Dynamic dns

  • 21 January 2015
  • 15 reacties
  • 3885 Bekeken

beste;


om mijn bewakings cameras buitenhuis te kunnen bekijken maak ik gebruik van een Dynamic ipadres, maar sinds eigentijds is dit niet meer mogelijk, ik gebruik het gratische NOIP die ik om de 30 dagen moet activeren wanneer ik mijn router BBox2 miin hostnaam en wachtwoord ingeeft en ik klik op vernieuwen krijg ik in status de foutmelding NO SUCH HOST IN THE SYSTEEM enig idee wat het probleem kan zijn zo ik van op afstand terug kan inloggen op mijn netwerk


MVG







15 reacties

ik veronderstel dat toen het nog werkte je met het gratis dyndns (ondertussen niet meer gratis) , die je kon invoeren in de bbox2.
voor geïnteresseerden geef ik dit louter ter info mee ivm bewaking camera's


# Bewakingscamera-recorder-aansluiten-op-BBOX3 #


Bewakingscamera recorder aansluiten op BBOX3


1.In bewakingrecorder: netwerk en dan pppoe/ddns,

daar geef je je Proximus PPPOE account login/paswoord in.

(eigenlijk dezelfde login/paswoord als van je pppoe die de bbox maakt.


2.Bewakingsrecorder: interne ip zelf laten kiezen en herstarten.


3.Bewakings recorder: netwerk en setup / adresmode

selecteer PPPOE, deze krijgt een extern WAN-IP adres,

(iets in de vorm van 81.x.x.x of 80.x.x.x) dan opslaan en herstarten.


4.Op je tablet/smartphone: mobile poort , geef login/paswoord

van je bewakingsrecorder, en zijn extern WAN IP-adres

van je bewakingsrecorder in, ik gebruik het Android MeYePro app.
ja het werkte met DYNDNS die niet neer gratis is maar ben overgeschakeld naar NO-IP en dat is wel gratis mis je om de 30 dagen er activeert en hier heeft het tijdelijk gewerkt maar nu niet meer alhoewel nog steeds gratis,en geactveerd
Ik ben niet zeker of het met de laatste firware updates veranderd is maar de bbox2 werkte alleen met dyndns volgens ik vroeger nog gelezen heb.


  • Surf naar je modem interface als administrator
  • Advanced settings -> Route -> Dynamic DNS
  • Connection to Update: WAN PPPoE
  • Offline NIET aanvinken!
  • User Name: de username die je aangemaakt hebt bij dyndns
  • Password: het paswoord die je bij dyndns gebruikt
  • Host Name: voorbeeld “bewaking.dyndns.com”
een tijd geleden heb ik de volgende uitleg gekregen van iemand


de b-box2 ondersteunt alleen dyndns.org en niet no-ip

Op het moment dat de b-box probeert om op de server van dyndns.org een update te doen dan krijg je een fout aangezien de ingevoerde gegevens die van no-ip zijn
Met de bbox3 kan je wel met een ander dan dydns werken.
controleer ook is op je bbox 2 of het nog nodig is om no-ip te gebruiken.


sinds kort kan ik gewoon de pppoe ip gebruiken van de camera bewaking recorder VB: 81.x.x.x/default, ale zo werkt het bij mij.


mijn ip adres blijft hetzelfde nu, tot dat ik mijn bbox 3 herstart.


Andy, je gebruikt toch uw IP-adres van de bbox niet maar wel die van je camerabewaking Recorder


Eric werkt niet op dezelfde manier als u jij gebruikt een tweede pppoe
Reputatie 2
Badge
Ik laat dynDNS op mijn NAS lopen ipv bbox
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken aan Eric dat hij dit beter ook zou doen als dat mogelijk is op zijn bewakingssysteem of anders moet hij via een router werken die hij aansluit op de pppoe pass trough van de bbox bbox2 , waar hij dyndns dan kan laten lopen op die router als het niet mogelijk is op zijn bewakingssysteem.
@Andy, waar laat jij je dyndns lopen , dit is toch op de beveiligingscamera-recorder .
dat klopt Elsa maar het externe ip van de bbox 3 veranderd ook niet meer, herstard mijn bbox 3 dan krijg ik een andere externe ip en natuurlijk mijn bewaking recorder ook, ik wil er mee zeggen dat ik daarvoor no-ip gebruikte omdat het externe ip veranderde, maar dat het nu niet meer, nu werkt het zo als bij telenet zolang de modem onder stroom staat blijft mijn externe ip het zelfde, dat was voor januari nog niet zo.


en ik heb inderdaad een 2de ppoe op mijn bewakings recorder lopen
en Eric heeft misschien ook de mogelijkheid om het via de bewakingscamerarecorder te laten lopen door een 2de ppoe op te stellen.


en is nakijken of zijn externe ip nog veranderd, zo niet dan heb je die dyndns of no-ip niet meer nodig, ik log extern in op vb:http://80.222.x.x/default.


Maar daar ben je natuurlijk nooit zeker van dat je IP niet gaat veranderen, mss net als ze aan het inbreken zijn (grapje)


Je zegt zelf een onderbreking van de bbox3 en je IP verandert of als ze bv van Prox uit iets doen op de bbox3, wie weet, het zal in ieder geval niet meer veranderen zoals vroeger, met die om de 96 uren reconnects, of ze moeten het opnieuw invoeren !?



zolang de modem onder stroom staat blijft mijn externe ip het zelfde, dat was voor januari nog niet zo.



Inderdaad ze zijn dit zolang nog niet geleden aan het uitrollen om die reconnects van de modems af te schaffen

Reageer