dvd aansluiten op decoder

  • 2 March 2011
  • 2 reacties
  • 3565 Bekeken

Ik heb onlangs geopteerd voor Belgacom TV. Een probleem, mijn dvd-recorder kan ik niet weergeven. Deze is met een scart aansluiting verbonden met mijn TV. Mijn dvd recorder is tevens via een scart aansluiting verbonden met de decoder van Belgacom. Wanneer ik op mijn TV de uitgang selecteer waarop de dvd recorder zou moeten worden weergegeven, krijg ik geen beeld (zeg testscherm) van de dvd recorder. Iemand enige suggestie ?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je geen HDMI-ingang op je TV ? Voor HD is dat altijd beter. Aan de HD-decoder zijn 1 HDMI en 2 SCART-uitgangen.

Normaal heeft je DVD-recorder een scart-uitgang (naar TV) en een SCART-ingang. Soms ook een HDMI-uitgang.

Het beste is je decoder met HDMI-kabel met je TV te verbinden (zeker als je HD hebt). De scartuitgang van je decoder verbind je dan met de scartingang van de DVD-recorder, en de SCART-uitgang van je DVD-recorder met de TV (dus doorgelust). Je kunt dan TV kijken zowel via de HDMI-ingang als via de scartingang van je TV (je DVD-recorder moet daar zelfs niet voor opstaan, enkel in stand-by). Je kunt dan ook kopiëren van je decoder naar je DVD-recorder of rechtstreeks opnemen van de decoder naar je DVD-recorder (enkel dat wat die moment opstaat op afspeelt op de decoder).
Bedankt voor de snelle reactie. Intussen is het probleem van de baan. Mijn scartaansluiting van de dvd recorder zat er niet goed in, zodoende kreeg ik natuurlijk geen beeld. 't Kan soms in een klein hoekje zitten.

Reageer