Skip to main content
Hallo allemaal!

Hoe komt het dat je geen opnames kan programeren van ARD en ZDF? Via de afstandsbediening gaat dit niet, en via het internet (TV Overal) al even min.

Alvast bedankt.

Beste Knarrenheinz,

in principe zou dit moeten lukken, maar enkel als het gaat over een opname op harde schijf. Opnames die je wil programmeren via TV Overal zijn netwerkopnames en ARD en ZDF zijn niet te programmeren als netwerkopname.

Hier vind je de lijst van zenders die je via oa TV Overal kan programmeren : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/kijken-op-tv/opnemen/a_id/14556/

Krijg je, als je een programma via de TV Gids wil programmeren, een bepaalde melding dat het niet lukt?

Mvg

Eva van Belgacom

Hallo beste Eva,

Ja, we krijgen inderdaad een melding. Sorry dat ik deze niet had toegevoegd in mijn vorig bericht. "Opnametijd: Uw opname kon niet worden gepland". Vandaag opnieuw geprobeerd, en weer krijgen we dezelfde melding als gisteren. De stroom van de decoder onderbreken en heropstarten maakt geen verschil.

Ik probeer dit inderdaad op de interne harde schijf van de decoder op te nemen, en niet als netwerkopname.

Alvast bedankt!

Net gemerkt dat de interne harde schijf volledig vol is. Dit is zeer raar, want we hebben tot op heden helemaal niets opgenomen. Ook in de PVR lijst staat dat er niets op de HDD staat. De decoder (vorige generatie met 160 GB voor €99) is een drietalweken nieuw gekocht in een Belgacom Center. Dit is een tweede decoder die we bij hebben gekocht wegens het wegvallen van 11 kanalen op de analoge kabel van de concurentie. Op de eerste decoder die we lange tijd gratid hebben gekregen omdat we internet en telefoon van Belgacom hadden kunnen we wel alles opnemen. Deze decoder van een nog eerdere generatie (160 GB) staat boven en is tot op de dag van vandaag ook nog niet gebruikt om iets op te nemen. Enig idee wat er met die pas aangekochte decoder mis kan zijn?

Reageer