Duitse HD zenders


Reputatie 6
Badge +1
Aan de mensen van het TV team. Op de eerste community bijeenkomst hebben jullie gezegd dat er enkel nog in HD kanalen ging geinvesteerd worden en er was zogezegd geen plaats meer voor gewone digitale kanalen. wel er zijn een TWINTIGTAL Duitse HD zenders beschikbaar. misschien het moment om eens iets te doen aan het belabberde Duitse aanbod?

Anders moet ik zelf toch eens gaan overwegen om een satelietontvanger te plaatsen. Belachelijk dat er buiten EénHD, CanvasHD en VTMHD alleen Franstalige kanalen in HD zijn in het basisaanbod, LaUneHD, LaDeuxHD, LaTroisHD, RTLTVIHD, ClubRTLHD, PlugRTLHD, TF1HD, France2HD. De anderen zitten allen in boeketten. Dus blijkbaar vinden jullie HD alleen belangrijk voor Franstalige Klanten. Dat de andere Vlaamse zenders niet in HD uitzenden, ja dan kunnen jullie ze natuurlijk ook niet aanbieden.

Er is ook nog zoiets als NL1.2 en 3HD, BBC One HD en dus ook 20 Duitse HD zenders. Kom Belgacom word eens wakker en doe hier iets aan. Als een zender als NICKHD die in het kids nl boeket zit kan aangeboden worden dan moeten andere HD zenders toch ook mogelijk zijn? Desnoods in een apart HD boeket, maar liefst ook een aantal in het basisaanbod. Als er ACHT franstalige HD zenders in het basisaanbod kunnen, dan moet er buiten de DRIE NL talige HD zenders in het basisaanbod toch ook nog iets anders mogelijk zijn.

Zie hieronder het artikel over de Duitse HD zenders op www.radio.nl


Aanbod HD zenders blijft sterk groeien
07:50


Sinds deze maand is het analoge TV-signaal van alle Duitse zenders overgezet naar digitale kwaliteit. Voor meer dan 10 Duitse omroepen is deze omschakeling reden geweest om direct over te stappen naar de hoogste uitzendkwaliteit: HD. Ook Nederlandse satellietkijkers profiteren hier van. Deze zenders zijn namelijk ongecodeerd, dus gratis, te ontvangen.



Terwijl het aanbod van Duitse zenders via de satelliet groeit, geven kabelaars in Nederland juist steeds minder Duitse zenders door. Dat stuit volgens Remko Klein van Astra Benelux in steeds grotere mate op verzet bij consumenten. Zeker in de oostelijke provincies, waar de populariteit van Duitse zenders groot is.Ook recreatieondernemers, die komende zomer weer veel Duitse gasten ontvangen, hebben behoefte aan een breed aanbod van Duitse zenders.Bill Wijdeveld, algemeen directeur Astra Benelux: ”Het bewijst maar weer hoe belangrijk het is dat consumenten kunnen kiezen uit verschillende infrastructuren. Satellietontvangst staat voor kwaliteit en keuzevrijheid tegen een zeer betaalbare prijs. Naast het enorme aanbod aan gratis Duitse zenders, biedt de Astra -satelliet honderden andere gratis televisie- en radiokanalen in uiteenlopende genres en talen. Digitaal, maar ook steeds meer in HD-kwaliteit. In dat opzicht blijft satellietontvangst uniek.” Meer dan 20 Duitse zenders zijn momenteel in HD gratis te ontvangen. Dit zijn ARD HD, ZDF HD, Arte HD, Eins Festival HD, Bayerisches Fernsehen (BFS), Südwestrundfunk (SWR), Westdeutscher Rundfunk (WDR), Norddeutscher Rundfunk (NDR), Phoenix HD, KiKa HD, 3Sat HD, ZDF Neo HD, ZDF Info HD, ZDF Kultur HD, Anixe HD, HSE24 HD, QvC HD, Servus TV Deutschland HD, Servus TV Osterreich HD, Sonnenklar TV HD en Juwelo TV. [Radio.NL]


13 reacties

+1 voor deze request. Voor mij persoonlijk zouden de Nederlandse publieke omroepen in HD ook een behoorlijke meerwaarde zijn. Momenteel kan je die enkel via de satelliet ontvangen...


Maar inderdaad, het valt op hoe de Franstaligen sterk bevoordeeld zijn in het aanbod van Belgacom TV, wat HD zenders betreft...
Badge
Het zou voor mij ook nog iets goed zijn.Heb op het dak nog een schotel staan van 120 cm diameter die ik niet meer gebruik.enkel nog een decoder kopen en de aansluiting.Maar ik ga nu binnenkort verhuizen.En met zo een draaibare schotel kan je al wat nemen.Zeker als je aan een illegale kaart graakt.
Reputatie 7
Badge +1
Dat ze maar al beginnen met ARD, ZDF, WDR3 in HD. Nl 1-3 in HD zou al een goede compensatie zijn voor al die franse zenders in HD in Brussel/Wallonië. Geen enkele buitenlandse HD-zender in het standaardaanbod aan vlaamstalige kant to dusver ! Hopelijk komt VT4 ook nog in HD.
Weer typisch voor België dat Wallonië en Brussel weer het voordeel krijgen.

Zelfs de analoge La Trois (van Rtbf) was er vooraleer ze er aan dachten om Canvas en Ketnet te splitsen.


We hadden wel één plus en canvas plus, maar daar waren bijna geen uitzendingen op.

Nu is Ketnet apart en dus zijn de één plus en de canvas plus ineens niet meer nodig !


Zelfs Ketnet is nog niet in HD, wel dus die LA Trois HD. Goe bezig !

En ondertussen Vitaliteit er ook al tussenuit !


Hopelijk komen Kanaal 2, VT4 , Vijf TV en Nederland 1, 2 en 3 SNEL in HD !

Nu is het aan Belgacom TV om hier gauw verandering in te brengen !


Of moeten we dat eens een keer bij Peeters & Pichal op Radio 1 aankaarten of bij Test-Aankoop ?

Wedden dat er snel iets aan gedaan zal worden ?
Dat is toch niet zo verwonderlijk in het gedrocht dat nog steeds België heet en bestuurd wordt door de Francophonie.
@ChrisD,


Er staan veel onwaarheden in je post:


  1. Feit dat La Trois beschikbaar is en dat de VRT pas later Canvas en Ketnet splitsten heeft niks met Belgacom te zien, wat kon bij iedere andere tv aanbieder evengoed zo zijn.
  2. Ketnet zend niet in HD uit, dus kan Belgacom het zo niet doorgeven.
  3. Hoezo, het is aan Belgacom om de commerciële Vlaamse omroepen in HD te brengen? Zij zijn het die hun uitzendingen doorsturen naar Belgacom/Telenet/Tv Vlaanderen, dus ook daar kan BGC niks aan doen.
Voor Nederland 1/2/3 heb je gelijk, die zitten op de satelliet in HD.


Dat het overgewicht Franstalige kanalen alsmaar groter wordt tov Nederlandstalige aanbod geef ik je dan wel 100% gelijk in. Ik ben 4 jaar klant, maar heb toch redelijk wat achteruitgang gezien op dat vlak (tov Franstalige aanbod). Ik heb zo het gevoel dat Belgacom niet echt geïnteresseerd is in het Vlaamse publiek, waar ze trouwens qua klantenaantal sowieso al in de minderheid zijn tov Telenet...

Samen met allerhande bugs en opname beperkingen zullen ze ook mij als klant verliezen in de toekomst als er niks verbetert...
Reputatie 7
Badge +1
Niet vergeten dat je bij Belgacom in het nPVR-systeem een onbeperkt aantal programma's kunt opnemen op de server zonder conflicten (wél maar van belgische zenders). Dat voordeel is voor mij doorslaggevend. Bij Telenet maar 2 overlappende programma's met de laatste nieuwe digicorders.

Badge
Dat zal misschien in een toekomstige opdate ook wel eens opgelost worden hoop ik.Ik heb nog nooit conflikten gehad en neem bijna dagelijks op soms ook terwijl ik kijk en op een schijf van 500 GB krijg je al heel wat op.Al is er bij mij nog maar 2% vrij.
"Niet vergeten dat je bij Belgacom in het nPVR-systeem een onbeperkt aantal programma's kunt opnemen op de server zonder conflicten (wél maar van belgische zenders). Dat voordeel is voor mij doorslaggevend. Bij Telenet maar 2 overlappende programma's met de laatste nieuwe digicorders."

maar enkel voor een aantal basiszenders. ietwat belgacom al een jaar zegt dat ze gaan uitbreiden maar waarvan er nog geen enkele uitbreiding geweest is.
Voor de andere zenders moet je geluk hebben dat je 2 streams kan gebruiken, anders is het 'njet'.
bij telenet ben je dan weer zeker dat je zowieso 2 "overlappende" programmas kan opnemen, en kan je die wel deftig verderspoelen (=meer dan 1 frame per 5 minuten 😛 )



... en serie opnames zijn via netwerk pvr ook niet mogelijk. Moet ik me bezig houden met iedere aflevering manueel te programmeren, als serie a 1x per week is, serie b enkel op dinsdag en donderdag, enzovoort?


Ik heb het gevoel dat netwerk pvr vooral in het leven geroepen werd om de andere beperkingen (zijnde meerdere opnames tegelijk bvb) te verdoezelen... Het enige echte voordeel dat ik daarbij zie is dat je zou opnames kunnen laten doorgaan als je op vakantie bent en decoder(s) en modem thuis uitgeschakeld zijn. Maar voor de rest... is dat zo'n meerwaarde dat je van bvb 5 zenders simultaan kan opnemen (rekening houdend met het vrij beperkte aanbod)?
ik denk niet dat de netwerkopnames werken als je uw bbox2 uiitrekt, maar heel zeker ben ik daar niet van. kan iemand dat misschien eens testen? graag feedback.

tsja, persoonlijk neem ik 90% van mijn opnames op via nPVR, dit gaat toch wel heel vlot via tv gids op smartphone, tablette & pc.

er staat wel een methode voor dagelijkse series gemakkelijk online op te nemen:

in tv gids het betreffende programma selekteren, dan verschijnt er zo een wit vierkant, dan moet je op de naam van het programma klikken



dan kom je vervolgens op onderstaande pagina waar je makkelijk verschillende afleveringen kan opnemen door paar keer te klikken



het enige ongemak is dat je op deze manier altijd het sd programma gaat opnemen, ook als je een hd zender zou geselekteerd hebben (bug?). alles wordt uiteraard op server opgenomen en blijft 30 dagen beschikbaar en is te bekijken op al jouw decoders. maar voor wekelijkse series is dit niet mogelijk omdat de online tv gids maar een week verder gaat.

mvg
Die opnames plannen mag dan misschien wel makkelijk zijn voor dagelijkse programma's (of x-aantal keer per week), maar zeker niet voor wekelijkste programma's (want de volgende afleveringen staan niet in die lijst). Over het instellen zelf heb ik geen klagen, is vlotte interface.

Wel net even gecheckt en inderdaad als de indivuele aflevering opneemt is in HD, maar doe je het via die lijst met volgende uitzendingen inderdaad in SD... Dan hebben we nòg een extra parameter waar we rekening moeten mee houden. Ik vraag mij eigenlijk nog af of Jan modaal daar nog aan uit geraakt, de ene opname wordt 30 dagen bewaard, de andere onbeperkt op HDD. De ene opname kan ie met pc programmeren, de andere niet. Via internet geen series programmere maar wel via decoder.

Hallo consistentie??

Het blijft hoe dan ook werken met 2 maten en 2 gewichten: ofwel kiezen voor volledige functionaliteit maar slechts 1 simultane opname op decoder ofwel kiezen voor beperkte functionaliteit (beperkt aantal kanalen, slechts 30 dagen bijhouden en geen serie opnames) met vele simultane opnames (althans van de kanalen waarvan je kan kiezen)...

Daarom gebruik ik netwerk opname ook alleen maar voor sporadische uitzendingen, niet voor series/documentaires die je systematisch opneemt... Want aangezien je geen serieopname kan doen via netwerk pvr, staan ze dus ook niet gegroepeerd (maar gewoon chronologisch gesorteerd).


Er blijft werk aan de winkel, Belgacom...
Reputatie 5
Badge +2
Amper 3 Nederlandstalige HD-zenders, terwijl Belgacom het makkelijk kan uitbreiden: NL 1-2-3 HD, Nick NL HD in basisaanbod, NGC HD,... Duitse HD-zenders zal nog te onbekend zijn voor Belgacom.

Het zenderaanbod bij Belgacom is en blijft om te huilen. Telenet voegt in juli ook Rai 2-3 en Plug RTL HD toe, de paar voordelen die Belgacom nog had smelten als sneeuw voor de zon. Belgacom blijft simpel doorslapen, misschien zelfs een coma.

Geld voor huisstijl voor de 999ste keer te veranderen, alle namen van de producten nog eens voor de zoveelste keer veranderen, bonussen uitkeren,...dat kan allemaal hoor. Maar eens kijken om Belgacom TV steeds sterker te maken qua zenderaanbod, dat niet hoor. Als straks het voetbal volledig bij Telenet is en het voetbalaanbod bij Belgacom betalend wordt, dan gaan er weinig mensen Belgacom TV behouden.

Mvg

Reageer