Vraag

DNS(?) Probleem

  • 31 May 2017
  • 3 reacties
  • 359 Bekeken

Hi,

Ik ben freelance webdeveloper en heb bij een klant een website online geplaatst (bij Combell). Het A-record is al meer dan een week geleden aangepast, maar op mijn netwerk thuis, verwijst de domeinnaam nog steeds naar de oude server. Ook als ik mijn hosts file aanpas, met het IP-adres van de nieuwe server, geraak ik niet op de nieuwe website. Mijn computer is rechtstreeks verbonden via ethernet met de BBOX-3. Restart van BBOX levert niets op.

Als ik het dig-commando uitvoer, krijg ik netjes het IP-adres van de nieuwe server te zien, maar de website blijft de oude website tonen, zelfs na legen van cache, privémodus en zelfs 'curl mijndomein.be'.

Wanneer ik mijn mobiel internet deel met mijn vaste computer, wordt de website wel netjes getoond. (Ik heb dit getest met alle apparaten in huis, en overal hetzelfde probleem).

Ik veronderstel dus dat er iets mis is met DNS of dergelijke (DNS van mijn computer staat ingesteld op 8.8.8.8). Cached die BBOX-3 DNS lookups? Ligt dit aan cache van mijn ISP?

Ik heb support van Proximus gecontacteerd, maar die wilden mij niet helpen. Dat ging ongeveer als volgt:
Proximus: Werkt uw internet? Kan u op andere websites?
Ik: Ja
Proximus: Dan kunnen we u verder niet helpen.

Iemand die mij wel kan helpen?

Gr,
Tom

3 reacties

Badge +4
Heb je al eens een andere DNS ingesteld op uw computer ? probeer anders eens met deze van OpenDNS
208.67.220.220
Als uw pc de DNS doet dan gaat de Bbox3 daar voor niets meer tussen zitten.
Maar dat is met 8.8.8.8 / (8.8.4.4) ook het geval
Maar aangezien je zegt dat het met het IP-adres van de nieuwe server in te voeren op je pc ook niet gaat, dan moet DNS er ook niet tussenkomen.
In geval er hier geen voldoende antwoorden moesten komen, kan je ook eens de vraag stellen op het userbase.be/forum, des te meer kans dat er een oplossing aangeboden wordt 😉

Reageer