Beantwoord

Dubbele opnames: HD en niet HD

  • 17 March 2016
  • 9 reacties
  • 427 Bekeken

Als ik een programma van de zender 'één HD' (kanaal 1) opneem, dan neemt proximus tv tegenwoordig ook de opname van kanaal 30 (één niet HD) op. Waarom is dat? Vroeger was dat niet. Zo moet ik 2 keer een opgenomen programma deleaten na het bekijken ervan. Is er een instelling waarmee ik dat kan vermijden?
De software versie is NTE-mini5_6110116.
icon

Beste antwoord door Elsa 17 March 2016, 17:16

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Heb je al eens geprobeerd met de decoder te rebooten of de stekker er even uit te trekken?
Misschien kan dat het probleem oplossen.
MVG
@WAVARI
zou nog niet zo'n slecht idee zijn, dan kunnen die met twee of drie decoders waarvan de tweede of/en de derde geen SD kan nemen ook kijken naar die opname in SD dan!
@ Marleen,
gemiddeld één keer per week trek ik de stekker uit de decoder en de wifi-bridge tv. Dit omdat één HD en canvas hd regelmatig uitvallen en ik dan een andere zender moet kiezen om dan terug op 1 of 2 te komen. Ik heb slechts 1 decoder.
Reputatie 7
Badge +6
Is de synchronisatie tussen je modem en je Wifi bridge dan nog wel in orde?
@Wavari,
Je zou best eens de volledige procedure volgen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van modem, decoder, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten of tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.

Mocht dit niet lukken kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
NB: desnoods kan je nog een factory reset van je v5-compact doen vooraleer je belt. ->
surf naar -> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Reputatie 7
Badge +6
Tja, er zal niet veel anders op zitten, zeker: dat zal de beste manier zijn om te zien of de oorzaak daar ligt.
Als het dan in orde is, zou ik de stekker van de Wifi bridge niet meer uittrekken, tenzij dat echt nodig is.
Veel succes en hou ons op de hoogte.
Ik heb de procedure van Elsa ondertussen exact uitgevoerd. Bedankt. De wifi-bridge staat inderdaad tussen b-box 3 en decoder.
Ik zal nu even afwachten vooraleer 0800 22 800 op te bellen.
Reputatie 7
Badge +6
Af te leiden uit een reactie van Elsa op een ander topic zou dit toch nog voorkomen en dan zou het mogelijk gaan om een zoveelste bug. Hopelijk is dat hier niet het geval. 😞
Dat vraag ik mij alleen maar af want je kan niet altijd spreken van een bug als het zich zeer sporadisch voordoet en het geruime tijd goed blijft na een reset van toestellen.
Net als en computer maanden aan een stuk zonder problemen kan goed werken en dan eens een kuurtje verkoopt die verdwenen is voor maanden na hem heropgestart te hebben, kan je moeilijk ook van een bug spreken, maar ja welke naam moet je dan aan zo'n kind geven ;-))

Reageer