Skip to main content

Downloadsnelheid onder de 3MB/s!!

  • August 7, 2012
  • 5 reacties
  • 373 Bekeken

Beste,

Al enkele dagen ondervinden wij hinder met de downloadsnelheid. Als ik op de website www.speedtest.net de test doe, halen wij maximum 2.8MB/sec. dus zelfs geen luttele 3MB!!

Wij beschikken over het Office&Go Maxi pakket waarbij een downloadsnelheid van rond de 30MB/s wordt gegarandeerd... niet dus!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 7, 2012
En wat is de synchronisatiesnelheid van je modem ? Toevallig niets veranderd aan de binnenbekabeling ? Telefoon of alarm bijgeplaatst of zo ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 7, 2012
Geeft dit de synchronisatiesnelheid weer?


















Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps

Er is inderdaad vorige week een telefoon in huis bijgeplaatst maar qua telefoonlijn zitten wij bij Telenet, enkel Belgacom voorziet ons van internet. Ook is de lage downloadsnelheid pas enkele dagen geleden opgedoken.

Elsa
  • August 7, 2012
Daar bestaat veel verwarring over, maar een internet abonnement garandeert geen snelheid maar zegt hoeveel je max kan halen als je lijnsnelheid dit toelaat.

Dus als je een VDSL2 lijnprofiel zou hebben van 20 Mbps dan kan je max 20 mbps halen met je 30Mbps abonnement

Als je echter een VDSL2 lijnprofiel van 50Mbps zou hebben ddan zal le max 30Mbps halen met je 30Mbps abonnement .

Doe eens het volgende :

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank en best de test ook eens doen als nieuwe klant dus door je adres in te voeren .

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

zie voor meer uileg op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

groetjes, Elsa





  • Auteur
  • Apprentice
  • August 7, 2012
Inderdaad Elsa, dat begrijp ik ook dat men nooit het maximum aan snelheid kan behalen zoals belooft wordt, toch haalde ik voor het probleem via de speedtest gemakkelijk tussen de 12 en 18MB/s!!

Het is me opgevallen dat het probleem zich sinds zondag voordoet. Vóór het weekend kwam er op de e-services pagina een pop-up met de melding dat er gedurende het weekend een soort onderhoud ging plaatsvinden en ik eventuele hinder zou ondervinden. Eventueel toeval dat deze actie de oorzaak kan zijn van het probleem?

Wat betreft die tv beschikbaarheidstest, zie hier het resultaat:































Product Belgacom TV
Lijnnummer 053839783
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 2

Ook ben ik er van op de hoogte dat wij reeds op een VDSL2 lijn zitten en geen gewone ADSL lijn.

Elsa
  • August 7, 2012
Dus je had vroeger al een 20/2 VDSL2 profiel als ik het goed begrijp.

En inderdaad dan zou je max 20 Mbps moeten halen als je decoder(s) niet op staat(staan) en er geen PVR opnames bezig ziin.

Als je nu maar 2Mbps meer haalt ipv ongeveer 20 dan zou ik eens de technische helpdesk opbellen op 0800 22 800 (tot 22u)

de modem heb je waarschijnlijk al gereset.

Anders kan je de lijntest zelf eens uitvoeren en kijken wat dit geeft
De procedure staat op ricy' blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

waarvan ik hieronder het deel gekopieerd heb:


Test uw Belgacom lijn... https:///posts/daea762d03

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link https:///comment/73831 te gaan

dit heb ik hieronder gekopieerd:

  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina:
KLikt op Mijn overzicht (dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

Facturatie adres

Mijn Klacht opvolgen

Mijn Support Test mijn lijn

Mijn e-Sevicess profiel



  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>


Een probleem met uw Belgacom diensten?
Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.


Test mijn Lijn


Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem


groetjes, Elsa