beste
lijn ziet er zeer oké uit...
als je met kabel verbonden bent, haal je dan hogere snelheden?
evt eens proberen van kanaal veranderen
mvg
Beste,
Met kabel haal ik idd hogere snelheid maar het probleem is me ps3 staat boven.
Daar kan ik alleen draadloos.
En wat bedoel je met kanaal veranderen?
beste
je kan eens proberen kanaal van uw draadloos signaal te veranderen, mogelijks wordt dit gestoord door andere draadloze signalen
surf naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken
mvg
Beste,
Wat doet dit dan want ik zit idd al 1 jaar op hetzelfde channel en kan het ook niet liggen aan men internet cache ofzoiets ?
beste
als je met kabel verbonden bent haal je hogere snelheden dan draadloos.... probleem lijkt me dus te zitten in het draadloos signaal en niet in de pc
één van de mogelijke oorzaken is storing van jouw draadloos signaal door een naburig draadloos signaal, ander kanaal kan je vrijblijvend eens proberen. uiteraard kan ik geen gerantie geven dat dit het probleem gaat oplossen.
laat nog iets weten aub
mvg
maar vroeger deed ik ook draadloos zonder problemen.. toen waren er evenveel verbindingen (ik kan scannen met me laptop voor verbindingen) maar ik veranderde kanaal en heb nu toch al 10mb/s
situatie kan natuurlijk veranderen, er kunnen draadloze signalen bijgekomen zijn in die tijd, of er kunnen andere kanalen gebruikt worden
je kan eventueel inSSIDer gebruiken om te kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest
mvg
waar vnd ik die SSIDer
beste
dat kan je
gratis downloaden
mvg
ok ik heb het nu maarehh snap er niet veel van.
en het zegt:
inSSIDer requires the WLAN Autoconfig service, wich appears to be stopped.
Please start WLAN Autoconfiger and than run inSSIDer
hoe doe ik dat?
tsja, geeft gewoon een overzicht van welke draadloze signalen er in jouw buurt uitgezonden worden, de sterkte (ook in grafiek), welk kanaal ze gebruiken, gps coordinaten, etc
dus het eigen kanaal zet je best 2 kanalen van de rest, zeker van de signalen die sterk zijn
mvg
ja maar ik kan het niet openen dus gaat het niet echt he het zegt:
inSSIDer requires the WLAN Autoconfig service, wich appears to be stopped.
Please start WLAN Autoconfiger and than run inSSIDer
1) Go to Start and right click Computer.
Select and click Manage.
2. Computer Management window will appear.
Under Services and Applications, click on Services.
3. Scroll down and select WLAN AutoConfig.
Check whether it is started…
4. Double-click the service and its properties window will appear.
If the startup type is not set to automatic, click on the dropdown arrow
and change it to Automatic and click Start to start the service if it’s not started.
Click OK at last.
Ty it helped '(:
Anders heel simpel kies kanaal 7 bvb en kijk of je goed resultaten haalt.
Surf naar
http://192.168.1.1
° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 7 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Beste JochenM,
hetgeen de andere forumgebruikers hier melden, klopt volledig.
Waarschijnlijk is de draadloze snelheidvermindering ontstaan door de storing van het draadloos signaal door de routers die er zijn bijgekomen in uw buurt.
Je kan dan best de verschillende kanalen (1-13) eens uittesten en waarschijnlijk gaan er kanalen bij zijn waar je geen storing gaat hebben.
Veel succes ermee.
Mvg
Eva van Belgacom