Disconnects / vertragingen tv-internet


Beste Eva

Is het mogelijk om eens een lijntest uit te voeren op

fc684280 ?

Wij ondervinden meerdere disconnects (internet) per dag en tv gaat vaak traag (beeld en menu's) + onderbrekingen.

Alvast bedankt !

13 reacties

Badge +1
Je kan voor een lijntest bellen naar het nummer 0800 22 424. (Het is ee n automatische lijntest dus je moet niet wachten op een operator) Je kan ook eens proberen om een factory reset te doen voor je bbox2. Hier vind je hoe dit moet. Vervolgens kan je ook eens een factory reset van je decoder doen. Hier vind je hoe je dit kan doen.
Swimmer dit helpt niet voor disconnects
Indien je surft via draadloos netwerk, kan je het kanaal veranderen van uw verbinding. Had hier ook problemen met disconnects, en na de verandering niet meer, en het internet gaat ook sneller.
zie ook op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

daar staat oa het volgende:

Verander BBOX2 van Wifi kanaal

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken



Dit vind je ook op de BGC site HIER


• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer


° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER
Beste

Bedankt voor jullie reacties.

Hebben de disconnects iets te maken met het wifi-kanaal van de BBOX ?

Wij gebruiken namelijk amper wifi, behalve voor een laptop. Internet op de vaste pc's is via ruckus en de tv(decoder) zit rechtstreeks op de BBOX.
Beste Kheops,


op de lijn zelf zijn geen verbrekingen te zien. De verbinding van bij ons tot op je modem is met andere woorden perfect. De verbrekingen doen zich dus nadien voor.

Voor je pc die via Wifi werkt, kan je inderdaad de aanpassingen doen die Joerie en Elsa je aanraden.

Voor de computer die via ruckus verbonden is, moet je waarschijnlijk de oorzaak zoeken bij de ruckus-connectie. Daarbij kan volgende link je misschien helpen : support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/kijken-op-tv/draadloze-televisie-(plc-ruckus)/a_id/14577/


Mvg

Eva van Belgacom
neen disconects hebben inderdaad niet directr iets te zien met wifi, met wifi is het eerder uitval van de wifi connectie maar heeft geen gevolg voor het TV signaal zoals bij een disconnectie van de BBOX.

Maar dit wordt soms onderling verward door sommigste mensen en daarom heb ik de bovenstaande methode die op ricy's blog staat maar meegegeven in geval je problemen hebt met wifi disconnecties.

Het disconnecteren van de bbox zou eerder iets kunnen te makken hebben als je veel upload connecties maakt bvb een torrent programma dat in de achtergrond draait en veel uploadconnecties maakt. Ik persoonlijk heb er echter geen ervaring mee.

Je kan ook je disconnects volgen op e-services.

groetjes,

Elsa
Was ik ook nog vergeten te vermelden dat je ook om de 96 uur automatisch een disconnectie krijgt.

Dus als je bvn niet wilt hebben dat dit voorvalt tijdens de de dag of 's avonds als je tv kijkt kan je zelf de modem eens afzetten en terug opzetten op het uur ddat je denkt dat je geen probleem zal ondervinden als je disconnectie krijgt bvb 's morgens om 6 uur (bij wijze van voorbeeld) en dan komt iedere volgende diconnectie (om de 96 uur of anders gezegd om de 4 dagen) om 6 uur 's morgens.


groetjes,

Elsa

correctie: Dus als je bvb niet wilt hebben dat dit voorvalt tijdens de de dag of 's avonds als je aan het internetten bent kan je zelf de modem eens afzetten en terug opzetten op het uur dat je denkt dat je geen probleem zal ondervinden als je disconnectie krijgt bvb 's morgens om 6 uur (bij wijze van voorbeeld) en dan komt iedere volgende diconnectie (om de 96 uur of anders gezegd om de 4 dagen) om 6 uur 's morgens.
Elsa, tv onderbreekt niet bij de automatisch reconnectie om de 96 uur, dit ter uwer info (denk niet dat ik het zou waarderen moest plots de tv uitvallen tijdens de CL finale)

mvg
Hoevaak valt het uit per dag?

Wanneer bij mij bijvoorbeeld enkele apparaten s'avonds zijn aangesloten tegelijk op het wifi van de bbox + als er zwaar gedownload wordt schakelt de bbox zich ook wel eens uit vanzelf vanwege teveel connecties bijvoorbeeld. Dit zorgt ervoor dat de bbox helemaal terug moet opstarten wat wel een minuut of 2 duurt en in die tijd kan je natuurlijk gn tv kijken of internetten. Echter gebeurd dit maar maximaal 2x per dag (bij zwaar gebruik bij mij toch). Als je bbox bijvoorbeeld 10x op een dag zich reset, is er toch echt iets mis.

Mvg
Ok xenne ik heb de disconnects van bbox door zwaar downloaden bvb verward met de automatische disconnecties van 96 uur en zeggen dat ik dan zelf nog aangegeven heb dat er veel verwarring bestaat in de term disconnects , en ik loop er nu zelf in.

excuses hiervoor.

groetjes,

Elsa

Daarom heb ik hierboven de volgende correctie aangebracht :

Dus als je bvb niet wilt hebben dat dit voorvalt tijdens de de dag of 's avonds als je aan het internetten bent kan je zelf de modem eens afzetten en terug opzetten op het uur dat je denkt dat je geen probleem zal ondervinden als je disconnectie krijgt bvb 's morgens om 6 uur (bij wijze van voorbeeld) en dan komt iedere volgende diconnectie (om de 96 uur of anders gezegd om de 4 dagen) om 6 uur 's morgens.

xenne dit is ook ter info ;-))
excuses aanvaard, Elsa Tong uitsteken

aparte VLAN's eh... om de 96uur is iig handiger dan zoals het vroeger was, om de 36uur, omdat 24X4, 96 is.


mvg
Bedankt voor jullie antwoorden ! Ik test de tips uit.

Reageer