Domiciliëring aanvragen

  • 6 January 2012
  • 9 reacties
  • 4069 Bekeken

Ik ben zo verschrikkelijk kwaad op jullie omgang met mij als klant.

Ik probeer al een week een manier te vinden om online mijn domiciliëring in orde te brengen, maar geen enkel onderwerp op jullie site heeft een verwijzing daarnaar. Telefonisch geraak ik niet binnen, vanwege lange wachttijden en mezelf als werkende mens. Zelfs bij het opgeven van mijn telefoonnummer om zelf teruggebeld te worden, schakelen jullie over op bezettoon. Jullie hebben géén e-mailadres waarop jullie te bereiken zijn. Waar is hier in Gods naam nog klantvriendelijkheid te bespeuren????

En uiteindelijk MOET ik nog een account aanmaken om HIER een vraag te MOGEN stellen..... : hoe en waar kan ik mijn domiciliëringsnummer doorgeven - en wat heb ik daarvoor nog in orde te brengen?

Jan Koenders

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Moet je gewoon via je bank doen. In het internetbankieren kan je het meestal ook inbrengen. Kan niet via telefoon of "online" (tenzij via internetbankieren) omdat ze je identiteit moeten kunnen verifïeren en je handtekening nodig hebben. Je kunt natuurlijk ook eenvoudig langsgaan in een Belgacom Center.
Over domicilliëring gesproken?

Toen ik een gsm kocht sloot ik contract af met domicilliëring.

Ik kreeg m'n eerste factuur, m'n tweede derde, niks domicilliëring

Dus via m'n bank maak ik een domicilliëring aan voor proximus, kreeg weer facturen maar idd weer zonder dommicilliëring.

Na een tijdje bel ik naar Belgacom en wat was het resultaat? Meneer wij weten van niets, nergens vinden we een domicilliëring terug.

Ik zei, zal ik jou dan het nr dat ik toegekend gekregen heb van de bank doorgeven? Ah ja, da was een goed idee.

Ik deed het en alles was in orde. Rare bedoening daar bij Belgacom.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Jan,

Je kan het via 'e-services' als volgt doen:

  1. Inloggen
  2. Rechts kiezen voor 'mijn factuur online'
  3. Kiezen voor tabblad 'Instellingen'
  4. Kiezen voor Domiciliëring
  5. Het domiciliëringsformulier downloaden, invullen, en aan uw bank bezorgen. Of eventueel, zoals Sinjoor vermeldt, de gegevens via internetbankieren inbrengen

Badge
beste

Argenteus heeft het juist verwoord. U kan dit ook rechtstreeks bij uw bank aanvragen, Na goedkeuring van uw bank zal U een rekeninguitreksel ontvangen waarin een goedkeuringsnummer vermeld is. Vervolgens dient u rekening te houden met een periode van 4 a 8 weken opdat de volgende faktuur via domiciliering verloopt. Is n,l afhankelijk van meerdere faktoren.

muisje
Dankje, muisje, sinjoor72 en PeterS voor jullie reacties.

1. ik heb een nummer aangevraagd en gekregen van de bank - dat gaat ook online

2. ik ga NIET naar een belgacomwinkel voor een domiciliëring. Ik wens dat van thuis uit te doen, zoals ik dat bij anderen kan doen (scarlet, ...)


Dag Argenteus,

dank voor je beschrijving.
Op de pagina 'mijn factuur online' is echter geen tabblad te vinden met de naam 'instellingen'. Bijgevoegd een schermafbeelding.
Heb je nog een suggestie of zie ik echt niet goed?

Vriendelijke groeten,

Jan Koenders
Reputatie 4
Badge +2
Dag Jan,

Ik heb het net getest: de e-services zijn blijkbaar ondertussen vernieuwd en het ziet er inderdaad een beetje anders uit, maar ik vind 'instellingen' nog steeds terug.
PS Ik heb echter enkel een Belgacom factuur, geen Proximus.

vriendelijke groeten
Argenteus



Reputatie 7
Badge +1
Is je E-servicesaccount gelinkt aan je Proximus account ? Dan moet je via de Proximussite gaan en daar je online factuur raadplegen.
Badge
Beste Jan

1. ik heb een nummer aangevraagd en gekregen van de bank - dat gaat ook online

Dit is alles wat U moet doen. De bank zorgt voor een verdere afhandeling

muisje
Nog een andere antwoord op je vraag: op de help-website spreken ze over de domiciliëring:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/facturering/uw-factuur-betalen/domiciliering/a_id/10636/c/1284,1423,1432,1434


Daar kan je het document als pdf dowlonaden, en zij geven ook hun identificatienummer zodat je alles online kan doen.


Last but not least, het geldt voor Belgacom- en Proximus facturen


Groejtes

Reageer