DNS SERVER REAGEERT NIET

  • 21 December 2014
  • 6 reacties
  • 2347 Bekeken

Badge
Beste,


sinds enkele dagen krijg ik deze melding DNS SERVER REAGEERT NIET en dit nadat ik een aantal minuten niet meer online ben, ik lees eveneens BEPERKTE INTERNETTOEGANG, het aansluiten op het net duurt ook langer,


ik werk met IE 11 in WIN 8.1


alvast bedankt voor reactie/hulp


vriendelijke kerstgroeten


lindasmiley





6 reacties

Heb je soms een bbox3, want dit werd nog gemeld door bbox3 bezitters..


Je kan eventueel eens proberen door de bbox zijn netstekker 15 seconden uit te trekken en dan opnieuw laten opstarten.
Badge
neen ik heb BBOX 2 die deze zomer vervangen werd.


heb je al eens geprobeerd om de bbox te rebooten door 15 seconden zijn netstekker uit te trekken.


Het zou ook kunnen liggen aan je wifi verbinding die verstoord is door naburige wifi-signalen.


je zou eens kunnen proberen door je wifi kanaal eens te verleggen.



Verander het wifi-kanaal van uw modem om het wifi-netwerk te verbeteren. Standaard wordt kanaal 1 gebruikt, maar u hebt de keuze tussen 13 kanalen.


  1. http://192.168.1.1/" target="_blank op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
  2. Voer het serienummer van uw modem in. Dit vindt u terug op het label op de achterzijde van de modem, naast het woord S/N. Klik vervolgens op de knop OK. Kopieer het serienummer van 15 karakters in het veld Serial Number (S/N)
  3. Klik in de linkerkolom op Advanced Settings en vervolgens op Wireless.
  4. Selecteer een ander kanaal in het Channel dropdownmenu. De kanalen 1, 6 en 11 geven het beste resultaat. Selecteer het kanaal 1, 6 of 11 in het configuratiemenu van uw modem om een beter wifi-signaal te ontvangen
  5. Klik op de knop Apply onderaan op het scherm.

Controleer of het geselecteerde kanaal een beter wifi-netwerk oplevert. Indien niet, herhaal dan de bovenstaande stappen om een ander kanaal te proberen.

Badge
ik dit (zonder spanning zetten 15 sec) zeker doen, tenminste van zodra men het tv toestel uitzet, hopelijk komt het dan in orde en laat het zeker weten


was op configuratiemenu en ben niet verder geraakt dan 1ste pagina, vervolgens KON GEEN VERBINDING MET SERVER MAKEN!


heb inmiddels de stekker 15 sec uitgetrokken, TV is nu ook aan 't restarten


dankjewel voor de concrete hulp ik kom hier graag morgen op terug


fijne avond verder


linda
Badge
Beste Elsa,


probleem doet zich nu niet meer voor, heb je advies gevolgd,


nogmaals bedankt voor de hulp


fijne feestdagen


knipoog


Met veel plezier gedaan en fijn te horen dat het terug werkt.


Voor u ook nog prettige feestdagen,


Elsa.


Reageer