Draadloos BTV

  • 8 January 2011
  • 8 reacties
  • 1113 Bekeken

Hoi,

Ik ga binnenkort verhuizen.

Dan ben ik van plan om BTV draadloos te nemen.

Momenteel gebruik BTV met draad aan bbox.

Mijn vraag is : zijn er mensen tevreden of ontevreden met draadloos BTV? en waarom?

Alvast bedankt.

8 reacties

Je hebt 2 mogelijkheden:

  • Met een Ruckus: een systeem waarbij er een signaal verstuurd wordt van de verzender naar de ontvanger, draadloos.
  • Met een PLC-adapter: signaal wordt verstuurd via het elektriciteitsnet. Let wel: de verzender moet in hetzelfde circuit zitten als de ontvanger.
Ik vind een PLC-adapter het beste.
Reputatie 7
Badge +1
IK heb Ruckus draadloze adapters en ben daar best tevreden mee (nooit last mee gehad), maar kan dus niet vergelijken met PLC adapters.
Wat bedoel je met 'in hetzelfde circuit'?
Hetzelfde elektriciteitscircuit: PLC's kunnen niet communiceren als het signaal langs de elektriciteitskast moet passeren.

Ik heb Ruckus, werkt perfect (ben allergisch aan PLC).
Beste,

Even een verduidelijkong :

PLC dient over dezelfde fase te gaan, of er nu een electriciteitskast tussen hangt of niet maakt niet uit.

Let ook op of er geen zware verbruikers op die lijn staan ( wasmachine,...)

Indien er niet meer dan 2 muren tussen de modem en de TV zijn zou ik gaan voor Ruckus

Waarom kan je geen kabel gebruiken?? Dit is het beste...

Groetjes

Kristof
Badge
beste

de vermelding van Kristof ""PLC dient over dezelfde fase te gaan"" is onwaar. PLC werkt in elke woning met een electriciteitsmeter. De vroegere PLC's van ongeveer 4 jaar geden waren faze gebonden, deze niet !

groeten-muisje
Hallo,

Mijn zus maakt gebruik van de ruckus oplossing. Ik ben die dingen daar toch al regelmatig moeten gaan herstarten omdat er niets meer door ging. Als je kan dan raad ik toch aan met draad te werken.

Groeten,

Kris.
Reputatie 7
Badge +1
PLC is niet écht draadloos, maar gaat via de electricteitsbedrading. Ruckus is wél echt draadloos.

Reageer