Skip to main content

DNS server

  • January 21, 2016
  • 9 reacties
  • 2987 Bekeken

Sinds gisteravond had ik problemen met internet. Deze morgen gebeld naar de helpdesk. Na een reboot via helpdesk was er geen oplossing. Na dit kreeg ik de mededeling dat de oorzaak bij mij thuis lag en dat ik maar een ICT'er moest contacteren. Volgens haar was het iets met een niet goed geinstalleerde firewall. Dan maar een ICT'er geraadpleegd die na een tijd zei dat het toch bij Belgacom lag. De verbinding met de DNS server van Belgacom zou haperen. Na ingave van een vaste DNS server was alles opgelost. Terug naar de helpdesk gebeld die na een tijd beraadslagen zei datik een nieuwe Bbox mocht gaan halen. De vraag is nu waarom de eerste maal de klant het nu maar zelf moest proberen op te lossen alhoeqwel het probleem bij Belgacom lag. De tweede maal geen probleem met omruiling.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Elsa
  • January 21, 2016
Heb je nog een bbox2 misschien, dan had een factory reset dit ook wel opgelost volgens mij.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 21, 2016
Heu .. er zijn minstens 2 nivos waar het kan fout gaan ... je bbox en je computer ... en aangezien de toekenning van de netwerk parameters in wezen "dynamisch" is kan eea al eens uit synchronisatie geraken ... niet dat ik daar ooit last van heb maar goed ... 😉

Elsa
  • January 21, 2016
als je die in de pc zet overbrug je die van de bbox in feite en kan je doen om bv eens te testen om andere dns'en te gebruiken maar als je veel toestellen aangesloten hebt is het wel gemakkelijker dat die van de default gateway gebruikt want anders moet je die op elk toestel invullen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • January 21, 2016
Aan de computer kan het niet gelegen hebben want ook de laptop, ipad en iphone hadden geen verbinding. Ze hebben een reset gedaan vanuit de helpdesk.

Elsa
  • January 21, 2016
Inderdaad ik geloof aan de berichten die ik soms lees dat dit voorvalt met de bbox3 maar dat je ze zelf niet kunt instellen op de bbox3

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • January 21, 2016
Op de Bbox 3 staan die DNS'en vast ingesteld en kan men niet aanpassen, ik stel altijd zelf DNS in op de PC en meestal zijn die wel beter/sneller dan deze van Proximus.

Elsa
  • January 21, 2016
Je hebt zo'n programma's waarmee je kan de snelste DNS server zoeken uit een ganse lijst van servers.

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • January 21, 2016
Ja ik gebruik die, noemt DNSbenchmark en op die lijst staan er zelfs nog 2 oude DNS'en tussen van Belgacom die sneller werken dan deze die nu zijn ingesteld op de Bbox 3.
Men hoort ook veel van Google maar deze is wel nog niet zo snel hoor, voorlopig is OpenDNS een betere keuze.
http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Network-Testing/DNS-Benchmark.shtml
Er is ook nog namebench maar die vind ik niet zo leuk.

Elsa
  • January 21, 2016
DNSbenchmark inderdaad dat was het, ik kon op de naam niet meer komen