In theorie belooft Proximus 100 mb/s te moeten behalen, maar ik haal maximum 20 mb/s via de 5GHZ kanaal. Ik bel naar de klantendienst en die zeggen dat ze niets kunnen doen omdat we al een VDSL2 kabel hebben. "Via een wifi-netwerk kan je maximaal 50 mb/s behalen" zeggen alle hulpverleners. Dit kan niemand mij wijs maken. Ik verwacht geen 100 mb/s, maar op tenminste 70 mb/s. Ik betaal voor internet van hoge kwaliteit, maar ik krijg totaal niet wat ik verwacht. Vandaag een snelheidstest gedaan op een lijn van Telenet en hiermee behaalde ik 190 mb/ downloadsnelheid en 18 mb/s uploadsnelheid via WiFi, maar volgens Proximus kan je maar 50 mb/s via WiFi behalen, oei oei. Puur schandelig en er wordt niets aangedaan om dit op te lossen. Er wordt geen technieker gestuurd niks. Wat is jullie oplossing hiervoor?
icon
Beste antwoord door SamuelD 5 augustus 2017, 09:05
Orgest, de snelheid die je werkelijk krijgt hangt ook af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale.
Op dit moment kan je inderdaad max een snelheid halen van 30 mb/s, zie ook
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Bekijk origineel