) te werken. Is er een mogelijkheid om alsnog een dynamische dns-naam in te stellen via de bbox?

Alvast bedankt,

Daan

6 reacties

Hier kan je mss ook al iets uithalen : https:///posts/b6e5fdbcf6?commentId=79669#79669

dynamische DNS wordt in de bbox niet ondersteund


Reputatie 1
Badge
Via de Bbox2 lijkt het inderdaad niet meer te werken. Ik vrees dat je dus een "webbased" Dyndns service zal moeten gebruiken. Daar moet je dus zelf om de 96 uur dat IP doorgeven aan de dyndns service (maar normaal wordt daar een programma'tje voor gebruikt...). Via de router is dat natuurlijk wel gemakkelijker...

Ik heb bv. deze gevonden : http://dnsdynamic.org/, maar ik kan wel niet zeggen of het een goeie is... Ik heb vroeger nog DYNdns gebruikt, maar die is blijkbaar niet meer gratis...
Oké, ik heb een web-based ddns gebruikt (no-ip). Echter lukt het nog steeds niet verbinding te maken met mijn server omdat de poorten niet geopend zijn. Ik heb alle benodigde poorten correct toegevoegd aan de LAN servers in de instellingen van de bbox. Dit blijkt echter weinig effect te hebben. Alle toegevoegde poorten blijven gesloten behalve eentje. Ik heb de geopende poorten getest via 2 verschillende online port check tools. Één poort wordt correct geopend, maar alle andere poorten blijven dicht. Ik heb al vanalles uitgeprobeerd, maar het wilt maar niet lukken. Ik heb ook de firewall op minimum security gezet en de server in de DMZ-zone geplaatst. Al dit lijkt geen effect te hebben. Ik heb ook de firewall van de server (Ubuntu) uitgeschakeld.

edit: ik probeer een remote verbinding te bereiken vanaf mijn eigen PC (Windows 7 pro) naar de server (Ubuntu 12.04) met realVNC. Intern gaat dit zonder problemen maar via het internet wilt dit (natuurlijk omwille van de gesloten poorten) niet lukken.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Reputatie 2
Badge +1
Staan je profiel correct ingesteld in e-services? Indien niet blijven er verschillende poorten geblokkeerd.
E-services? Bedoel je via de site van Belgacom? Ik denk dat dit goed is ingesteld. Er is niet veel dat ik kan veranderen wat met de router te maken heeft of ik moet iets missen hier. Ik zou niet weten wat ik hieraan moet veranderen. Ik heb de poorten geopend terwijl ik als administrator was ingelogd in de instellingen van de BBOX.

Alvast bedankt
Reputatie 2
Badge +1
In je e-services kan je via 'mijn internetdiensten - 'technisch profiel' je profiel instellen op 'basic' of 'normal'.

Als dit op 'normal' staat zijn de inkomende poorten 80, 443 en 23 geblokkeerd.

Reageer