Skip to main content
Met dat ik vorige maand over het limiet zat en dit niet normaal vond ben ik deze maand begonnen met de upload en download van mijn computers wat beter in het oog te houden. Nu merk ik dat mijn verbruik bij de e-services veel hoger ligt dan het verbruik van mijn computers.

Blijkbaar zit er een bug in het verbruik op de e-services. Ik zou willen dat dit gefixt word want het is niet leuk om op smallband terecht te komen erdoor.

Ik denk niet dat er een bug zit in de e-services.

Ben je zeker dat er niemand anders meesurft op jouw verbinding?

Ja dat ben ik zeker. Het wachtwoord van mijn internet en van mijn draadloos netwerk had ik vorige maand al veranderd.

Zou me verwonderen. Vermoedelijke oorzaken: filesharing, torrents, malware, ...

Hoe houd je trouwens het verbruik in de gaten? De enige precieze manier om dit te weten te komen is m.b.v. speciaal daarvoor gemaakte programma's (even googlen zal je al een eind op weg helpen).

Ik hou het verbruik sinds begin deze maand in de gaten met netlimiter. Torrents gebruik ik nooit want die leveren teveel upload en malware of virussen heb ik niet. Ik ben zeker dat er iets verkeerd moet zijn met het verbruik op de site. Ik kan me niet inbeelden dat ik in een maand tijd 100gb kan downloaden. Mijn harde schijf op mijn laptop (de meest gebruikte pc) is maar 120gb.

Beste Calypoter,

Normaal gezien werkt de meter zeer accuraat. Het kan natuurlijk zijn dat er een ander probleem is.

Kan u mij via privébericht uw login geven? Dan gaan we dit verder nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer