Skip to main content

Domiciliëringsaanvraag voor gsm rekening is na 3 maanden nog niet in orde

• August 16, 2012
  • 3 reacties
  • 189 Bekeken

Een drietal maanden (of langer) geleden heb ik mijn betalingsmethode gewijzigd op de website naar domiciliëring.
Tot nu toe heb ik altijd mijn facturen betaald door zelf geld over te schrijven.
Ik wacht nog altijd tot mijn facturen via domiciliëring geregeld worden.

Op de website staat er:

Uw betalingsmethode wordt zo snel mogelijk gewijzigd

Domiciliëringsaanvraag voor uw rekening in verwerking xxxxxxxx
U kan uw betalingsmethode niet wijzigen wanneer uw huidige aanvraag nog in verwerking is of wanneer uw financiële instelling nog geen bevestiging heeft gegeven.
Normaal gezien duurt het een aantal weken voordat uw financiële instelling deze verandering heeft doorgevoerd en de verandering van kracht gaat.
In de tussentijd blijft uw huidige betalingsmethode van toepassing.

Hoelang gaat het nog duren voordat dit in orde wordt gebracht? Eva?

O ja, ik zag vanavond ook dat ipv. van mijn gewoonlijke gsmfactuur van 21 euro ik nu 109 euro mag betalen. Reden: een beetje internetgebruik in Spanje en Frankrijk en een paar roaming gesprekken en -smsen. Eerste en laatste keer dat ik internet in het buitenland aanzet.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Elsa
  • August 16, 2012
Misschien best eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en eventueel de link
naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/posts/8c955cac8c )

⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres,
gsmnr.)

Groetjes, Elsa

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 17, 2012
Een domiciliëring moet altijd op jouw initiatief gebeuren, ofwel via een ingevuld en ondertekend formulier op je bank, ofwel via internetbankieren. Toch moet je dan nog voorzichtig zijn, want het kan een paar maanden duren voor alles actief is. Op je factuur moet duidelijk vermeld staan "uw financiële instelling wordt verzocht om deze som op ...(datum) te storten op onze bankrekening nr.xxxxx met Bic xxxxx en met mededeling xxx/xxxx/xxxxx .
Ook kan een onderbreking in het systeem, bv. als er tijdelijk even niet genoeg dekking is op je rekening, voor problemen zorgen. De betaling wordt dan niet uitgevoerd, en de factuur wordt niet automatisch terug aangeboden bv. een week later. Manuele betaling via overschrijving is dan de enige oplossing, en ik weet niet of de volgende factuur dan automatisch terug betaald zal worden. Ik heb daar een paar maanden geleden ook problemen mee gehad, en eerst nu is het opgelost en loopt de domiciliëring (ik heb voor alle zekerheid een nieuwe aangemaakt en de vorige geannuleerd) terug normaal volgens mededeling van Eva. De termijn verloopt nu op 29 augustus, maar ik zal de E-services toch nog even in het oog houden. ondertussen heb ik de vorige 2 facturen nog via overschrijving moeten betalen.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 18, 2012
Na het lezen van privébericht van Eva zag ik nu juist op mijn PNB Fortis website dat op 24/5/2012 een domiciliëring is aangemaakt voor Belgacom Proximus. Waarom PNB Fortis het nog niet aan Belgacom heeft overgemaakt weet ik niet.

Ik heb de domiciliêringsgegevens aan Eva doorgegeven en zij zal het in orde brengen.