Beantwoord

Diensten geleverd door derden

  • 20 January 2016
  • 15 reacties
  • 1682 Bekeken

Kan je me uitleggen wat het item "diensten geleverd door derden" precies inhoudt. Op mijn laatste factuur 6602310734 (klant nummer 000612031 werd een bedrag van € 18 aangerekend als diensten door derden, dat ik niet kan duiden.

met vriendelijke groeten
Emiel Nuyens
icon

Beste antwoord door Wim 20 January 2016, 13:16

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Emiel,
Hier vind je alvast meer uitleg en vind je ook de link naar de lijst van externe leveranciers.
Ik heb je vraag wel verplaatst naar de juiste rubriek (-> MyProximus).

Groetjes,
Dit heb ik vorig jaar ook voorgehad. Op mijn faktuur "Diensten geleverd door derden" en ernaast 0900-nummers. Nummers die je zogezegd zelf gebeld hebt, terwijl je perfect weet dat je nooit naar 0900-nummers belt. Ik heb dat toen ook gemeld aan (toen nog) Belgacom. Ik kreeg hetzelfde antwoord: "de oplossing vind je hier via deze link". De webpagina die je te lezen krijgt zegt niet meer dan: trek uw plan, het is ons probleem niet. Proximus heeft een lijst met dat soort nummers en de "bedrijven" waarvan ze eigendom zijn. Die moet je dan zelf contacteren om het bedrag te betwisten. Van die "bedrijven" krijg je natuurlijk geen antwoord. Je contacteert opnieuw Proximus. "Kunnen we niks aan doen: je kan contact opnemen met de Ombudsman voor Telecommunicatie." Prima, tot je de website ziet van de Omudsdienst voor Telecom. Je kan klacht indienen door een formulier in te vullen "beschikbaar op de website". Gemakkelijk, denk je, ik vul een formulier in op de site. Niks van, uitgerekend de Ombudsdienst van Telecom kan je contacteren door het formulier eerst af te drukken, in te vullen en dan ofwel opsturen via de post (!), faxen (!) en oh ja, je kan het formulier ook daar ter plaatse gaan afgeven. I kid you not. Nadat je een hele resem gegevens hebt ingevuld op het bewuste formulier alsook je motivatie (uiteraard!) om klacht in te dienen krijg je na een paar weken een brief om te zeggen dat je klacht werd ontvangen en dat ze onderzocht zal worden. Nog een paar weken later krijg je een brief waarin staat dat ook zij de eigenaars van de 0900-nummers niet hebben kunnen achterhalen (alhoewel Proximus ze wel op een lijst heeft staan, vreemd genoeg) en dat ze je dus niet kunnen helpen. "Diensten geleverd door derden" is niet meer dan een manier van Proximus om geld te verdienen, beste Emilianus. En daar kan je niks tegen beginnen. Het zal wel allemaal perfect legaal zijn, maar zolang er geen bevoegd minister is die hiervan werk maakt blijft het bestaan. Hij/zij zou al kunnen beginnen met een fatsoenlijke Ombudsdienst voor Telecom op te richten.
Reputatie 5
Badge +1
@Lizzy
Prachtig gestelde, haarscherpe analyse van deze verwerpelijke 'geleverd door derden'-procedés. De website Ontevreden Klanten staat vol met deze bedenkelijke praktijken, en Proximus doet alsof 'r neus bloedt.
Vandaag op nieuwe faktuur een bedrag van 5.50€ .
Elke maand terug.
Geraak er niet vanaf
:@
speels
https://


Geen data vermeld of nummers
Wim graag:@:@ gsm nummer verwijderen aub

speels
Ik heb ooit ook zo'n vermelding gezien op mijn factuur maar dan wel voor sms'jes. Het bleek toen om sms-parkeren te gaan. Het verkorte nummer was toen voluit weergegeven op de factuur. Misschien is het iets gelijkaardigs.
Reputatie 7
Badge +3
Als je een betalende ontvangen SMS krijgt, dan kan je die "dienst aan derden" stoppen door het woordje STOP (in hoofdletters) te sturen naar dat nummer. Als het niet stopt, best de Ombudsman inlichten. PX kan hier niet in tussenkomen, want je hebt dikwijls zelf die dienst op één of andere slinkse :@manier geactiveerd (vb. stuur sms naar 4-cijferig nummer) Je betaald dan voor verstuurde en ontvangen SMS'en. Soms tot 10€ per sms. Ik heb het zelf meegemaakt. Sommige malafiede "bedrijven" maken er misbruik van en de Ombudsman krijgt er dagelijks klachten over.
Let wel, als je de weekendwacht voor bijvoorbeeld tandartsen belt, dan bel je ook een 090 nummer. Of je belt een klantendienst (07x). Zeg dus niet te snel dat je die nummers nooit belt. Ik spreek echt uit eigen ervaring.
De Ombudsman kan je ook niet telefonisch contacteren, dat klopt. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Er is maar een instantie binnen Proximus die het antwoord kan en wel zal moeten geven. Nml de CEO. Al de rest trekt zijn staart in, zoals blijkt.


IK heb het recht dit uitputtend antwoord te krijgen.



Louis Lagae
29.01.2016 20:05
Reputatie 7
Badge +3
Grapjas.
met het geven van eigenschappen aan mensen geraken we niet vooruit. Of wat?

Aub, zeg.
Als je een betalende ontvangen SMS krijgt, dan kan je die "dienst aan derden" stoppen door het woordje STOP (in hoofdletters) te sturen naar dat nummer. Als het niet stopt, best de Ombudsman inlichten. PX kan hier niet in tussenkomen, want je hebt dikwijls zelf die dienst op één of andere slinkse :@manier geactiveerd (vb. stuur sms naar 4-cijferig nummer) Je betaald dan voor verstuurde en ontvangen SMS'en. Soms tot 10€ per sms. Ik heb het zelf meegemaakt. Sommige malafiede "bedrijven" maken er misbruik van en de Ombudsman krijgt er dagelijks klachten over.
Let wel, als je de weekendwacht voor bijvoorbeeld tandartsen belt, dan bel je ook een 090 nummer. Of je belt een klantendienst (07x). Zeg dus niet te snel dat je die nummers nooit belt. Ik spreek echt uit eigen ervaring.
De Ombudsman kan je ook niet telefonisch contacteren, dat klopt. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41


Het ging niet om een faktuur van mijn GSM maar van mijn vaste lijn. De datum en het tijdstip dat ik de 0900-nummers zogezegd zou gebeld hebben stonden op de faktuur vermeld. Ik wist/weet 100 % zeker dat ik toen niet gebeld had, ZEKER geen 0900-nummers. Ik had op die momenten wel een Anonieme (op het schermpje van mijn telefoon te zien) oproep gekregen, waarbij niemand antwoordde als ik de telefoon opnam. Ook dat kon de Ombudsman niet overtuigen. Misschien dat sommige mensen aan spelletjes meedoen en nummers bellen waarvan ze niet weten wat het hen gaat kosten, maar ik ben daar niet een van. En neen, ik heb toen ook niet naar een weekendwacht voor welke soort arts dan ook gebeld.
Graag geef ik volgende tip.

Het is , bij deze vraag, te verkiezen dat Proximus ZELF het haar uiteraard bekende antwoord geeft.


Vergeef me dat ik helemaal niet begrijp waarom Proximus dat NIET vanzelf doet.


PS ; gelieve deze keer verwensingen achterwege te laten. Kritiek en / of steun is zeer welkom.


Louis Lagae
30.01.2016 14:22
Er is maar een instantie binnen Proximus die het antwoord kan en wel zal moeten geven. Nml de CEO. Al de rest trekt zijn staart in, zoals blijkt.
IK heb het recht dit uitputtend antwoord te krijgen.
Louis Lagae
29.01.2016 20:05


Andermaal hilarisch ..

Man, als uw garagist van merk xxx een onderdeel van bvb Bosch in uw auto moet vervangen en dat werkt niet wie gaat ge dan "aanvallen" ?? het merk xxx of de fabrikant Bosch ? .. en moet de CEO van Bosch dan ook komen kijken of een antwoord geven waarom dat onderdeel nu net bij u kapot gaat ?
really dude, get a life ! ja ?

Lees het antwoord van Elma ... er zijn een aantal telefoon"diensten" waar PX totaal niets mee te zien heeft .. daarom zeggen ze ook "derden" .. dat is wat dat woord namelijk betekent ! Zelfde verhaal als ge opgebeld wordt vanuit Nigeria of Roemenie zoals nu laatstleden het geval is .. PX verzorgt een telefoondienst maar is totaal niet verantwoordelijk voor wie ge opbelt of voor wie aan u opbellen. Dat zou nogal straf zijn ! Uw automerk verantwoordelijk voor al de domme fratsen die u met uw auto uithaalt. LOL !
Verder geen commentaar !

PS zulke vragen zijn idd bijzonder "uitputtend "voor al de arme sloren die ze moeten verduren !
Reputatie 7
Badge +3
Het ging niet om een factuur van mijn GSM maar van mijn vaste lijn. De datum en het tijdstip dat ik de 0900-nummers zogezegd zou gebeld hebben stonden op de faktuur vermeld. Ik wist/weet 100 % zeker dat ik toen niet gebeld had, ZEKER geen 0900-nummers. Ik had op die momenten wel een Anonieme (op het schermpje van mijn telefoon te zien) oproep gekregen, waarbij niemand antwoordde als ik de telefoon opnam. Ook dat kon de Ombudsman niet overtuigen. Misschien dat sommige mensen aan spelletjes meedoen en nummers bellen waarvan ze niet weten wat het hen gaat kosten, maar ik ben daar niet een van. En neen, ik heb toen ook niet naar een weekendwacht voor welke soort arts dan ook gebeld.
Ik had het ook over vaste lijn. Kan je dat 0900 nummer niet eens googelen ? Of post het hier dan kunnen we ook eens kijken. Er zijn misschien meer mensen die dat nummer gebeld hebben en jou kunnen helpen. Misschien dat die anonieme oproep iets geactiveerd heeft ? Ik weet het voorlopig niet, omdat ik er geen zicht op heb.

Reageer