Skip to main content
Sinds een goed jaar is er een technieker langs geweest om een b-box 2 te installeren ivm thuiswerk. Nu valt mijn draadloos netwerk geregeld weg, en krijg ik de foutmelding dat er een "beperkte toegang" is, of dat ik op een onbekend netwerk zit terwijl ik echter nog steeds ben verbonden met mijn eigen draadloos netwerk. De verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken, en het was opgelost.

De laatste dagen komt dit echter zeer veelvuldig voor. Het gebeurt nu ook vaak dat ik lange tijd geen verbinding kan maken met het draadloos netwerk, terwijl ik aan de instellingen of aan de kabels toch niets veranderd heb. Zeer vervelend.

Hoe kan dit opgelost worden?

Er stond idd WPA2, ik zal eens proberen op WPA.

WPA2 in combinatie met de bbox 2 en windows 7 geeft problemen heeft de ervaring van dit forum me geleerd.

succes & goed weekend

laat nog iets weten

mvg

In de gebruiksaanwijzing van mijn Wifi USB stick staat

MIMO-technologie (Multiple In, Multiple Out)

De theoretisch maximale overdrachtsnelheid kan alleen worden bereikt met een WiFi N-router die het

signaal op twee kanalen uitzendt en zonder dat er zich obstakels bevinden tussen uw router en uw stick.

Raadpleeg de handleiding van uw router voor meer informatie over het uitzenden op twee kanalen.

Kan de b-box2 zo ingesteld worden ?

Nee je kan dit niet instellen maar de stick werkt ook met devices die geen mimo ondersteunen.

Ja bedankt Ricy, ik weet dat want ik heb hem al uitgeprobeerd en hij werkt op een theoretische snelheid van 54Mbps, wat ver boven de (huidige) internetsnelheid is natuurlijk.

Ik heb de beveiliging op WPA-personal gezet, en aanvankelijk leek het veel beter te gaan. Gisterenavond is de verbinding niet één keer uitgevallen. Maar vandaag bleek het probleem echter nog steeds aanwezig te zijn, ik heb net een half uur moeten proberen om verbinding te krijgen. Ik kreeg telkens meldingen dat er een beperkte toegang was, of dat ik geen internettoegang had, of dat ik verbonden was met een onbekend netwerk.

Ook blijkt het internet bij momenten veel trager te gaan.

Ik vraag mij af of je niet gestoord wordt door andere wifi gebruikers en ook is het ontvangst niveau in orde of is het langs de lage kant ?

Het ontvangstniveau is maximaal, alle balkjes zijn groen. Maar van andere verbindingen zijn er sommigen ook volledig groen.

Aangezien de andere verbindingen volledig groen zijn zou het wel goed kunnen zijn dat je er door gestoord wordt. mss eens proberen van je wifi kanaal op 8 te zetten bijvoorbeeld en dan zien wat er gebeurt.

Channel:

Kan je mij zeggen hoe ik dat precies doe? Bedankt.

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings

° Wireless

Onder SSID Broadcast zie je

Channel:

rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt

en kanaal 7 bijvoorbeeld kiest

° Dan onderaan op "apply" drukken

Al een volledige dag zonder problemen. Ik denk dat ik u hartelijk mag bedanken Lachen

Ok graag gedaan en hopelijk blijft het goed hé,

nog een goeienavond

Reageer