Skip to main content

DNS

  • June 13, 2012
  • 7 reacties
  • 816 Bekeken

Mijn internet valt vaak uit en ik krijg volgende melding in Chrome:

De server op http://www.google.com/" target="_blank kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de webservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Controleer uw DNS-instellingen. Neem contact op met uw netwerkbeheerder als u niet zeker weet wat dit betekent.
Probeer het voorspellen van het netwerk uit te schakelen door deze stappen te volgen: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Opties > Geavanceerde opties en verwijder het vinkje bij 'Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren'. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, raden we u aan dit selectievakje weer aan te vinken voor betere prestaties.
Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Opties > Geavanceerde opties > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.
Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.


Ik ben onlangs overgeschakeld naar VDSL, maar het is niet verbeterd. Ook is er geen verschil tussen wireless en kabel, het probleem blijft aanhouden. Soms is het een paar dagen ok, soms gebeurt het om de tien minuten. Als ik andere browsers gebruik blijven deze gewoon hangen. Ik heb al via google tips opgevolgd mbt instellingen van het netwerk maar er is geen beterschap.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Elsa
  • June 13, 2012
staat je wifi adapterkaart van je laptop/pc op automatisch IP en DNS verkrijgen als je naar de eigenschappen IvP4 kijkt?

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 13, 2012
even gecheckt en ja, alles staat op automatisch verkrijgen

Elsa
  • June 13, 2012
Hoe ben je verbonden me je modem bbox2 via wifi ? en indien het zo is zou je eens kunnen proberen met jer pc/laptop te verbinden met een utp netwerkkabel en zien of je dan nog die problemen hebt en zo kan je weten of het iets te zien heeft met wifi instellingen.


swimmer4
Forum|alt.badge.img+1
  • Apprentice
  • June 13, 2012
Je kan ook zelf een dns ingeven op je pc bijvoorbeeld dat van google 8.8.8.8 Dit werkt perfect bij mij en ook bij vele kennissen. Met dit te doen kan je ook op alle sites die belgacom blokeert of zou blokeren.

Elsa
  • June 13, 2012
daar heb ik toch al slechte ervaring mee en 't duurt soms nog langer bij het laden van webpagina's ik gebruik het enkel nog om eens te testen als ik problemen ondervind met die van Belgacom.

maar ieder moet voor zich zelf uitmaken wat het best is.

Elsa

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 13, 2012
ook met utp blijft het probleem aanhouden. ik zal ook eens proberen met 8.8.8.8.

alvast bedankt voor de reacties

Elsa
  • June 13, 2012
je kan het altijd proberen met 8.8.8.8 maar die van BGC scoren zelfs beter dan de 8.8.8.8 van google en de 4.4.4.4 van google presteert nog slechter, dit ter info.

Elsa