Digitale TV: Kanalen verplaatsen naar eigen smaak


Geachte,


Sinds gisteren staan de kanalen weer helemaal dooreen. Onder de ''menutoets is er geen mogelijkheid meer om de zenders te verplaatsten.


Enkel bij mij? Of ligt het aan de laatste update?


Hoe is dit op te lossen?


Alvast benakt


Groeten


Liliane

16 reacties

Dit werd hier inderdaad en op het frans forum al enige keren gemeld dat de kanalen dooreen komen te liggen, blijkbaar niet bij iedereen, ik heb het o.a. (gelukkig) niet voor
Wijzig de volgorde van de tv-zenders in enkele ogenblikken en stel de standaardnummering van de zenders terug in wanneer u maar wilt.


  1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > zenders hernummeren.
  2. U krijgt nu een lijst van de tv-zenders te zien. Druk op de pijl naar beneden om zender na zender af te lopen. Druk op de zendertoets om scherm na scherm af te lopen.
  3. Om de zendervolgorde te wijzigen, past u het ruilprincipe toe. Concreet betekent dit dat u altijd 2 zenders van plaats wisselt: [list=1]
  4. Selecteer eerst de zender die u wilt verplaatsen en druk op de OK-toets.
  5. Selecteer daarna de zender die u in de plaats wilt zetten en druk op de OK-toets.

  • Zo wisselen de 2 zenders van plaats.
  • Zodra u gedaan hebt met het verplaatsen van de zenders, drukt u op de pijl naar rechts en selecteert u bevestigen om de wijzigingen op te slaan.
    [/list]
    U hebt de volgorde van de tv-zenders gewijzigd. De wijziging gebeurt onmiddellijk. U hoeft dus uw tv of decoder niet te herstarten. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > zenders hernummeren > standaard om de standaardvolgorde terug te zetten.
  • Geachte,


    Dit is net het probleem: onder mijn 'menutoets' steekt geen 'account'-keuze.


    In bijlage een foto van mijn Tv-scherm, met daarbij horende 'menu'-toets.


    Ik heb er enkel de keuze tussen: televisie - op aanvraag - mijn opnames - voetbal - apps - zoek & vind


    Ik heb een b-box 3.


    Dank voor uw hulp


    Liliane


    Liliane


    Halo,


    Sorry...gevonden. Mijn afstandsbediening deed moeilijk bij het bladeren naar links (voorbij de keuze-menu 'televisie')


    Hartelijke dank.


    Liliane
    Zonder dank heel graag gedaan,


    Als het maar opgelost is, dat is het voornaamste.


    Prettig weekend,


    Elsa


    Reputatie 6
    Badge +1
    Hier was het ook van dat, maar was nu al heel lang geleden. Niet alle kanalen waren verplaatst. Hebben ze soms de infokanalen weggehaald waar SAT1 en PRO7 stonden? Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
    Reputatie 3
    Heb de indruk dat dit probleem zich enkel heeft voorgedaan bij mensen met een 11 of 11+ abonnement.

    Waarschijnlijk omdat een aantal extra 11(+) zenders werden toegevoegd voor de start van het nieuwe voetbalseizoen.

    ... hopelijk gebeurt het niet npg eens als eleven of eleven sports worden toegevoegd... 😞

    Jammer dat er nog steeds geen mogelijkheid is om de zendervolgorde online te beheren. Kan toch niet zo moeilijk zijn om dat te implementeren !!!!
    Is vroeger ook al voorgevallen en had toen toch niks met kanalen die bij of weggevallen zijn, ik zou eerder denken aan ergens een fout op hun servers of werkzaamheden op de servers of bijplaatsen van backup servers, enfin wij kunnen alleen gissingen maken en alleen Prox kan uitsluitsel geven !!!


    Misschien daarom een goeie vraag aan de prox medewerkers, of zij de oorzaak kennen,

    dit antwoord kan interessant zijn voor de geïnteresseerden op het forum




    Jammer dat er nog steeds geen mogelijkheid is om de zendervolgorde online te beheren. Kan toch niet zo moeilijk zijn om dat te implementeren !!!!



    stuur dit een door in een PB bericht aan de medewerkers of via mail (online formulier) dit kunnen ze dan doorgeven aan het innovatie team.
    Reputatie 7
    Badge +6
    verlichtDat vind ik een goed idee, want nu moet je er, als je de hele boel opnieuw wilt hernummeren, toch je boterhammekes en kofiie bij zetten, omdat het zo lang duurt. Kan die persoonlijke voorkeur trouwens niet ergens opgeslagen worden, zodat men niet telkens alles opnieuw moet doen, niet telkens 2 zenders moet veranderen maar er bv. gewoon eentje tussen voegen, of wordt dat te ingewikkeld?


    Gelukkig is hier nog alles het zelfde gebleven.

    Kan die persoonlijke voorkeur trouwens niet ergens opgeslagen worden



    je bedoelt waarschijnlijk ergens op je PC bijvoorbeeld, zodat je direct kunt inladen op je decoder indien het verkeerd loopt.


    Nu worden die instellingen op de server van Proximus opgeslagen op hun servers bij je TV Profiel (wat op zich geen slecht idee is) en dat is juist wat bij sommigen verkeerd loopt, gelukkig bij ons nog niet ;-)
    Reputatie 3
    Via MyProximus. Dan staat het meteen klaar voor de servers van Proximus TV. Gewoon nadien op het knopje "FAV activeren" duwen.
    Ik kan ergens niet volgen, als je nu via de decoder de instellingen veranderd dan worden die toch ook op de server opgeslagen, wat is het verschil dan?
    Reputatie 1
    hallo,


    ook bij mij al de zenders overhoop gegooid,dit is reeds de vierde keer.


    het wordt toch tijd dat je een back up kunt maken,misschien met usb stick,ingang is toch aanwezig.


    begint mij serieus te storen.
    Reputatie 1
    Bij de 'nieuwe TV ervaring' staat vermeld dat je online je zenderlijst kan bewerken,

    waarschijnlijk zal dit pas in de nieuwe proximustv.be-site zitten.
    Het was ook nog maar voor testpersonen, dus je kan al denken dat er problemen zullen mee geweest zijn en waarschijnlijk zullen ze dit daarom verwijderd hebben tot het ze het euvel onder de knie hebben enfin dat is toch wat ik denk dat er zal gebeurd zijn.

    Reageer