Display decorder niet meer verlicht in stand-by (niet handig)

  • 3 November 2011
  • 10 reacties
  • 2070 Bekeken

Sinds deze week heb ik de nieuwe update voor mijn decorder gekregen, nu zie ik op de display van mijn decorder niks meer als die in stand-by staat.

Ik vind het jammer dat Belgacom deze beslissing genomen heeft persoonlijk vind ik het onhandig, want als ik nu wil kijken of ik al een programma geprogrammeerd heb moet ik steeds mijn decorder en tv aandoen, ook als ik wil kijken of hij al met een opname bezig is.

Ik weet dat de decorder dan zo minder verbruikt maar je zou dan beter zelf de keuze hebben of je dat wil of niet, ik hoopte altijd dat er ooit een update kwam dat je de klok kon lezen op het display.

En vroeg me af of er hier nog mensen het liever anders gezien hadden?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat hangt ervan af welke decoder je hebt. Bij de V3 brandt er niks op de display in standby, wél komt er REC op tijdens een opname op de harde schijf (PVR) en het rode lichtje brandt ook geloof ik (ook het gele bij HD-opnames). Van opnames op het netwerk (nPVR) merk je niks als de bezig zijn, ook niet als de decoder opstaat. Dat zie je dan alleen bij de opnames in het PVR menu.

Met de V4 heb ik geen ervaring.
Ik heb het gisteren ook gezien dat het display nu volledig uit is als de decoder versie V4 in standby staat, ook als deze met een opname bezig is. Vroeger was er in standby (zonder opname) nog het symbool van het netwerk te zien.

Persoonlijk vind ik dit goed dat het display nu volledig uit is. Ik zou eens willen weten hoeveel de decoder nog verbruikt in standby als je niets aan het opnamen bent.
Beste Carbon,

Sinds gisteren hebben wij dit ook voor. Toen wij in de loop van de dag een nPVR programma aan het bekijken waren stond er naast het 'Y' teken een rood rond symbool. Daarna onze V4 decoder even uit en aangezet. Rond 20.30u viel alles ineens weg voorraan de decoder, het 'y' teken en zowel het programmanummer alsook de naam van het tvkanaal. Zoals je zegt zéér vervelend. Maar voor de rest werkt decoder nog perfect. Vanmorgen een factory reset gedaan maar er komt nog steeds niets op het display.
Even naar de tech helpdesk bellen 0800 22 700 waarschijnlijk is de display dan defect en kunnen ze u een ticket geven om te laten omruilen in de bgc boetiek
Reputatie 7
Badge +1
Je bent dan wél alles kwijt wat op je harde schijf staat.....
Edit:

Beste Meubel

Carbon (en ik ook) heeft het over een display dat volledig uit gaat wanneer de decoder in standby staat. Als je de decoder aanzet staat terug alle info op het display.

In ons geval is het display dus zeker niet stuk.
Sorry, maar omdat er bij Meubel stond "...... zowel het programmanummer alsook de naam van het tvkanaal"
dan heb ik verondersteld dat het over een decoder ging die aan stond !

mvg,
Geen probleem hoor.

Bij Meubel zal het mss stuk zijn, bij ons waarschijnlijk een update voor stroombesparing ofzo;


m.v;g.
Klopt het is om stroom te besparen.

Maar persoonlijk vond ik het vroeger handiger dat het tevoorschijn kwam een display dient in mijn ogen net om zoveel mogelijk dingen weer te geven, en je moet niet je tv openzetten om te kijken of je iets geprogrammeerd hebt of niet.
Reputatie 7
Badge +1
Kon jij aan de display zien wat je geprogrammeerd had ? Hoogstens dat je "iets" geprogrammeerd had....om de rest te checken moet je sowieso zowel de decoder als de TV opzetten.

Reageer