Skip to main content
Hello forummers,

Recent heb ik bij mijn ouders digitale TV geinstalleerd. Omdat de b-box 2 modem toen op de eerste verideping stond en dichter bij de televisie moest worden geplaatst, heb een week voor de installatie van de digitale TV de PC via wireless met de b-box 2 aangesloten.be

Dat alles gaf die hele week (dus zonder digitale tv) geen problemen. Maar na de installatie van de digitale tv, traden er plots problemen op. Terwijl overdag televisie kijken en draadloos surfen mogelijk bleef, begon 's avonds de draadloze verbinding weg te vallen. De snelheid werd beperkt, de IP van de draadloze verbinding verdween, werd vervangen door een ander IP-nummer, ... waarna de verbinding heel traag verliep.

Na controle bleek de wireless adapter en/of instellingen geen problemen te geven .... die hadden ook een week perfect gewerkt. Herstarten van de b-box 2 had soms resultaat, maar na een uur of 2 herbegonnen de problemen. Het draadloos netwerk was beveiligd, dus ook geen inbraakpogingen ...

Kortom na vier dagen en elke avond hetzelfde fenomeen, ben ik in het Belgacom Center een extra grijze kabel van 10m gaan halen, waarmee ik nog net de b-box 2 beneden terug aan de pc boven kon koppelen. Sindsdien zijn er geen internetverbindingsproblemen meer ... En werkt alles opnieuw normaal

Alleen: nog een verdieping hoger staat een tweede pc. En ik wil niet het hele huis vol leggen met kabels ... dus via wireless aansluiten. Had iemand nog zulke problemen? En wat zou de oplossing kunnen zijn?

Groetjes.

Kijk hier eens:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10218/kw/Wifi

Reageer