draadloos signaal valt constant weg





Besten


Bij mij thuis hebben we een laptop, tablet, vaste pc en 3 tv's met ruckus aangesloten op de draadloze verbinding met Bbox2.

Soms valt het signaal van de pc's & tablet compleet weg. Dit dan nog ongeacht wat er ook aan ligt van de toestellen.



Het valt soms voor dat als je de netwerkvinding even verbreekt het probleem opgelost is voor 5 dagen. Op andere momenten kan ik met geen enkel toestel verbinding maken voor een kwartier tot een half uur.



Netwerktesten online bij Belgacom zeggen altijd dat de netwerkverbinding en de modem in orde zijn & van kanaal veranderen om interferentie van andere netwerken tegen te gaan helpt ook voor geen meter...


Hopelijk kan iemand me een oplossing aanreiken :)


gr


Maarten

13 reacties

Of een slechte poort in de DSLAM waar je bbox op aangesloten is op de ROP (glasvezelkast op straat)


bellen naar helpdesk 0800 22 800
Zit nog steeds met dat probleem.Gisteren 4x op een avond.Leuk is anders.
stuur best toch maar nog eens een Privé bericht aan Eva ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
Aan Elsa.


Is gebeurd.Gaan langs komen.Fout kan straatkant zijn.


Bij oplossing laat ik het horen.
Ok, en bedankt voor de feedback.
Zelfde probleem hier met de b-box 3. Internetverbinding (wifi) speelt regelmatig welles/nietes of is zeeeeeeeer traag (zeer leuk als je net online aan het gamen bent, of als je op Youtube vooral de 'bufferen' animatie te zien krijgt). B-box rebooten verhelpt het probleem (tijdelijk), maar is in het beste geval een lapmiddel.


Mag ik in afwachting van een definitieve fix misschien mijn oude b-box 2 terug aub, die had dit soort kuren niet!
Je kan ook de Belgacom bbox2 en bbox3 in pppoe-pass-through te gebruiken.

Dit betekent dat je uw prive router (wifi-router) zijn WAN poort verbindt met de Belgacom-router (BBOX) zijn LAN poort.

Je wijzigt geen enkele instelling in de Belgacom-router (dus WIFI, FON en TV blijven zeker functioneren).

In de prive router configureer je de pppoe connectie met zelfde gebruikersnaam en paswoord als deze waarmee de bbox een pppoe opbouwt

gebruikersnaam zie quickstart-sectie van de belgacom BBOX2

paswoord: zie oude documenten of bel naar de BGC technische helpdesk.


Resultaat is dat, ondanks dat de prive router verbonden is met een LAN poort van de Belgacom router (BBOX),

deze prive router toch een extern IP adres krijgt, een ander dan de bbox gekregen heeft.

De bbox router behoudt zijn eigen ander extern IP adres.

De bbox wifi gebruik je niet meer, kan je gebruiken als soort guest WIFI access point

Bijvoorbeeld als je met portforwarding werkt, dan staan die regels nu in je prive router en

zullen nooit meer overschreven worden door Belgacom instellingen.


Je kan natuurlijk ook je laptop zelf een pppoe sessie opbouwen maar je bent niet meer zo goed beveiligd


Create a PPPoE connection to the Internet


The Connect to the Internet wizard will guide you through the steps of setting up a Point-to-Point Protocol over Ethernet (PPPoE) Internet connection.




  1. Open the Connect to the Internet wizard by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Network and Internet, clicking Network and Sharing Center, clicking Set up a connection or network, and then clicking Connect to the Internet.
  2. On the How do you want to connect? page, select Broadband (PPPoE).
  3. Continue to follow the steps in the wizard.


Aan Elsa.


Probleem zou nu moeten opgelost zijn.


Fout zat in het eerste aansluitpunt - binnen komen van de lijn.


Afspraak gehad met technicus reeds na enkele dagen dank zij Eva.


Alles vlot verlopen.


grts


ivo
Blij te horen dat het opgelost is


groetjes,


Elsa
Jammer genoeg doet het probleem zich weer voor.


Je kan er ook geen tijd op plakken.


Volgende data's viel hij uit.


26 september


Oktober - dag 1-7 - 9 ( 4x ) en16.


Dit zijn datums waar ik het gemerkt heb.Misschien zijn er wel meer.


Heb deze tekst ergens gevonden op het forum.Kan dit?


Grts


ivo


Gisteren heb ik de nieuwe bbox3 gaan halen in het Belgacom verkooppunt. Sinds toen had ik ook op mijn vaste verbinding met het internet dat deze regelmatig wegviel en automatisch direct terug herstelde.


Telkens had Belgacom een 'nieuwe' oplossing en lag het probleem nooit aan hun. Eerst moest ik de modem resetten, dan de pc, de kabels zouden slecht zijn, de pc (eind mei gekocht!). De pc zelfs tegen de modem gezet en de meegeleverde kabel gebruikt om in de modem te steken. Niets hielp en de verbinding bleef constant wegvallen. Belgacom wou een technieker sturen die het probleem ging bekijken en oplossen. Indien het bij mij lag kon dit mij 85 euro ofzo kosten. Volgens mij is zoiets snel gevonden dus heb dan maar verder naar een oplossing gezocht.


Toen deze afspraak was vastgelegd herinnerde ik me dat ik nog een laptop had. Deze heb ik rechtstreeks aangesloten op de modem en dit gaf geen problemen met deze vaste verbinding.


Uiteindelijk heb ik tussen mijn gewone pc en deze modem een router geplaatst om te zien wat er toen gebeurde. Raar maar waar was dit probleem toen verdwenen. Ik heb uiteraard Belgacom teruggebeld en uitgelegd wat ik had uitgetest. Hun voorstel was om de afspraak af te zeggen maar dat men dit wel ging navragen hoe dit komt.


Als iemand dus gelijkaardige problemen heeft met deze nieuwe modem weet je dus wat je moet doen of misschien net niet.


Zelf denk ik persoonlijk dat het aan de snelheid ligt die gehaald word door die nieuwe modem. Door er iets tussen te zetten vertraag je dit.


P.S. De WIFI gaf geen enkel probleem toen ik hem heb uitgetest op al mijn toestellen.
er kan natuurlijk altijd een defect zijn in het router gedeelte van de bbox3 maar dat zal wel niet algemeen zijn volgens mij want dan zouden er hier en op andere forums en sociale media meer klachten te lezen zijn van dien aard en dat is niet zo, natuurlijk als de meerderheid van de mensen die zo'n problemen hebben dit via de technische helpdesk melden dan hebben we daar geen weet van, maar het zou me toch verwonderen dat dit dan niet of bijna niet zou gemeld worden via de andere kanalen. Als dit zo frequent zou voorvallen dan zouden ze daar bij de helpdesk toch weet moeten van hebben. En als je dit meldt via privé bericht aan 'onze medewerkers' zouden ze toch moeten melden dat ze er weet van hebben en ze een oplossing aan het zoeken zijn.


Heb je al eens een klacht ingediend via ► contact_email
Ondertussen klacht gedaan via uw link Elza.


Onmiddelijk reactie gehad en dezelfde dag nog iemand hier geweest.


Lijn komt nu binnen via een andere poort binnen.Tot op heden geen probleem meer.


grts


ivo
Bedankt voor de feedback,


Inderdaad heb ik ook al voorgehad dat ik op een slechte poort aangesloten was, valt gelukkig niet veel voor maar als het voorvalt zit je toch met de miserie ;-)

Reageer