Skip to main content

Downstream rate 50192, speedtest geeft maar 14 à 16 mb & HD zenders werken niet

  • December 30, 2011
  • 6 reacties
  • 1235 Bekeken

/files/120616288f/bgc.JPG 244x124
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • December 30, 2011
Je zit wél bij een zéér beperkte groep die 50Mbps download hebben. Je zou nu fluitend 4 HD streams moeten halen. Heb je misschien een Internet Comfort abonnement ? dan wordt je sowieso afgesneden op 15Mbps. De rest blijft echter wél dienen voor TV-streams, wat je een gigantisch voordeel geeft tegenover het klassieke 30Mbps profiel. Daar houdt het verhaal op bij 3 x HD-stream (3 x 6,5 = 19,5Mbps, de rest van 10Mbps reserveert men voor internet. Met 50Mbps hou je dan nog 31,50Mbps over.

J

  • Apprentice
  • December 30, 2011
snelheid van je internet is inderdaad afhankelijk van je abo... is de snelheid onbelast gemeten (tv af) en met kabel verbonden?

dat je geen hd zenders kan activeren is wel raar ... heb je misschien nog een classic+ abo? dit kan je laten omzetten naar comfort

mvg

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 30, 2011
Ik heb sinds 2 jaar een Favorite abbo.

Heel bizar want zelfs 1 HD stream werkt niet; beeld blijft onmiddellijk hangen...

ik ben er zeker van dat de binnenbekabeling perfect in orde zit.

  • Practitioner
  • December 30, 2011
Je werkt met een vaste kabel tussen modem en router denk ik, dan zou ik een factoryreset van modem en als die weer helemaal is opgestart ook een factoryreset doen van de decoder.

op mijn blog hier vind je al de linken naar de verschillende manieren van resetten

PS: Je hebt wel een DTM van 13 db wat normaal genoeg is maar er mag niet veel gebeuren of je zal disconnects krijgen natuurlijk en mss is het dat wat gebeurd !?

  • Apprentice
  • December 30, 2011
ik had het over tv abo.... met classsic+ abo kan je geen hd zenders krijgen, moet je laten omzetten naar comfort. maar ik weet natuurlijk niet of dit van toepassing is

anders zal er toch we iets serieus fout zitten denk ik, en moet je terug contact nemen met de technische dienst (0800 22 700) en vragen naar een specialist (HRT)

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • December 30, 2011
Zijn DTM is wel heel laag...maar misschien is dat in samenhang met de omzet naar 50Mbps ? Ik zit met een 30Mbps rond de 24dB. Best toch eens laten uitzoeken, maar eerst die factory resets eens doen zoals Ricy suggereert, kan nooit kwaad, maar aan de DTM zal dat niet veel doen denk ik. Met een Internet Favorite zou je toch vlot 25/3,5Mbps moeten halen.